Independer Forum

Prijsverschil vergelijkingssites

Reacties
4
  1. Geen

Hoe kan het dat bij energie vergelijken Independer duurder is dan alle andere vergelijkingssites. In mijn geval: exact dezelfde gegevens en dan blijkt overal dat EnergieFlex de goedkoopste is met 1009 euro (per jaar) en bij Independer 1105 euro per jaar...?

2. Gebruikersavatar
    Jen van Horen Berichten: 176
    Beste,

Het kan zijn dat er verschil zit tussen Independer en andere vergelijkingssites. Andere vergelijkingssites bieden namelijk een welkomstbonus aan en deze verrekenen zij in het jaarbedrag. Wij vinden dat dit geen goed beeld geeft, omdat aan deze bonus een aantal voorwaarden hangen en deze niet zomaar in het maand- of jaarbedrag verrekend kan worden. Wij hebben leveranciers daarom gevraagd om lagere tarieven in plaats van een bonus en wanneer er toch een bonus is vermelden wij deze apart en wordt dit niet verrekend in het maand- of jaarbedrag. Hierdoor kan het voorkomen dat het jaarbedrag verschilt met wat u ziet op andere vergelijkingssites.

Vriendelijke groet,

Independer
  3. Energievergelijker
    Ga ik bijvoorbeeld naar Energievergelijking.nl dan zie ik daar goedkopere aanbiedingen. Ik ben al jaren klant bij jullie en ik wil gewoon de goedkoopste energiemaatschappij. Dan kan ik dus beter naar Energievergelijking.nl gaan? Ik stap jullie bedoeling, maar voor mij is het voordeliger om niet via jullie overstappen. Dat vind ik wel jammer en eigenlijk ook wel een beetje vreemd.

[quote="jvanhoren"]Beste,

Het kan zijn dat er verschil zit tussen Independer en andere vergelijkingssites. Andere vergelijkingssites bieden namelijk een welkomstbonus aan en deze verrekenen zij in het jaarbedrag. Wij vinden dat dit geen goed beeld geeft, omdat aan deze bonus een aantal voorwaarden hangen en deze niet zomaar in het maand- of jaarbedrag verrekend kan worden. Wij hebben leveranciers daarom gevraagd om lagere tarieven in plaats van een bonus en wanneer er toch een bonus is vermelden wij deze apart en wordt dit niet verrekend in het maand- of jaarbedrag. Hierdoor kan het voorkomen dat het jaarbedrag verschilt met wat u ziet op andere vergelijkingssites.

Vriendelijke groet,

Independer[/quote]
  4. Gebruikersavatar
    Jen van Horen Berichten: 176
    Beste Energievergelijker,

Wij kunnen ons voorstellen dat het aanbod van andere vergelijkers misschien voordeliger lijkt, maar dat komt juist door de welkomstkorting. Deze wordt meegenomen in het jaarbedrag, waardoor het jaarbedrag lager kan liggen dan u bij ons op de website ziet en een andere vergelijker voordeliger kan zijn.

Wel wil ik u erop wijzen dat het kan zijn dat er voorwaarden zitten aan het ontvangen van de welkomstkorting. Het is wel verstandig om deze door te nemen. Leveranciers keren deze namelijk vaak pas aan het eind van het contract uit, als aan alle voorwaarden is voldaan. Ook kan het maandbedrag wat u ziet daardoor hoger liggen.

Vriendelijke groet,
    Independer
Plaats een reactie
Independer