Independer Forum

Waarschuwing klanten Triodos bank

Reacties
30
  1. PatrickAssen
    De negatieve reacties hier raken kant noch wal. We zijn sinds 2010 klant bij Triodos en zeer tevreden.
    We zijn ook een keer op het hoofdkantoor in Zeist geweest voor het openen van een rekening. Werden heel vriendelijk ontvangen en kregen zelfs een korte rondleiding door het pand.
    Ik kan alleen maar de reclame van Triodos bevestigen: "Mijn geld gaat goed". En erg mooi dat we ook nog bijdragen aan een betere wereld in plaats van dat er bakken met geld naar d'r directie gaan zoals bij ABN AMRO.
  2. Kritisch
    Sinds april 2015 proberen we na alle negatieve geluiden over de gevestigde banken over te stappen naar triodos. Dit is tot heden ( mei 2015) niet gelukt. We nemen telkens kleine stapjes in dit proces en dit duurt zo lang dat ons vertrouwen daalt en dat ik twijfel of ik moet overstappen. Op een persoonlijke mail gericht aan de voorzitter van de raad van bestuur via hun website om hetintakeproces snel te verbeteren is niet gereageerd. Dit alles stemt me niet optimistisch. Is de bank toegankelijk voor haar klanten en zijn ze wel staat kansen te benutten en snel in te spelen op veranderingen? Voor deze eerste test zijn ze in ieder geval niet geslaagd en dit heeft mij voorzichtig gemaakt om al te hoopvolle gevoelens voor deze bankt te gaan koesteren.
  3. Connecting the dots
    Ik zou graag iedereen willen wijzen op de volgende links, let u met name op meneer van den hoogenband, zijn vorrige baan bij Weldela en zijn 954 Triodos depository receipts.

https://www.triodos.com/en/about-triodo ... ory-board/

http://www.kwakzalverij.nl/1265/Kwakzal ... iodos_Bank

De conclusies die hier uit getrokken kunnen worden laat ik volledig over aan U.
  4. martijng
    Wat een rare reacties hier. (grotendeels)

Ik zit nu zo'n anderhalf jaar bij Triodos en ben er erg blij mee. Het heeft een website die niet om de haverklap eruit vliegt (in tegenstelling tot ING....wat een drama zeg), het geld wordt in een betere wereld geïnvesteerd en ten tijde dat ik overstapte naar Triodos werd alles heel netjes en snel geregeld.
    Ik vind het een nettere en meer verantwoordelijke bank dan de grote banken. (ING, Rabo, ABN etc)
  5. I love triodosbank
    Goede bank de triodosbank. Laat u niet afleiden door de negatieve nepberichten hier :-)
  6. Triodos go or no go?
    Heeft iemand nog onderzocht of het artikel er nog steeds zo instaat? Ik overweeg om naar Triodos te gaan, maar alleen als ze 100% vergoeden bij skimming en alle andere gevallen van fraude.
  7. Triodos go or no go?
    Artikel 19.1 en 19.2 van de algemene voorwaarden is nog altijd heel vaag. Vergoedt Triodos nou wel of niet schade door internet fraude, skimming, etc? Ik blijf het heel vaag vinden en besluit nu dus om geen rekening te openen. Jammer Triodos.. geen transparantie, terwijl jullie echt wel anders adverteren.
  8. Hatseflats
    [quote="Triodos go or no go?"]Heeft iemand nog onderzocht of het artikel er nog steeds zo instaat? Ik overweeg om naar Triodos te gaan, maar alleen als ze 100% vergoeden bij skimming en alle andere gevallen van fraude.[/quote]

Ben jij fraudegevoelig dan?
  9. hrijk
    [quote="Triodos Klachten" post_id=3802 time=1314818658]
    Langs deze weg wil ik alle rekeninghouders van Triodos bank (en degene die overwegen een rekening te openen) op een clausule in de algemene voorwaarden wijzen.

Het gaat om artikel 14 van de algemene voorwaarden: "De Rekeninghouder moet regelmatig, maar ten minste één keer per week de rekeninginformatie controleren die de Bank via de besloten omgeving Internet Bankieren ter beschikking stelt. (. . .)."

In een paar weken tijd zijn er 77 bedragen onrechtmatig onttrokken van mijn rekening vanuit het buitenland (skimmen), een totaal bedrag van ruim Euro 9.000,00
    Triodos vergoedt dit bedrag niet en beroept zich op artikel 14 waardoor ik mijn geld niet terug krijg.
    Het artikel is erg eenzijdig want de bank heeft blijkbaar geen enkele verantwoordelijkheid naar hun klanten toe. Er zijn tal van signalen geweest waarop ook de bank had kunnen handelen en ergere schade kunnen voorkomen, een service die veel andere banken overigens wel leveren aan hun klanten. In mijn onderzoek ben ik bij geen enkele bank een dergelijke clausule tegengekomen van 1 keer per week.

Ik heb verscheidende malen en op verschillende manieren getracht er in goed overleg tot een oplossing te komen met Triodos, maar ze weigeren iedere medewerking.

Indien u zelf ook een probleem heeft met Triodos wil ik graag met u in contact komen om de krachten te bundelen. Ik heb via de media al verschillende acties lopen, maar samen staan we sterker dan alleen!
    Ik ben bereikbaar op Triodos.Klachten@hotmail.com

Martijn
    [/quote]
  10. hrijk
    van een betaalrekening met optie voor geen negatief saldo wordt als enige door triodosbank niets overgemaakt bij weinig tot geen saldo naar figuren die geld van u denken te moeten incasseren.
    dat vind ik heel netjes
    asnbank zette je gewoon in de min en vroeg nog rente ook .
    en dat terwijl aangegeven was geen roodstand te willen!
Independer