Independer Forum

Wat te doen met mijn spaargeld?

Reacties
2
  1. ErikSchoen

Dag forumleden,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik ben 24 jaar en heb de afgelopen jaren goed kunnen sparen. Op dit moment heb ik 27.000 euro op mijn spaarrekening staan.

Nu verwacht ik de komende tijd geen grote uitgaven te doen dus mijn spaarrekening zal de komende tijd niet veel gebruikt worden.

Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie mij adviseren met het geld te doen. Is het slim om bijvoorbeeld 20.000 euro vast te zetten? Of juist ergens in investeren (met weinig tot geen risico)? Ik zou graag wat mogelijkheden komen te weten. Het is zonde om dit bedrag tegen een zeer lage rente op de bank te laten staan.

Ik ben erg benieuwd naar jullie adviezen. Dank alvast!

2. Edwin Kroon Berichten: 40
    Beste Erik,

De rentes op spaarrekeningen zijn inderdaad erg laag. Als je je spaargeld niet nodig hebt zou je het voor een aantal jaren vast kunnen zetten op een depositorekening. Dit levert iets meer rente op.

Helaas kan Independer je geen advies geven wat het verstandigste is om te doen met je spaargeld. Wil je echt advies hebben dan zou je het beste terecht kunnen bij een financieel planner echter daar zit wel een kostenplaatje aan.

Vriendelijke groet,
    Independer

Edwin Kroon
    Senior Medewerker Klantenservice
Plaats een reactie