Independer Forum

Waarschuwing Defam

Reacties
21
  1. enjoy4you

Mijn opmerking over de defam,

Omdat ik mijn lening over wil sluiten naar goedkoper,ben ik goed gaan zoeken naar de goedkoopste lening.
    Al vrij snel ben ik naar 9,4 naar 5,9 terecht gekomen.

Omdat ik veel banken heb benaderd en veel verborgen kosten ondekt te hebben heb ik veel banken weg gestreept sommige vragen wel 1350 euro voor een maligekosten en je MOET een levensverzekering af nemen.

Om terug te komen op de DEFAM deze bank wijst mij af omdat ik een SHOPPER ben,shopper ??? ja deze term word gebruikt bij banken.
    Als je bijvoorbeeld 8 banken kijkt wie nu goedkoper is word dat gemeld bij de bkr en dat zien banken,sommige banken trekken zich er niets van aan de DEFAM wel.

De DEFAM wil je dan niet als klant omdat je rond gekeken hebt,en daar staat bij de DEFAM een afwijzing voor.

Natuurlijk willen ze dat om praten met (er zijn andere redenen)maar dat is niet waar je word gestraft dat je rond hebt gekeken.

In iedere geval u bent gewaarschuwd voor de DEFAM.

Let goed op en vraag altijd over er nog kosten bij komen,ik heb ze gehoord 199 euro 350 euro 499 euro en de klapper 1350 euro,ach dat lenen we gewoon mee!!!word er dan gezegt.

De bank die eerlijk is is FREO!!!

2. b-keus
    Defam = D keus!! nooit een lening bij hun nemen of via een tussen persoon.

Ze let op bij de kosten die er bij komen...u bent op de hoogte kijk goed uit bij deze bank!!!
  3. hul013
    Die extra kosten zijn wel duidelijk vermeld en gelden alleen als je verzekeringen af sluit via bijv geldlenen.nl. De Defam zelf geeft, in geval van doorlopend krediet, gewoon je geld en je betaalt rente plus aflossing en in die rente zit alle kosten gestopt. Geen extra kosten dus.
  4. carla
    Ik heb een aanvraag gedaan bij freo en via independer bij defam.
    aangegeven dat ik 30.000 wil tegen 4.9% als doorlopend krediet.
    Werd een paar uur later gebeld door 0900 krediet met nog wat vragen.
    Het duurde niet lang of deze zelfde mevrouw belde weer dat het accoord was en bood mij zelfs 4.8% aan als woz krediet.
    De offerte ontving ik keurig per mail en heb ik direct terug gestuurd.
    twee dagen later was het geregeld en had ik het geld op mijn rekening staan.
    Bij freo kreeg ik 5% en waren ze aan de telefoon niet zo vriendelijk als bij 0900 krediet.
    perfect en snel geregeld
    Hoezo waarschuwing defam.
    Ik ben uitermate tevreden.
    Heb naar extra kosten gevraagd maar die heb ik niet gezien of betaald
  5. Ozcan
    Ik heb ook pas een lening bij defam afgesloten. Met tussenpersoon 0900 kdediet. E
    Geen kosten voor betaald terwijl geldlenen.nl 799 euro voor heeft gevraagd voor de zelfde lening
  6. Johann
    Defam-flikkers,

ik ben inderdaad ook ooit afgewezen omdat ik een shopper was.
    Mijn advies: wacht anderhalve maand en probeer het dan opnieuw. Ze kunnen namelijk na die tijd niet meer zien wat je eerdere shopgedrag was. Ik heb deze inside informatie van een goede, eerlijk overkomende krediet-adviseur.
  7. FreakFriday
    Waaron zou niet mogen "Shoppen", dat is toch je goed recht?
  8. Luna
    Lening via tussenpersoon aangegaan bij Defam.
    Door een misverstand bij onze bank kregen we een BKR A-notering, de bank heeft hier vervolgens een H (herstelcode) van gemaakt maar voor de Defam was dit reden genoeg om ons krediet te blokkeren. Dit betekent wél iedere maand 750,-- moeten betalen maar je mag geen geld meer opnemen. Deze blokkade zou een half jaar blijven staan, we hebben na veel heen en weer gemail dit uiteindelijk maar geaccepteerd. Toen het half jaar voorbij was besloten ze de blokkering met nog een half jaar te verlengen. Aantal keren aangegeven hoe de H-notering tot stand was gekomen, buiten onze schuld, door mistverstand. Defam beroept zich op ‘zorgplicht’. Aantal keren (buiten de tussenpersoon om) contact opgenomen, ronduit onvriendelijk te woord gestaan, klacht ingediend over deze dame die vervolgens de klacht over zichzelf mag afhandelen (te belachelijk voor woorden) en uiteraard deze klacht van haar buro veegt en vervolgens besluit dat we helemaal nooit meer geld op mogen nemen maar nog steeds iedere maand de 750,-- moeten betalen. Alsof je een auto least, hier iedere maand voor betaald maar er niet in mag rijden. De Defam maakt haar eigen regeltjes want diverse banken en de BKR geven aan dat een H-notering absoluut geen negatieve consequenties voor een klant mag hebben want het is een herstelcode. De Defam is klantonvriendelijk en niet bereikbaar als je ergens een klacht over hebt, lekker makkelijk om zo je geld te verdienen. We zijn nu bezig over te stappen naar een andere verstrekker voor ons nooit geen Defam weer.
  9. blij met DEFAM
    beste,

het verhaal van jullie is echt vreselijk en dat gun je niemand.

maar wij hebben gelukkig wel een positieve ervaring met defam, defam was juist de bank die tegen een redelijke rente een persoonlijk krediet aanbood en vast ....dus weten wat we elke maand betalen zonder geintjes die wij vroeger bij sparck hebben meegemaakt, sparck was juist de bank die onze redder in nood had moeten zijn, ivm een grote schuld uit een vorig huwelijk in de wsnp gezeten en daar uit gekomen op zoek naar een nieuw begin,
    sparck wilde ons wel "helpen" , we kregen een boete hypotheek omdat we ons maar eerst moesten bewijzen, dus we hadden geen moer, begonnen met een hypotheek van nog geen 600 euro ,uiteindelijk zaten we meer dan 900,- dit met 3 kinderen in huis die ook honger krijgen natuurlijk als er ff geen eten is, onmenselijk gewoon, wel geld inzamelen voor andere landen waar dan ook nog niet eens het geld op de goede plek komt , maar hier in nederland laten ze deze oplichters praktijken ,die een gezin uit elkaar rukken en ouders dwingt om je kind te "mishandellen" daar bedoel ik mee je kunt niet meer rond komen met je geld dus kunt niet voldoende eten in huis halen laat staan schoen en jas kopen, je zult moeten bedelen ,omdat mensen juist geld verdienen aan de armen.
    defam is de eerste krediet verstrekker waar ik van kan zeggen dat ze doen wat ze ons hebben beloofd en ze waren nog snel ook, geen dagen lang in spanning of boekwerken aan info moeten aanleveren,

bij deze dus DEFAM bedankt...! M.R uit roermond
  10. mawijngaarden
    heb ook een doorlopend krediet bij defam.
    door tussen persoon gekregen , deden niet moeilijk maar vind dat
    de rente in het begin hoger is dan dat je aflost , dus na het rekenen en de eerste afschrift blijkt dat je je lening bijna dubbel terug betaald .
    dus ja ik wou dat ik ook een bank was , maar ja die zogenaamde 5 jaar worden er bijna 10 jaar aflossen
    voortaan maar beter opletten