Independer Forum

Verzekeringen bij verhuur van woning

Reacties
8
  1. Suuz

Ik ga mijn woning (appartement) binnenkort verhuren. Welke verzekeringen moet ik hiervoor afsluiten/aanpassen? Begrijp ik goed dat ik wel een opstalverzekering en glasverzekering moet afsluiten, maar dat de inboedelverzekering voor rekening van de huurder komt? En moet ik voor deze situatie nog een rechtsbijstandverzekering afsluiten? En welke verzekeraars bieden dergelijke verzekeringen aan voor verhuurders?

2. Gebruikersavatar
    Mayke Melgers Berichten: 62
    Als je een woning verhuurt dan kun je als verhuurder een opstalverzekering en rechtsbijstandverzekering afsluiten. De opstalverzekering kan verplicht zijn als er ook een hypotheek rust op je appartement. De inboedel in de woning hoort bij degene die huurt, dus die hoef jij niet af te sluiten. Dit kan de huurder doen als hij dit wilt.

De verhuursituatie maakt uit voor de verzekering. Niet alle verzekeraars willen een verhuurde woning verzekeren. Als je wilt weten waar je een opstalverzekering en/of rechtsbijstandverzekering kan afsluiten kun je het beste telefonisch contact met ons opnemen: 035-626 55 44.
  3. Wim voncken
    Bij welke maatschappijen kan ik een opstalverzekering afsluiten voor mijn huis dat verhuurd is.?Welke van deze maatschappijen is de voordeligste?
  4. Gebruikersavatar
    Chantal Klomp Berichten: 230
    Beste Wim,

Wij kunnen zo op voorhand niet zeggen welke verzekaars een verhuurd pand verzekeren. Dit ligt namelijk ook aan de woning en verhuursituatie. Het beste kunt u telefonisch contact met ons opnemen, dan kunnen wij u juist informeren. Wij zijn van maandag t/m vrijdag bereikbaar via telefoonnummer 035 626 5544 (08.30u-21.00u)
  5. worldbridger
    aangezien meerdere mensen deze vraag hebben, zou t misschien handig zijn dat u een lijstje maakt met welke maatschappij verhuurt in welke omstandigheden en onder welke voorwaarden?
    (iik begrijp trouwens niet waarom verzekeraars zo moeilijk doen over een verhuurde woning)
  6. Gebruikersavatar
    Michelle van Amelsfort Berichten: 40
    Beste Worldbridger,

Wij kunnen helaas geen lijst samenstellen van verzekeraars die verhuur accepteren. Wij moeten de aanvraag met verhuur altijd voorleggen bij de verzekeraars en deze zijn nooit direct akkoord. Wij vinden het ook vervelend dat het niet makkelijker kan. De rede hiervoor is dat de verzekeraar meer risico loopt met een huurder in de woning.
  7. edwardvisser
    Als je als huurder een woning huurt waar al een laminaatvloer in ligt die dus niet van jouw is en er komt brand in de woning waardoor de losse laminaatvloer schade oploopt, valt die schade dan toch onder jouw inboedelverzekering of onder de opstalverzekering van de verhuurder?
  8. Gebruikersavatar
    Simone de Graaf Berichten: 151
    Beste Edward,
    Een hele goede vraag. Dit verschilt per verzekeraar. Veel verzekeraars geven aan dat een losliggende (laminaat)vloer onder de inboedelverzekering valt. Ook als deze vloer er al lag, voordat je er ging wonen. Om zeker te weten hoe dit in jouw situatie geregeld is, kun je contact opnemen met je eigen verzekeraar. Je kan de vraag ook nog uitzetten bij de verhuurder. Misschien dat de opstal verzekeraar het in dit geval wel dekt.
Plaats een reactie
Independer