Independer Forum

Waarschuwing klanten Triodos bank

Reacties
32
  1. Triodos Klachten

Langs deze weg wil ik alle rekeninghouders van Triodos bank (en degene die overwegen een rekening te openen) op een clausule in de algemene voorwaarden wijzen.

Het gaat om artikel 14 van de algemene voorwaarden: "De Rekeninghouder moet regelmatig, maar ten minste één keer per week de rekeninginformatie controleren die de Bank via de besloten omgeving Internet Bankieren ter beschikking stelt. (. . .)."

In een paar weken tijd zijn er 77 bedragen onrechtmatig onttrokken van mijn rekening vanuit het buitenland (skimmen), een totaal bedrag van ruim Euro 9.000,00
    Triodos vergoedt dit bedrag niet en beroept zich op artikel 14 waardoor ik mijn geld niet terug krijg.
    Het artikel is erg eenzijdig want de bank heeft blijkbaar geen enkele verantwoordelijkheid naar hun klanten toe. Er zijn tal van signalen geweest waarop ook de bank had kunnen handelen en ergere schade kunnen voorkomen, een service die veel andere banken overigens wel leveren aan hun klanten. In mijn onderzoek ben ik bij geen enkele bank een dergelijke clausule tegengekomen van 1 keer per week.

Ik heb verscheidende malen en op verschillende manieren getracht er in goed overleg tot een oplossing te komen met Triodos, maar ze weigeren iedere medewerking.

Indien u zelf ook een probleem heeft met Triodos wil ik graag met u in contact komen om de krachten te bundelen. Ik heb via de media al verschillende acties lopen, maar samen staan we sterker dan alleen!
    Ik ben bereikbaar op Triodos.Klachten@hotmail.com

Martijn

2. Bodine
    Triodos Bank vindt het heel erg jammer dat we, ondanks meerdere gesprekken en contacten, niet tot een oplossing hebben kunnen komen in deze zaak. Ook het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening heeft deze kwestie bekeken en geen grond gezien om meneer in het gelijk te stellen. Triodos Bank benadrukt dat, indien skimming is bewezen, zij de schade van haar cliënten vergoedt. Vanzelfsprekend zijn wij bereid om nog eens persoonlijk aan meneer toe te lichten wat onze overwegingen zijn geweest.

Bodine Pannebakker, Triodos Bank
  3. Triodos Klachten
    Dit is geen correcte weergave van de uitspraak van KIFID. De ombudsman, die alleen beoordeeld of regels correct zijn toegepast, heeft deze zaak beoordeeld. Aangezien Triodos dit artikel opgenomen heeft in de voorwaarde is uiteraard de conclusie dat deze goed zijn toegepast. KIFID heeft echter nog geen uitspraak gedaan of deze gestelde voorwaarden ook redelijk zijn. Op deze manier schermen met de uitspraak van KIFID is dus onterecht en misleidend.
    Het beoordelen van de redelijkheid van dit artikel is aan de rekening houders van Triodos en consumenten die overwegen over te stappen.
    Wil je als rekening houder het risico lopen dat je niet langer dan een week op vakantie kunt gaan omdat je anders de kans loopt dat je geld verdwenen is?

Nogmaals, geen enkele andere bank heeft dergelijke strikte voorwaarden en de meeste banken nemen in veel gevallen zelf verantwoordelijkheid als er een reeks van dergelijke verdachte transacties plaatsvindt.
    Ik had gedacht een vertrouwensrelatie te hebben met Triodos bank, maar de houding van de bank heeft mij zwaar teleurgesteld.
    Rest mij alleen nog om zoveel mogelijk consumenten op de hoogte te brengen van mijn verhaal om meer gedupeerde te voorkomen.

Ik weet niet aan welke gesprekken u refereert in uw reactie, uiteraard ben ik bereid om eea telefonisch te bespreken maar al mijn pogingen om dit in een gesprek op te lossen zijn tot op heden afgewezen middels schriftelijke communicatie.
  4. TRIODOS fik erin
    TRIODOSBANK MOET JE GEEN BANKREKENING OPENEN ZEER SLECHT
    VALT BINNENKORST ZOALS DSB BANK PAS OP PAS OP
  5. nederland HOMO''S
    pas op ga niet in zee met triodosbank
    ik heb je gewaarschuwd

neem een bank zoals abn.rabobank of ing

pas op ga niet naar TRIODOSbank
  6. Hans Jansen
    pas op mensen het is echt waar
    doe er wat mee
  7. jim 5 jaar bij triodos
    triodosbank is zeer slecht voor de normale burger de meeste die bij triodos bankieren zijn de Hell's Angels NL
    die zitten daar veilig er wordt zoveel illegale dingen ondernomen binnen deze instelling bank
    dat de onderwereld er lekker van profiteert.
  8. triodos medewerker
    Mijn vrouw heeft daar 2 jaar gewerkt en het spoort van geen kanten.
  9. Kim van asten
    Ik hoop dat Nederland wakker wordt en vertrekt bij TRIODOS BANK

onaangename bank met een duistere achtergrond
    profiteurs van de bovenste plank mensen weg daar.

geheime info van binnen uitgelekt
    daarom
    Ik heb gewaarschuwd.
  10. Triodos klant
    Ik heb net een rekening geopend daar, maar nu ik dit lees ga ik toch maar weer naar een bank die niet van mij eist dat ik bewijs dat mijn pasje geskimmed is. Ik zou niet weten hoe ik dat moet bewijzen. Belachelijke voorwaarde.