Independer Forum

samenwonen met vrienden inboedel

Reacties
4
  1. Evelien

Hoi,
    Een vriendin en ik zijn gaan samenwonen. We hebben gezamenlijk een huis met gedeelde ruimtes en spullen. Dus geen eigen kamers die we afsluiten. Nu belde ik met ZLM en die willen ons niet verzekeren omdat we geen relatie hebben en het risico dan te groot is omdat we geen belang bij de spullen van de ander hebben. Welke verzekeringen willen ons wel verzekeren? Want als we allebei een eigen verzekering afsluiten hebben we alsnog een probleem als er iets gebeurt omdat het niet onze eigen kamer is, maar alleen maar gezamenlijke kamers.

Groeten Evelien

2. Gebruikersavatar
    Simone de Graaf Berichten: 151
    Hoi Evelien,
    Ik raad je aan om contact op te nemen met onze klantenservice via 035-626 55 44. Eén van onze woonexperts zoekt dan uit bij welke verzekeraar je mogelijk terecht kunt.
  3. chrisjepelle
    Evelien schreef:
    > Hoi,
    > Een vriendin en ik zijn gaan samenwonen. We hebben gezamenlijk een huis met
    > gedeelde ruimtes en spullen. Dus geen eigen kamers die we afsluiten. Nu
    > belde ik met ZLM en die willen ons niet verzekeren omdat we geen relatie
    > hebben en het risico dan te groot is omdat we geen belang bij de spullen
    > van de ander hebben. Welke verzekeringen willen ons wel verzekeren? Want
    > als we allebei een eigen verzekering afsluiten hebben we alsnog een
    > probleem als er iets gebeurt omdat het niet onze eigen kamer is, maar
    > alleen maar gezamenlijke kamers.
    >
    > Groeten Evelien
  4. Gebruikersavatar
    Samantha Verwaal Berichten: 26
    Beste Evelien,

Dat is een hele terechte vraag! Gelukkig kunnen we u en uw vriendin hier bij helpen. U kunt via ons een polis afsluiten bij Klaverblad, een zogehete vriendenpolis. Dit kan alleen telefonisch worden afgesloten omdat er andere voorwaarden gelden die we moeten toelichten, ook moet u en uw vriendin aanwezig zijn bij het telefoongesprek om de slotvragen vanuit de verzekeraar te beantwoorden. De premie kunnen we dan ook meteen met u beiden bespreken. Wij zijn te bereiken op: 035-6265544, op dooreweekse dagen van 08:00 tot 21:00 en in het weekend van 09:30 tot 17:00.
Plaats een reactie