Independer Forum

Schade claim op lease auto gevolgen voor premie prive auto?

Reacties
2
  1. Petertje

Hoi,

Ik heb op dit moment een lease auto via mijn werk (Leaseplan).

Ik heb ook 10 schadevrije jaren opgebouwd. De laatste 5 jaar via de lease auto, daarvoor 5 jaar met een privé auto.

Ik ben van plan naast de lease auto een privé auto te kopen. Ocassion. Qua verzekering verwacht ik dan dat ik gewoon de 10 jaar schadevrije jaren kan opgeven?

Of gaat de verzekeraar van mijn privé auto zien dat ik al een lease auto rijdt en daardoor die zogenaamde "tweede autoregeling" moet zien te regelen?

Stel dan dat ik met mijn lease auto binnenkort schade rijdt en schade moet claimen. Heeft dit dan gevolgen voor de premie op mijn privé auto?

Peter

2. Gebruikersavatar
    Tamara Arp Berichten: 5
    Beste Peter,

Dat is een goede vraag, schadevrije jaren blijft altijd een ingewikkelde zaak.
    U kunt de schadevrije jaren voor 1 auto gebruiken. Wanneer u er een tweede auto naast neemt, begint deze op 0.
    Wanneer u de leaseauto in uw bezit houdt, dan kunt u de schadevrije jaren niet gebruiken voor uw tweede privé auto.

Het is niet mogelijk om de leaseauto te combineren met een privéauto. Wanneer uw leasecontract afgelopen is, kunt u de verklaring wel gebruiken. De leasejaren worden dan bij de schadevrije jaren van de periode daarvoor opgeteld.
Plaats een reactie