Independer Forum

Reisverzekering Route Mobiel

Reacties
5
  1. Marco

Momenteel de goedkoopste, maar duidelijk een nieuwkomer in kortlopende reisverzekeringen. Wat een prutsers!
    Onderweg naar Italie kregen we autopech. Via de ANWB hebben we vervangend vervoer gekregen, maar dit duurde dik 24 uur.
    Noodgedwongen hebben we twee nachten in een hotel moeten verblijven, wat de ANWB niet vergoed. Dus de alarmcentrale van Route Mobiel gebeld. Die wisten niet eens dat Route Mobiel ook kortlopende reisverzekeringen heeft. Dat moesten ze eerst navragen: “Ja excuus, dat is een nieuw product en zit nog niet in het systeem. We kunnen pas maandag uw polis checken. Als u pechhulp hebt verzekerd kunt u gerust het hotel nemen.” Inmiddels was het vrijdagavond 11 uur en lagen de kinderen al te slapen in het hotel.
    Thuis de polisvoorwaarden nog eens goed bekenen: “Wij betalen buitengewone kosten als de Route Mobiel Alarmcentrale u toestemming heeft gegeven om deze kosten te maken. De kosten moeten het gevolg zijn van een onverwachte gebeurtenis. En de kosten moeten redelijk en noodzakelijk zijn."
    Voor mij reden om het hotel, de taxi en het restaurant (anders hadden we zelf gekookt op de camping) te claimen. Helaas! Ik krijg geen vergoeding omdat ik geen pechhulp had verzekerd. Ze geven toe dat de polisvoorwaarden niet duidelijk aangeven dat autopech is uitgesloten als onverwachte gebeurtenis. Daarom zijn ze nog aan het overleggen wat ze met mijn claim moeten. Ik heb er weinig vertrouwen in. Als ik positief nieuws heb, zal ik deze review aanpassen/aanvullen...

2. Marco
    Naschrift: Route Mobiel heeft mijn claim heroverwogen en blijft bij hetzelfde besluit: geen schade-uitkering. Ik heb inmiddels een klacht ingediend over de onduidelijke polisvoorwaarden. De medewerker van het verzekeringskantoor zei hierover: "Het komt vaak voor dat polisvoorwaarden niet duidelijk zijn, dus ik geef u niet veel kans". Heel vreemd dat bij zulke grote financiële belangen zulke slordige fouten worden gemaakt.
  3. Leo
    Vandaag kortlopende reisverzekering afgesloten. Verliep allemaal gladjes t/m de betaling. Kort daarop de mail ontvangen met daarin een aantal bijlagen (polis, schadeformulier, voorwaarden). Deze bijlagen - pdf bestanden - waren niet te openen; het leek erop dat ze corrupt waren of geen pdf formaat. Dan maar gebeld met het nummer dat in de mail stond: kreeg de melding "nummer is niet in gebruik". Pardon?? Begon al aan een oplichterstruc te denken hoewel alle webpagina's beveiligd waren en de website adressen (http://www....) er goed uit zagen. Toen zelf maar iets geprobeerd: mail doorgestuurd naar ander adres en warempel, de bijlagen waren daar wel te openen. Wie schetst mijn verbazing? In de documenten stond her en der het niet in gebruik zijnde telefoonnummer vermeld! Op de Route Mobiel site staat een heel ander klantenservice nummer (voor de zekerheid toch maar even geverifieerd). Had ik niet geprobeerd te bellen, zou ik nooit gemerkt hebben dat het opgegeven nummer niet klopt. Je zal maar in het buitenland zitten en hulp nodig hebben......
  4. Marco
    Tweede naschrift: Ik heb een formele klacht ingediend waarin ik hen wijs op de onduidelijke polisvoorwaarden en ik vind dat ze dat in hun beoordeling van de claim mee moeten nemen.
    Vandaag kreeg ik een email dat ze van mening blijven dat schade niet verzekerd is zonder pechhulp maar dat ze me wel tegemoet komen door een deel van de kosten te vergoeden.

Conclusie: de polisvoorwaarden kunnen nog wel een screening gebruiken, maar de klachtenafdeling krijgt een voldoende voor klantvriendelijkheid. En ikzelf zal me een volgende keer wat beter verdiepen in wat nu wel en niet gedekt is, voordat ik een reisverzekering afsluit.
  5. Ali
    Hallo allemaal,

Ik begrijp nog steeds niet dat er mensen zijn die een pechhulp of een reisverzekering bij routemobiel afsluiten. Vanaf het begin heb ik geen enkel positief geluid van deze verzekeraar gehoord. Alleen dat ze goedkoper zijn. Sinds routemobiel actief is, is ANWB ook aan het modderen. Zij hebben middels klanten verloren aan soortgelijke verzekeraars en ANWB doet ook haar best om niet te hoeven uitkeren. In het verleden was dit anders. Ik heb liever één goede verzekeraar dan tien slechte, hetgeen nu het geval is. Ik heb pech in het buitenland met mijn auto gehad en zag dat van duisters beter werden geholpen door de ADAC dan wij Nederlanders door ANWB. Niets was mogelijk en heel lang wachten op pechhulp. Zeer triest als je al met pech langs de kant staat.
Plaats een reactie
Independer