Independer Forum

Uitlooptijd rechtsbijstandverzekering

Reacties
7
  1. kritikaster

Gaan de moderne verzekeraars met de tijd mee?

Rechtsbijstandsverzekeringen geven meestal een wachttijd aan als "inlooptijd" alvorens de rechtsbijstandsverzekering aangesproken mag worden. Hiermee wordt voorkomen, dat een kwestie al liep vóór de sluiting.
    VRAAG: Bestaan er al verzekeraars die een"uitlooptijd" in de Algemene Voorwaarden aangeven. Bij voorbeeld, wanneer een huisverkoper naar het buitenland verhuisd is, wordt de rechtsbijstandsverzekering volgens de Algemene Voorwaarden beëindigd. Maar nu ontstaan er juridische problemen over het verkoopcontract of er worden verborgen gebreken aangemeld en/of er is een juridisch advies nodig.........hoe reageren de modern en praktisch denkende rechtsbijstandsverzekeraars? Pech gehad........of zien ze in dat het een realistische situatie betreft?
    Welke verzekeraar heeft hierover überhaupt iets in de voorwaarden
    staan? of zijn hierover al in discussie?

2. kritikaster
    Bovenstaande vraag heb ik geplaatst met de verwachting, dat Independer nog steeds "het beste bij verzekeraars naar boven haalt". Ik hoop niet, dat de vraag verloren is gegaan en (nog) in bewerking is......
  3. Gebruikersavatar
    Simone de Graaf Berichten: 151
    Er zijn nog niet veel verzekeraars die een standaard “uitlooptijd” hebben. ARAG rechtsbijstand heeft een uitlooptijd van een maand. Daarnaast zijn er verzekeraars (o.a. Anker) die een uitlooptijd hebben als het probleem voor de beëindigingsdatum van de polis is ontstaan. Dan zijn er nog verzekeraars die helemaal geen uitlooptijd hebben. Het conflict moet dan ook echt voor de beëindigingsdatum gemeld zijn. Het verschilt dus erg per verzekeraar hoe hier mee om wordt gegaan.
  4. kritikaster
    @Simone de Graaf. Bedankt voor het uitzoeken. Misschien animeert het de één of andere verzekeraar om de algemene voorwaarden te gaan moderniseren. ARAG is dus, met dank, de allereerste geweest.
  5. Qni
    Ik ben helemaal teleurgesteld over de diensten van ARAG.Een keer ik moest vragen om juridisch advies.Helaas...ik heb geen hulp gekrijgen.Ik betaal de duurste verzekering voor hen.
    Ik beveel ARAG het niet!
  6. eb@sebok.nl
    wat is een uitlooptijd nu weer?
  7. Gebruikersavatar
    Simone de Graaf Berichten: 151
    Hiermee wordt de periode bedoeld dat de verzekering al beëindigd is, maar er nog wel lopende zaak is. Als uitlooptijd is verzekerd, dan wordt de zaak nog wel afgehandeld. Ondanks dat de verzekering is stopgezet.
Plaats een reactie
Independer