Independer Forum

Woonverzekering: algemeen

Algemene vragen over jouw inboedelverzekering of opstalverzekering

Gezinssamenstelling Hallo,

Binnenkort ga ik met mijn vriendin samenwonen. Voor het huurflatje wil ik een inboedelverzekering afsluiten i.c.m. een WA-verzekering. Er wordt mij bij het invullen van mijn gegevens gevraagd naar mijn gezinssamenstelling. We...
Reacties
3
Bekeken
11348
Gestart door:
martijn88
op
Verzekering voor Recreatiewoning Ik kan geen enkele opstalverzekering of inboedelverzekering vinden voor een recreatiewoning. Zijn die er helemaal niet ?
Reacties
7
Bekeken
14611
Gestart door:
kees49
op
Schadevergoeding bij lekkage badkamer Betreft een lekkage in badkamer (bouwjaar 1998). Schade expert heeft een schaderapport opgemaakt twv €4500,00 op basis van de directe schade.
Echter, omdat de leidingen in de muren zitten moesten deze gesloopt worden....
Reacties
2
Bekeken
3052
Gestart door:
mick
op
Glasverzekering: dekking glas overkapping carport en terras Mijn opstalverzekering incl. glas vergoed niet schade aan glas overkapping van carport en terras. Is dat normaal bij alle verzekeraars? Bij welke verzekeraar is dit wel gedekt
Reacties
3
Bekeken
8246
Gestart door:
Ger1947
op
Premie inboedel verzekering en inkomen Ik ben op zoek naar inboedelverzekering en wat mij opvalt is dat de premie afhankelijk is van het inkomen wat je opgeeft.

Ik lees overal dat er een schatting van de waarde...
Reacties
1
Bekeken
2615
Gestart door:
lespaul86
op
VERZEKERING VERHUURDE WONING Is het verplicht aan je verzekering door te geven dat je je woning verhuurd hebt?
Reacties
1
Bekeken
2505
Gestart door:
liz
op
Woonpakket Beste,

Ik wilde de premie van een volledig woonpakket berekenen. Dus inboedel, AVP en rechtsbijstand. Echter, jullie hebben de rechtsbijstand hier uit gehaald. Mijn vraag is waarom? Dit was uitermate handig. Nu moet...
Reacties
1
Bekeken
2432
Gestart door:
Jhe
op
Woonverzekering Beste meneer/mevrouw,

Een aantal maanden geleden is mijn moeder overleden, waardoor ik alleen achter ben gebleven in de huurwoning.Ik heb 6 maanden de tijd gekregen om een nieuwe woning te vinden.

Zelf zit...
Reacties
3
Bekeken
2015
Gestart door:
JimZ
op
Dekking telefoon inboedelverzekering Hallo,

ik heb een schade aan mijn telefoon opgelopen nadat mijn zoon over een kabel struikelde waardoor laptop, radio en telefoon op de grond vielen. Echter was dit achterom bij mij buiten en...
Reacties
2
Bekeken
3649
Gestart door:
ingrid
op
Opstalverzekering Ik heb een vraag over dekking onder de opstalverzekering. We hebben in 2001 een nieuwbouw woning betrokken waarbij de tuinmuur vast onderdeel van de woning was. Na ca 1 jaar begon deze...
Reacties
1
Bekeken
2256
Gestart door:
Foxwood1
op
Tussenpersoon en verzekeringen Ik heb een vraag over tussenpersonen.

Op dit moment zijn onze verzekeringen (inboedel, uitvaart en auto) geregeld via een financiële tussenpersoon.
Is dit echter noodzakelijk tegenwoordig?
Met andere woorden, kan ik deze verzekeringen ook...
Reacties
1
Bekeken
6139
Gestart door:
Patrock
op
waterschade zelf herstellen ipv door schildersbedrijf Ik heb waterschade opgelopen via het bovengelegen appartement dat de eigenaar verhuurd had en waar een wietplantage (zonder dat dit bekend was) in zat. Ik heb een schildersbedrijf offerte laten maken voor...
Reacties
1
Bekeken
3879
Gestart door:
Monique
op
afgesloten door NN Door een samenloop van omstandigheden heeft ING mijn inboedelverzekering stopgezet.

Ik ben een ander rekeningnummer gaan gebruiken waardoor het afschrijven niet meer lukte! Dat is opzich niet erg maar ik heb ook problemen...
Reacties
0
Bekeken
1983
Gestart door:
CILLER
op
waterschade Goedendag,

Een paar dagen geleden kwamen mijn onderburen naar boven om te vertellen dat zij lekkage hadden. Dit zou bij ons vandaan moeten komen, maar wij hebben niets kunnen vinden. Hoe wordt dit...
Reacties
1
Bekeken
2024
Gestart door:
roxanne
op
Module overstromingen en aardbevingen....?? Op een FBTO-forum werden de deelnemers gevraagd of ze wensen een module voor overstromingen en aardbevingen te mogen/kunnen afsluiten...

Wat is uw mening? Woont u aan zee, langs een rivier, in Groningen of...
Reacties
1
Bekeken
2437
Gestart door:
kritikaster
op
Schade door kortsluiting Bij het doorlezen van mijn polis bij de ING zag ik dat o.a. Schade door kortsluiting niet gedekt is. Welke schade is dit? Zou dit ook de schade zijn als bv kortsluiting...
Reacties
1
Bekeken
3540
Gestart door:
Spinnetje
op
anti-kraak wonen en een inboedelverzkering Goeiedag, ik woon anti-kraak om zo optimaal woon- en werk werkzaamheden te combineren. Ik ben op zoek naar een verzekeraar die een inboedelverzekering aanbied waar mijn manier van wonen is gedekt zodat...
Reacties
1
Bekeken
4378
Gestart door:
MarsJ
op
lekkage in door oude leiding badkamer Hallo allemaalan de badkamer,
Wij hebben in februari een huis gekocht en hier de nodige verbouwingen in gedaan. Helaas krijgen we te maken met lekkage vanuit de badkamer. De vervolg herstel werkzaamheden...
Reacties
2
Bekeken
2450
Gestart door:
yanka8134
op
inboedel/opstalverzekering Heeft de nabijheid van een tankstation invloed op de hoogte van een inboedel/opstalverzekering?
MVG
Petra
Reacties
1
Bekeken
2481
Gestart door:
petra
op
Kan waterschade van 2 jaar geleden nog gemeld worden? 2 jaar geleden is er door hevige regenval waterschade in mijn huis ontstaan. Ik was me er niet van bewust dat het herstel hiervan eventueel op de verzekering te verhalen valt. Ik...
Reacties
1
Bekeken
2284
Gestart door:
mariekeb
op
opstalverzekering verhuurd huis Ik wil een opstalverzekering afsluiten voor een huis waarvan ik eigenaar ben, maar ik heb het verhuurd. Kan dat? Onder welke voorwaarden / bij welke maatschappij?
Reacties
1
Bekeken
2268
Gestart door:
Ine
op
Samenwonen Onlangs ben ik vanuit mijn ouderlijk huis bij mijn vriend ingetrokken. Hij heeft een eigen huis en een inboedelverzekering met afgekocht eigen risico.
Nu heb ik koffie over mijn eigen laptop gegooid,...
Reacties
1
Bekeken
1957
Gestart door:
CoBeCo
op
Opstalverzekering VVE Hallo,
Ik woon in een appartement. Ik heb samen met de bovenbuurman onlangs onze VVE aangemeld. Aangezien wij samen de VVE vormen moeten wij zelf de verzekering regelen. Ik ben opzoek naar...
Reacties
2
Bekeken
3135
Gestart door:
Lenny
op
Verzekeren van spullen in (aparte) opslag Welke verzekering kan ik afsluiten voor spullen die in een externe opslag liggen. De verzekering die de verhuurder van de opslag aanbiedt, heb ik bijna een compleet woonpakketverzekering voor

Vriendelijke groet,
Linda
Reacties
3
Bekeken
6664
Gestart door:
Linda967
op
samenwonen met vrienden Wij hebben met z'n 4en besloten een huis gezamelijk te gaan huren.
Nu moeten wij dus ook een woonverzekering afsluiten. Is het hierbij dan de bedoeling om bij de gezinssamenstelling iedereen apart een...
Reacties
1
Bekeken
3167
Gestart door:
Geby
op