Independer Forum

Rechtsbijstandsverzekeringen boeteprocedures

Reacties
3
  1. HenkdeBruin

Dag,

Ik vroeg me af welke rechtsbijstandsverzekeringen ook de kosten voor een proces dekken als je in beroep gaat tegen een boete.

Laatst werd bijvoorbeeld onterecht mijn fiets verwijderd door de gemeente en het beroep door dezelfde gemeente afgewezen, in beroep gaan bij de rechter kost dan 165 euro (nog zonder advocaat). Voor zulke situaties wil ik in de toekomst graag verzekerd zijn.

Nu zie ik in de polissen van de rechtsbijstandsverzekeringen die ik kan vinden dat men geen hulp krijgt "als u de strafzaak of de boete administratief kan afdoen" (DAS). Ik neem aan dat normale verkeersboetes hieronder vallen?

Weet iemand welke rechtsbijstandsverzekering zulke gevallen wel dekt? Alvast bedankt!

2. Gebruikersavatar
    Susanne Boogers Berichten: 24
    Beste meneer de Bruin,

Via een rechtsbijstandsverzekering is de kans groot dat het belang van de claim te laag waardoor de verzekeraar het als franchise ziet.

Ik raad u aan om contact op te nemen met het juridisch loket. Wellicht dat zij iets voor u kan betekenen.
  3. HenkdeBruin
    Dank voor uw reactie. Het gaat mij niet om hulp in dit specifieke geval, maar om het afsluiten van een rechtsbijstandsverzekering voor de toekomst. Ik heb rechtsbijstandsverzekeringen gevonden zonder franchise en zonder eigen risico, maar heb er nog geen kunnen vinden waarbij het in beroep gaan tegen boetes of het zich verdedigen in een strafzaak gedekt zijn (tenzij er vrijspraak volgt).

Ik hoor het graag als iemand weet of dit ergens mogelijk is!
Plaats een reactie
Independer