Independer Forum

Waarschuwing Defam

Reacties
20
  1. Vlinder73
    Defam zijn oplichters. Ze hebben in 2010 een lening afgesloten voor mijn toenmalige vriend. Zonder contact met mij op te nemen, hebben ze mijn naam er ook onder gezet. Mijn ex heeft mijn handtekening vervalst en het geld is op zijn rekening gestort. Ik had destijds mijn restaurant in de verkoop staan en zat niet te wachten op een schuld. Ik ben er eind 2012 achtergekomen dat deze lening is afgesloten. Nu heb ik met een schrift expert bewezen dat mijn handtekening is vervalst. Maar Defam vertikt het om mijn naam eraf te halen. Ze vinden het niet 100% zeker terwijl ze in de eerste gesprekken meepraten en je gerust proberen te stellen. Ze zijn nep! Zij moeten nu bewijzen dat het wel mijn handtekening is tijdens een rechtszaak. Je kan dus zomaar zonder weet van een partner een lening afsluiten en geld opmaken.
  2. pas 5 maanden klant
    Goedemiddag Defam.

Ik ben nu 5 maanden klant bij Defam,maar heb nu al me kriebels over Defam ivm de rentewijziging.Gistermiddag 13-05-2014 kreeg ik mijn overzicht binnen dat per 12-05-2014 de debetrentevoet verhoogd word met 0.5% van 5.2% naar 5.9%.maar wat blijkt nu als ik de actuelestanden bekijk op http://www.actuelerentestanden.nl/lenen ... /defam.asp dan hanteert de Defam nog gewoon een debetrentevoet van 5.2% rentecontrole datum 14-05-2014 kunt u mij dit eens uitleggen Defam?Mocht dit zo zijn dan ben ik genoodzaakt om over te stappen naar Freo die hanteren een debetrentevoet van 4.7%

Met vriendelijke groet
  3. cognati
    Ik heb zelf echt ongeloofelijk gezeik gehad door defam. Verborgen kosten, hoog oplopende achterstanden hierdoor. Niet zoals financer.com/nl of geldshop. Ik raad het zeker niemand aan. Net zoals ferratum, ook al van die dieven.
  4. NOOD GEVAL
    Hey !

Ik had een vraagje..
    Ik hrb 5 maanden geleden mijn baan verloren en kon hierdoor mijn vastelasten niet volledig betalen. Ik begin pas volgende week weer met werken en gaat nog even duren voordat ik dit bedrag bij elkaar heb geschraapt.
    Ik heb met spoed een €5000,- nodig om openstaande rekeningen te, zodat ik mijn huis niet uit wordt gezet.

Ik heb een BKR-registratie en heb bij zoveel online site geprobeert. Ik wordt steeds afgewezen, waar adviseren jullie mij om het aan te vragen? Helaas kan ik namelijk nier bij vrienden en familie lenen.
  5. Chadia el Barkaoui
    Beste heer en/ of mevrouw,

Wat een vervelende situatie. Zonder vaste aanstelling en met een BKR notering word het lastig om een lening te krijgen.

Je kan eventueel informeren bij de gemeente. De gemeente of schuldhulpverlener adviseert je dan over je inkomsten en uitgaven. In sommige gevallen kan de gemeente of schuldhulpverlener je inkomsten en uitgaven ook beheren. Op die manier zorg je ervoor dat er geen nieuwe betalingsachterstanden ontstaan.

De gemeente, kredietbank of stadsbank maakt samen met jou afspraken met de schuldeisers over het aflossen van je schulden. In sommige gevallen betaalt de gemeente je schuld af. Er is dan sprake van een saneringskrediet. Je hebt dan nog maar één schuld over: bij de gemeente.

Kom je er samen met de gemeente niet uit met de schuldeisers? Vraag dan schuldsanering via de rechter aan. Dat is wettelijk geregeld met de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen (WSNP).
    Succes!

Met vriendelijke groet,
    Independer

Chadia el Barkaoui
  6. Pep
    Hallo, langs deze weg wil ik iedereen waarschuwen voor Defam. Het zijn grote oplichters. Ik heb in 2004 een lening afgesloten voor €12.500 bij Afab, waar de eigenaar ook een oplicht van was. Ik ben inmiddels al 12 jaar netjes ieder maand aan het betalen. Ik heb al €15.000 euro betaald. Nu krijg ik te horen dat mijn lening is overgenomen door Defam. En mijn schuld 12.750 euro bedraagt. Ik heb dus al 12 jaar netjes betaald en mijn lening is alleen maar groter geworden. .??? Ik schijn ieder maand alleen rente te betalen over mijn geleende bedrag. Ik probeer de lening nu af te kopen, maar dan blijf ik wel met een code 3 aangemeld nij de BKR. En ik heb helemaal geen zicht op de einddatum van de lening. De communicatie met de persoon die mijn zaak behandelt verloopt stroef, krijg geen informatie en ze doen nog alsof ze mij een plezier doen. Nnnnooooooiiiiit meer een lening via dez oplichters!!!!
  7. arnold
    INDERDAAD EEN FOUTE BKR CODE , IS GELIJK DE VOLGENDE DAG NOG GECORRICEER BIJ DE BKR DOOR DE ( OUDE BANK ) DEZE HAD VAN ONS TE LAAT DOORGEGEVEN DAT DE LENING VOLDAAN WAS, MAAR DEFAM ZEGT GEWOON DAT DE BKR LEIDEND IS,, DUS AFGEWEZEN,

MIJN ADVIES IS LAAT ZE LINKS LEGGEN , ER ZIJN MEER EN BETERE ZOALS BIJVOORBEELD FREO ,
    ZE HEBBEN LAST VAN HOOGMOEDSWAANZIN.
  8. Van Asten
    Na een goede renteaanbieding van een doorlopend krediet van de Interbank naar een persoonlijke lening bij de Defam (waarbij ik dus de helft nog maar aan rente ging betalen). Vind ik het wel echt niet normaal dat je echt totaal geen overzicht meer hebt over je eigen rekening. Je kan ze bellen om te vragen hoe het ervoor staat, dat is alles. Al om al komt het zeer onbetrouwbaar over. Als ik dit eerder had geweten had ik nog liever wat meer rente betaald zodat ik echt kon zien wat er allemaal gebeurd met mijn rekening. Dit ook omdat ik altijd meerdere tussentijdse betalingen verricht. Ik zou deze bank zeker niet aanraden voor mensen die een persoonlijke lening willen en die overzicht willen houden over hun eigen rekening. Banken die je geen inzicht geven in je eigen rekeningen zijn over het algemeen niet te vertrouwen!!!!
  9. Shuis
    Ga NOOIT een lening aan bij Defam Alfam of Cresivance dit zijn allemaal dezelfde bedrijven!
    Ze toetsen je BKR zonder toestemming.
    Sturen rekeningen die niet van je zijn. En beweren dat ik in 2001 een krediet ben aangegaan bij ze,
    Nu 17jaar later komen ze met een rekening van 29.000€ terwijl ik NOOIT een lening bij ze heb gehad.
    Als je ze om bewijs vraagt moet je ze eerst allerlei gegevens geven (om te controleren wie je bent) doe dit nooit!! Want dat is gewoon uithoor tactiek en vervolgens bam registreren ze je bij BKR en hebben ze ineens je voledige naam en geboorte datum. Op contract staat geen id kaart nummer kunnen geen bewijsen overhandigen, weigeren je te dagvaarden maar geven het wel uithanden naar al net zon oplichters incasso bureau als dat ze zelf zijn, en dat is jawel unisolve/ Ultimoo
    NENSEN GA NOOIT IN ZEE MET DEFAM, ALFAM, CREDIVANCE. REAGEER NOOIT OP HUM BRIEVEN ALS JE ER NOOIT IETS AANGEVRAAGD HEBT!! GROTE OPLICHTERS ZIJN HET!!
  10. Shuis
    Defam zijn oplichters ... Mijn ex heeft mijn handtekening vervalst
    Defam heeft naar eer en geweten gehandeld, logisch dat die het op een rechtzaak laten aankomen.
Independer