Independer Forum

Vergoeding medicinale cannabis

Reacties
15
  1. Vergelijk

Er is behoefte aan duidelijkheid over de vergoeding van medicinale cannabis door de zorgverzekeraars.

2. Gebruikersavatar
    Ellen Glerum Berichten: 130
    Citaat van Vergelijk: Er is behoefte aan duidelijkheid over de vergoeding van medicinale cannabis door de zorgverzekeraars.

Dit verschilt per verzekeraar. Bij Delta Lloyd wordt dit vergoed vanuit een aantal aanvullende verzekeringen. De voorwaarde is wel dat het op voorschrift van een arts is en u hier een machtiging voor heeft. De aanvullende pakketten die bij Delta Lloyd een vergoeding hiervoor bieden zijn:

- Compleet (max. 150 EUR per jaar)
    - Comfort (max. 200 EUR per jaar) of
    - Top (100%/volledige vergoeding)

Zorgverzekering vergelijken? Op Independer.nl vind je snel de zorgverzekering die het beste bij je past.
  3. Vergelijk
    Uit telefonische navraag blijkt dat Delta Lloyd op voorhand geen enkele duidelijkheid geeft over de vergoeding van medicinale cannabis Ook als de behandelend arts het voorschrijft, bepaalt Delta Lloyd zelf of het wel of niet vergoed wordt. Een medewerker spreekt van een ontmoedigingsbeleid...

Hoe zit dat bij de andere verzekeraars? Wie heeft hier ervaring mee?
  4. Gebruikersavatar
    Citaat van Vergelijk:Uit telefonische navraag blijkt dat Delta Lloyd op voorhand geen enkele duidelijkheid geeft over de vergoeding van medicinale cannabis Ook als de behandelend arts het voorschrijft, bepaalt Delta Lloyd zelf of het wel of niet vergoed wordt. Een medewerker spreekt van een ontmoedigingsbeleid...

Hoe zit dat bij de andere verzekeraars? Wie heeft hier ervaring mee?

Dat is opmerkelijk aangezien ik deze informatie zelf ook ben nagegaan bij de verzekeraar Delta Lloyd. Ik kan u verzekeren dat deze informatie juist is. Hoe het zit bij andere verzekeraars zou u rechtstreeks kunnen informeren. Helaas hebben wij daar geen informatie over.

Zorgverzekering vergelijken? Op Independer.nl vind je snel de zorgverzekering die het beste bij je past.
  5. Vergelijk
    Ja, dat is inderdaad opmerkelijk. Er is echter wel een groot verschil tussen zeggen en doen. Vanwege het niet (kunnen) aangeven hoe andere zorgverzekeraars hiermee omgaan, is de indruk ontstaan dat u mogelijk werkzaam bent voor genoemde verzekeraar. Klopt dat? Ik ga op een vergelijkingssite als independer graag uit van onafhankelijke informatie. Misschien kunt u uw info schriftelijk bevestigen? Daarmee zou de onduidelijkheid uit de wereld geholpen zijn en iedereen weet dan ook precies waar hij/zij aan toe is met Delta Lloyd. Nu blijft dat toch wat vaag...

Nogmaals, wie heeft ervaring met vergoeding van medicinale cannabis door andere verzekeraars?
  6. Gebruikersavatar
    Citaat van Vergelijk:Ja, dat is inderdaad opmerkelijk. Er is echter wel een groot verschil tussen zeggen en doen. Vanwege het niet (kunnen) aangeven hoe andere zorgverzekeraars hiermee omgaan, is de indruk ontstaan dat u mogelijk werkzaam bent voor genoemde verzekeraar. Klopt dat? Ik ga op een vergelijkingssite als independer graag uit van onafhankelijke informatie. Misschien kunt u uw info schriftelijk bevestigen? Daarmee zou de onduidelijkheid uit de wereld geholpen zijn en iedereen weet dan ook precies waar hij/zij aan toe is met Delta Lloyd. Nu blijft dat toch wat vaag...

Nogmaals, wie heeft ervaring met vergoeding van medicinale cannabis door andere verzekeraars?

Beste,
    Naar aanleiding van uw vraag heb ik de verzekeraar voor u gebeld om dit uit te zoeken. Ik heb Delta Lloyd gebeld omdat u de vraag stelt in Delta Lloyd forum. Ik ben echter werkzaam bij Independer.nl. Wij hebben helaas geen vergoedingenoverzicht voor medicinale cannabis dus moeten wij dit zelf ook navragen.

Vriendelijke groet,
    Ellen Glerum

7. patiet x
    Helaas, ik heb niet zoveel medewerking meer gekregen als in de 1e test ronde in oktober, waar binnen drie weken voor 80 % rond was.. Vandaag had ik hier netjes een overzicht klaar willen hebben, maar heb echt niks meer gehoord van een aantal verzekeraars. Ook is slechts een enkele vraag beantwoord, of wil men geen toezeggingen doen VOOR de machtigingsaanvraag binnen is. Ik wil het niet hebben over het nieuws dat ene zilveren kruis achmea 100% zou gaan vergoeden, in het basis pakket, zonder bekend te maken of er een maximum is Het kan wle 100% van maximaal 800,- p/Jaar betekenen. 20 minuten koste het mij; om door de achmea-callcenter-muur te komen, en een antwoord te krijgen, nav artikel " achmea zilveren kruis vergoed medicinale cannabis." Maar, de resultaten;

- ze vond het niet netjes dat ik na 5 weken nog geen antwoord heb op de zelfde vraag p/ email.
    - medewerkster is drie maal wezen verifieren bij haar meerdere.
    - lk kreeg 10 maal te horen dat het een coulance/ machtigings regel betreft.
    - ja, het klopt. Wat de arts voorschrijft word vergoed. Geen maximum.
    ( Gesteld voorbeeld; patient kan tussen 3000 en 19000,- p/jaar nodig hebben wat de medewerkster is wezen verifieren.)

Persoonlijk vind ik het tijdstip, valk voor kerst, en nieuwjaars vakantie, verdacht. Het zou wel eens een stunt kunnen zijn, om dan vervolgens het er volgend jaar weer uit te gooien. Artikele op het web en in de krant nemen klakkeloos het cijfer van 1300 patienten die medicinale cannabis gebruiken over, terwijl dat niet klopt, althans de echte cijfers liggen misschien wel eens tussen 500 en 1000, volgens het bureau voor medicinale cannabis zelf. Die informatie schiet te kort, net als de kennis van Mevr. E. Schippers, die zegt dat een patient gemiddeld 0,5 gram per dag gebruikt. Vergeet niet, dat zo'n 650.000 mensen in nederland pijnstillers e.d. krijgen, alleen het aantal dat psychofamaceutica voorgeschreven krijgt zou op 265.000 liggen. Kom ik aan in mn eentje. Nee, ik heb geen ezel, dat ben ik zelf geloof..

HIER VERSCHIJNT DE INFORMATIE ;

Hieronder de verzonden lastige vraag aan de verzekeraars en de uitslag.
    Niet leesbaar ? volg deze link voor de downloads; skydrive ; https://skydrive.live.com/?cid=4fe3a24b ... EB3B%21207
    of google+ https://plus.google.com/photos/10899771 ... 6373558385
  8. Delta
    Via de site van Delta Loyd ben ik goedkoper uit dan via independer. Hoe kan dat?
  9. Gebruikersavatar
    Citaat van Delta:Via de site van Delta Loyd ben ik goedkoper uit dan via independer. Hoe kan dat?

Waarschijnlijk kunt u bij Delta Lloyd gebruik maken van een andere collectiviteitskorting. Kunt u aangegeven om welk pakket het gaat?
  10. e.schmets@chello.nl
    [quote="Vergelijk"]Ja, dat is inderdaad opmerkelijk. Er is echter wel een groot verschil tussen zeggen en doen. Vanwege het niet (kunnen) aangeven hoe andere zorgverzekeraars hiermee omgaan, is de indruk ontstaan dat u mogelijk werkzaam bent voor genoemde verzekeraar. Klopt dat? Ik ga op een vergelijkingssite als independer graag uit van onafhankelijke informatie. Misschien kunt u uw info schriftelijk bevestigen? Daarmee zou de onduidelijkheid uit de wereld geholpen zijn en iedereen weet dan ook precies waar hij/zij aan toe is met Delta Lloyd. Nu blijft dat toch wat vaag...

Nogmaals, wie heeft ervaring met vergoeding van medicinale cannabis door andere verzekeraars?[/quote]
    de agis vergoed het wel.
Independer