Independer Forum

Verzekering voor Recreatiewoning

Reacties
8
  1. kees49

Ik kan geen enkele opstalverzekering of inboedelverzekering vinden voor een recreatiewoning. Zijn die er helemaal niet ?

2. Gebruikersavatar
    Annemiek Helmink Berichten: 9
    Beste kees,

Er zijn wel verzekeraars die recreatiewoningen verzekeren. Voor de inboedel gaat dit vaak makkelijker dan voor de opstal. Wanneer je bij ons een vergelijking van woonverzekeringen maakt dan kan je een verzekeraar kiezen die uit de top 3 komt. Vervolgens kan je het gebruik van de woning aangeven waar ook recreatiewoning bij staat.
    Mocht de verzekeraar de aanmelding niet accepteren dan kijken wij ook altijd voor een alternatief. Wij helpen je graag met het maken van een vergelijking als dit zelf niet lukt.”
  3. Gast
    wij hebbeb al jaren een verzekering bij driekleur in goes.
  4. anna
    Maar welk soort recreatiewoning?
    Je hebt ze in de uitvoering 'aardevast' en 'mobiel' (dan is er een chassis en zelfs wielen, al liggen die er meestal naast).
    Mobiel valt onder caravan, dus een te trekken ding.
    Van caravans, met of zonder nette wielen, zijn er ontzettend veel, wat me een reden lijkt om ook voor deze, ehh, sektor een prijsvergelijker te maken.
    Half nederland zou daarblij van worden!
  5. Gast
    Bij je eigen verzelkeraar b.v. Vragen en anders bij cb als je hoofdwonong daar ook verzekerd.
  6. Vengahaven2
    [quote="anna"]Maar welk soort recreatiewoning?
    Je hebt ze in de uitvoering 'aardevast' en 'mobiel' (dan is er een chassis en zelfs wielen, al liggen die er meestal naast).
    Mobiel valt onder caravan, dus een te trekken ding.
    Van caravans, met of zonder nette wielen, zijn er ontzettend veel, wat me een reden lijkt om ook voor deze, ehh, sektor een prijsvergelijker te maken.
    Half nederland zou daarblij van worden![/quote]
  7. Vengahaven2
    juist ja,onder deze reactie wil ik ook zetten, geef ons een eerlijk antwoord hoe dit zit met een chalet met wiel opbouw eronder,vaste staan plaats ,kan ik deze ook verzekeren??????
  8. Gebruikersavatar
    Michelle van Amelsfort Berichten: 40
    Beste Vengahaven2,

Via Independer hebben wij helaas geen mogelijkheden voor een chalet met wiel opbouw eronder. Ook als deze een vaste staplaats heeft. Er zijn wel verzekeraars die hier een verzekering voor aanbieden zoals: StaZekerenVeilig.nl‎ of Unive.
Plaats een reactie