Independer Forum

Pas op met Promovendum

Reacties
40
  1. mderksen

LET OP: Promovendum komt opzettelijk en bewust eerder gedane toezeggingen niet na.

Twee weken geleden werd ik na het invullen van een web formulier door Promovendum gebeld. Ze hebben me toen een aanbieding gedaan voor een autoverzekering. Een van de voordelen die ze noemden ten opzichte van mijn huidige verzekeraar is dat Promovendum geen eigen risico heeft. In de mailbevestiging hebben ze ook een link naar de voorwaarden gestuurd waarin dit inderdaad wordt bevestigd.

Toen ik, mede daarom, besloot om over te stappen, bleek tijdens het intake gesprek dat ze ineens toch een eigen risico van euro 135,- wilden toepassen Toen ik aangaf dat dit in strijd is met eerdere toezeggingen en met hun eigen polisvoorwaarden, werd dit door de medewerker toegegeven. Promovendum vertelde dat ze deze toezegging niet wil nakomen omdat er ‘te veel misbruik’ van wordt gemaakt…

Ik heb daarop de relatie met Promovendum direct beëindigd. Verzekeren is een kwestie van vertrouwen. Ik zal niet in zee gaan met een partij die, vanaf het begin al, zijn eigen toezeggingen en voorwaarden niet nakomt.

2. mderksen
    Promovendum heeft het niet nakomen per e-mail toegegeven: 'wij bieden wel onze excuses aan voor de toezegging die wij dan ook niet kunnen waarmaken'.
    Kennelijk pleegt Promovendum liever woordbreuk, dan een eerdere toezegging na te komen. Dat geeft te denken...
    Ik ben blij dat ik dit ontdekt heb voor de overstap naar deze partij, ik moet er niet aan denken dat ik een schade moet melden en dan op dezelfde manier behandeld te worden...
  3. Blekzjek
    Heb tot heden goede ervaring met het nakomen van toezeggingen door P. De reclameslogan is dat zij 20% goedkoper zijn dan je huidige verzekeraar. Dat bleek niet uit een premieberekening op Internet. Een dag later precies op tijd door P terug gebeld en de premie werd bijgesteld. Natuurlijk wel om bewijsstukken gevraagd en opgestuurd; verder prima geregeld.
  4. Blekzjek
    Ben nogal een "shopper" op verzekeringsgebied en heb medio maart de polisvoorwaarden van Promovendum n.a.v. hun TV-reclame gedownload van hun website. In deze polisvoorwaarden (P2015.1) staat geen e.r. vermeldt maar wordt verwezen naar het polisblad. Een e.r. van nihil is voor zover ik weet ongebruikelijk en zou bij mij wat alarmbellen doen afgaan. Neemt overigens niet weg dat toezeggingen moeten worden nagekomen.
  5. Ron
    Volgens mij discrimineert promovendum.
    Je kan alleen een verzekering afsluiten als je hoger opgeleid bent.
    Ronduit bespottelijk me haren gaan al overeind als ik hun reclame op tv zie of hoor.
    Ik zeg boycotten deze maatschappij per direct een halt toeroepen
  6. Piet
    Na verhuizing verdubbelt Promovendum de autoverzekering, en dan zijn ze niet meer zo goedkoop als dat ze beweren te zijn... Erg jammer.
  7. Jab Met de Pet op
    Volgens mij discrimineert promovendum ja!
  8. dutchyextra
    In strijd met de wet,men mag op geen enkele wijze discrimineren.
    Men zou beter rijden als men hoger opgeleid is??????????
    Men zou dan niet zelf rijden,maar gereden worden!!!.
    Ik ben 82 en heb 16 schadevrije autoverzekering jaren ,reken maar uit.
    Ik zie deze maatschappij dan ook als overbodig en zou zo spoedig mogelijk naar een andere maatschappij gaan.
    In ieder geval is die reclame op tv,niet erg sympathiek!
  9. Soulmate
    Discriminatie gebeurt al jaren op allerlei vlakken in de verzekeringswereld. Als je vrouw bent krijg je ook bij verschillende maatschappijen meer korting. Of als je in een rustiger deel van het land woont, is allemaal discriminatie.......
  10. Joep
    Ik ben glazenwasser en niet hoger opgeleid.
    Toch sta ik elke dag een paar meter hoog op de ladder.
    Kan ik nu wel een autoverzekering afsluiten bij Prmovendum ?