Independer Forum

vulling

Reacties
3
  1. j.c de vries

Is het normaal, dat als ik een eenvlaksinlay heb laten doen, dat ik van mijn tandarts MID Amstelveen een offerte heb gekregen met een los onderdeel
    - materiaal en techniek kosten zonder een code?
    Dat is nl het hoogste bedrag van de rekening 165 euro!
    Mijn verzekeraar vergoed materiaal en techniekkosten nl niet terwijl ik aanvullend verzekerd ben voor de tandarts.
    Wel wordt (deels) vergoed de eenvlaksinlay a 100 euro ( R code)
    de verdoving a 14 euro (A code)
    het etsen tbv vulling a 22 euro (V code)
    de vergoeding is 117 euro op deze vulling terwijl de rekening 300 euro is. Ik betaal dus meer dan de helft van de rekening zelf.
    Is dat een normale gang van zaken?

2. Gebruikersavatar
    Simone de Graaf Berichten: 151
    Er zijn inderdaad verzekeraars die materiaal en techniekkosten niet vergoeden vanuit een aanvullende tandartsverzekering. Het moet in de voorwaarden staan als techniekkosten niet verzekerd zijn. Wil je graag weten waarom de techniekkosten niet vergoed worden, kun je contact opnemen met de verzekeraar.
  3. Rob C
    Is ook geen vulling maar een kroon die ze geplaatst hebben. Een inlay is een porseleinen vulling die met een scan en freezemachine gemaakt wordt. Voor een eenvlaksvulling is dat volstrekt onnodig.

Ze hadden ook prima een composiet vulling kunnen plaatsen. Mooie witte vulling die gelijk is aan kleur tand. En bewezen techniek en materiaal wat nog niet bekend is van inlays

Inlays worden met een cerec apparaat gemaakt dat terugverdiend moet worden. Grote ketens hebben een eigen tandtechnisch laboratorium waardoor ze ook verdienen op de techniekkosten.

Normaal verdient de tandarts niks op techniekkosten die door een derde gemaakt worden.

Kosten van een vulling zijn vele malen lager.....
Plaats een reactie
Independer