Independer Forum

vergoeding kindertherapie

Reacties
4
  1. m.nebbeling@online.nl

Wordt integratieve kindertherapie vergoedt als de therapeut is aangesloten bij de beroepsvereniging VIT?

2. Gebruikersavatar
    Chantal Klomp Berichten: 230
    Beste heer/mevrouw,
    Of de integratieve kindertherapie voor vergoeding in aanmerking komt hangt af van uw aanvullende verzekering. Iedere verzekeraar gaat anders om met het vergoeden van deze behandeling. We raden u dan ook aan om contact op te nemen met uw zorgverzekeraar om daar na te gaan of dit vergoed wordt.
  3. Corrinda
    Hallo,

Ik ben minder tevreden over mijn Zorgverzekering bij Stad Holland, ik heb een zoontje van 8 jaar die mogelijk transgender is. Vanwege woede-uitbarstingen en andere gedragsproblemen zijn wij als ouders hulp gaan zoeken bij een Intergratieve kindertherapeute bij ons in de buurt..
    Na een aantal behandelingen kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat wij hier dit niet vergoed zouden krijgen.. Niet eens een gedeeltelijke vergoeding.. Elk gesprek kost ons €61,00, we hebben er nu 7 gehad en er volgen er nog minimaal 5!!

Wij maken ons grote zorgen betreft de toekomst van ons zoontje.. En hebben besloten de behandelingen toch door te zetten.
    Waar ik mij als ouder zo kwaad over maak is dat hier in Nederland het stoppen met roken in welke vorm dan ook wordt vergoed.. Ik zelf ben 9 mnd geleden ook gestopt met roken, dit heb ik volledig op eigen kracht gedaan zonder wat voor middel dan ook... Stoppen met roken zit tussen de oren en heb je naar mijn inzien zelf in de hand, mijn zoontje van 8 heeft er echter niet voor gekozen om in her verkeerde lichaam op deze wereld te komen...!!

Een hopeloze ouder die vecht voor her geluk van haar kind!!

Groeten
  4. MarianneG
    [quote="Corrinda"]Hallo,

Ik ben minder tevreden over mijn Zorgverzekering bij Stad Holland, ik heb een zoontje van 8 jaar die mogelijk transgender is. Vanwege woede-uitbarstingen en andere gedragsproblemen zijn wij als ouders hulp gaan zoeken bij een Intergratieve kindertherapeute bij ons in de buurt..
    Na een aantal behandelingen kreeg ik tot mijn verbazing te horen dat wij hier dit niet vergoed zouden krijgen.. Niet eens een gedeeltelijke vergoeding.. Elk gesprek kost ons €61,00, we hebben er nu 7 gehad en er volgen er nog minimaal 5!!

= Ik ben van mening dat zorg voor kinderen (dus personen onder de 18 jaar), sowieso alles volledig vergoed moeten krijgen. Dat te allen tijden de zorg voor kinderen volledig moet zijn en onafhankelijk is van het zorgpakket dat ouders hebben afgesloten. Het kan zelfs betekenen dat indien nodig, zelf de "zorg" aan de ouders, bijvoorbeeld bij begeleidingscursussen en intakes uit dit de zorgvergoeding van het kind of kinderen betaald worden om dat het gerelateerd is aan de zorg voor het kind. Als het zo wordt geregeld vallen er geen kinderen buiten de boot en kan je niet de verkeerde keuze in zorgverzekeraar hebben gemaakt.
Plaats een reactie