Independer Forum

Woonverzekering: algemeen

Algemene vragen over jouw inboedelverzekering of opstalverzekering

schade door inbraak er is recent bij mij mij ingebroken en ik heb veel schade, waaronder sieraden,audiovisuele apparatuur en computers
nu blijkt dat ik mijn verzekering (afgesloten in 1996) alleen dekt tot de tegenwaarde van NLG...
Reacties
1
Bekeken
3890
Gestart door:
hermien
op
brief opzeggen woonverzekering waar kan ik de brief downloaden om mijn woonverzekering op te zeggen
Reacties
1
Bekeken
3932
Gestart door:
anijboer8
op
Inboedel verz. en Luchtdrukwapens Kan iemand mij vertellen welke verzekeraar een
Inboedelverz. aanbied die een(of meerder)
Luchtbuks(en) niet uitsluit om eoa. duistere reden?
Dan heb ik het over een luchtbuks die gewoon legaal
in de Nederlandse winkel te...
Reacties
1
Bekeken
4230
Gestart door:
scania
op
Herbouwwaarde bij garantie tegen onderverzekering daalt. De herbouwwaarde van de opstal wordt berekend uit de WOZ waarde, de inhoud van de woning en de oppervlakte van het perceel. De WOZ waarde stond tot 1-1-2012 op € 355.000,-. De...
Reacties
0
Bekeken
4168
Gestart door:
Marijn Kuijpers
op
laptop opeens kapot Ik heb twee jaar geleden een laptop voor mijn verjaardag gekregen. Afgelopen week starte hij op eens niet meer op. Een kennis met verstand van zaken zegt dat hij niet meer te...
Reacties
1
Bekeken
4924
Gestart door:
maudjansen
op
Kinderen en huisdieren Hallo ik heb net een inboedelverzekering afgesloten bij jullie, maar heb nu een vraagje als mijn kinderen of huisdieren schade aanbrengen of krijgen of iets dergelijks is dat dan ook meeverzekerd.

Mvgr,

Bianca
Reacties
1
Bekeken
4087
Gestart door:
Bianca
op
Verzekering bij Verhuizing Hallo,

Ik heb mijn inboedelverzekering bij de ING opgezegd per 6-1-2013. Nu ga ik op 22 januari verhuizen en wil ik graag een nieuwe verzekering afsluiten. Moet ik deze verzekering per 6-1-2013 voor...
Reacties
1
Bekeken
4439
Gestart door:
Mandy
op
Inboedelverzekering met Stilzwijgende verlening van 60 maand Mijn schoonmoeder heeft mei 2008 een inboedel verzekering afgesloten die in juli 2010 stilzwijgend is verlengd voor 60 maanden. Mijn schoonmoeder heeft zich er nooit in verdiept of mee bezig gehouden. Nu...
Reacties
1
Bekeken
4387
Gestart door:
Anneroy
op
Gesmolten tablet Goede middag,

Ik ben zelf een stomme fout begaan door mijn tablet op de kap van een toen nog uitgeschakelde lamp te leggen. Deze lamp gaat op een tijdschakelaar aan, welke het scherm...
Reacties
1
Bekeken
4370
Gestart door:
tmotshagen
op
nieuwe inboedelverzekering (huur)huis vandaag 1 jaar geleden heb ik bij Aegon een woonverzekering afgesloten maar het bleek later een soort pretpakket te zijn.
Nu wil ik een nieuwe verzekering afsluiten maar wat moet ik doen om...
Reacties
4
Bekeken
4814
Gestart door:
moorees
op
Schade door mijzelf veroorzaakt Gisteren is (buiten mijn schuld om) mijn telefoon gevallen en nu is het scherm gebarsten. Valt dit onder de inboedelverzekering?
Reacties
1
Bekeken
6709
Gestart door:
paulro
op
Opzeggen inboedelverzekering Ik wil mijn inboedelverzekering opzeggen. Het contract is per juli 1999 2x met 10 jaar stilzwijgend verlengd. Asr zegt nu dat de looptijd tot juli 2014 is. Ws is tussentijds de premie...
Reacties
1
Bekeken
5467
Gestart door:
Monique p
op
Woonverzekering Is er in nederland een woon/opstal verzekering af te sluiten voor een huis in het buitenland ( Curacao ).
Reacties
1
Bekeken
6010
Gestart door:
villacuracao
op
wastafel beschadigd / aegon woon vrije tijd pakket L.S .

Ik heb een '' woon vrije tijd pakket '' bij AEGON.
In mijn badkamer is de wastafel beschadigd door mijn toedoen , ik vraag mij af in hoeverre ik dit...
Reacties
1
Bekeken
6234
Gestart door:
ULTEERIEN
op
Schade aan gehuurd appartement Wij wonen momenteel in een huurwoning en er is een barst in de wastafel op de badkamer ontstaan. De verhuurder zegt dat dit niet in zijn opstal verzekering is gedekt, maar in...
Reacties
2
Bekeken
6175
Gestart door:
Familie van der Eijk
op
opstalverzekering bij verhuur (zakelijk) Ik huur een pand in zijn geheel. Het pand bestaat uit twee huisnummers. Grotendeels wordt het pand gebruikt als kantoorruimte voor mijn bedrijf, maar op de bovenste verdieping ook als woonruimte (3...
Reacties
1
Bekeken
8230
Gestart door:
Mama
op
Berekening van dagwaarde inboedel Ik zie in de voorwaarde van verzekeraars dat bij schade de nieuwwaarde wordt uitgekeerd, tenzij de waarde minder is dan 40% van de dagwaarde. Maar wat betekent dit eigenlijk? Hoe berekent een...
Reacties
1
Bekeken
6367
Gestart door:
Henk de Jager
op
Inboedelverzekering / type woning Ik heb een inboedelverzekering afgesloten. Nu ik via de brievenbus de papieren polis heb ontvangen, heb nog een vraag:

Mijn type woning is een appartement met een plat dak. Het huis bestaat...
Reacties
1
Bekeken
6040
Gestart door:
Elsje
op
laptop laten vallen van een vriend Ik heb onglangs tijdens een feest de laptop van een vriend van mij laten vallen in de tuin waardoor deze niet meer functioneerd. Hij doet helemaal niets meer en heb momenteel een...
Reacties
2
Bekeken
6454
Gestart door:
anton
op
opstalverzekering bij verhuur Kunt u aangeven of bij verhuur dezelfde premie opstalverzekering geldt als bij eigen bewoning?
Reacties
1
Bekeken
6423
Gestart door:
dinand
op
inhoud van woning Wordt met de vraag (inhoud woning) bedoeld, het huis zonder verdere opstal, zoals bijv. een berging of schuur in de tuin?
Reacties
1
Bekeken
6654
Gestart door:
paulus
op
verzakking aanbouw Ik heb schade door het verzakken van een heipaal en /of funderingswerk. Klopt het dat de kosten voor herstel van de fundering en gevolg schade aan de aanbouw niet wordt gedekt door...
Reacties
1
Bekeken
6973
Gestart door:
HTimm
op
indexeren inboedelverzekering De prijs van mijn inboedelverzekering wordt verhoogd voor het jaar 2011 met 70 procent.
Bij de reden van de verhoging wordt indexering opgegeven.
Hoe reeel is het dat ik door deze indexering, meer dan...
Reacties
1
Bekeken
8675
Gestart door:
maria
op