Independer Forum

Zorgelijke Zorg

Reacties
6
  1. Paul_H

Bij VGZ worden momenteel heel veel fouten gemaakt.
    Zaken welke vergoed moeten worden vanuit de basis verzekering worden pas vergoed na aangeven van juridische steppen (1e brief advocaat).
    Schuld word bij de zorgverlener gelegd.

Zittend vervoer wordt niet betaald ondanks goedkeuring dat de kosten gemaakt mogen worden, wat eigenlijk geen keuze is bij bestraling en chemo.

Helaas zijn ze zelden bewust van hun fouten als niet kloppende declaratie formulieren en verkeerd beoordeelde aanvragen etc...

terug bellen is altijd werkdaken 5 dagen (binnen 5 werkdagen is altijd de laatste dag)

ze pronken met een 7.9 bij independer, dat zal echter waarschijnlijk een betaalde optie van independer zijn gezien onze ervaringen.

een 10 voor het innen van de premie (altijd op tijd)
    een 1 voor restitutie (meestal te laat en te weinig)
    een 1 voor klantgerichtheid (niet aanwezig op een enkel individu na)

2. toon
    ik ben het volkomen eens met je. Zeker wat betreft de declaratiebetalingen. Niet of na veel heisa. Wat ik ook echt zeeerr onvoldoende vind is de site van VGZ. Geen touw aan vast te knopen. Er staat bijv. al maanden dat je je eigen risico al betaald hebt en dan komt er een rekening die al in januari als eigen risico betaald staat maar dan is de reknng ,pas later door dhet zeikenh ingediend....niet te cintroleren en ook bij het kopje Zorgkosten is mij ehct niet duidelijk wat er wel en niet betaald is door mij. Alleen de met Ideal bvetaalde rekeningen worden als voldaan geboekt de andere als probleemgeval.
  3. JJM
    Toon, Toon en Gast...een drieling???? Alles hetzelfde?
  4. Gebruikersavatar
    Samantha Verwaal Berichten: 14
    Beste JJM,

Dat is wel een beetje teveel van het goede ja. Ik heb twee van de drie berichten verwijderd. Bedankt voor de melding!
  5. Manus
    Ik heb nog nooit zo'n slechte zorgverzekeraar gehad!
    Het is blijkbaar erg moeilijk voor een onderneming als VGZ een goed computerprogramma aan te schaffen. "Mijn VGZ" is niet up to date; rekeningen en betalingen zijn niet altijd te vinden.
    Als je via de mail reageert hoor je niets!
    Nota's van het ziekenhuis zijn niet te controleren, omdat, volgens een medewerker, het programma wat het ziekenhuis gebruikt niet de datum vermeldt waarop ik het ziekenhuis heb bezocht.
    Er is dus geen controle op nota's mogelijk. Dat is toch een vereiste om de zorgkosten mede te kunnen beperken.
    zoals ik al een keer eerder heb aangegeven ga ik gegarandeerd weg bij VGZ, los wat het bij een andere zorgverzekeraar gaat kosten.
    Ik stop, want ik erger me ziek aan die houding van VGZ
  6. Roodkapje
Plaats een reactie
Independer