Independer Forum

Pas op met Promovendum

Reacties
40
  1. ckerkhof Berichten: 4
    Beste Joep,

Wij hebben geen samenwerking met Promovendum. De exacte voorwaarden kan ik u dus helaas niet vertellen.

Via onderstaande link kunt u lezen welke voorwaarden zij stellen en of het voor u mogelijk is om een verzekering bij hen aan te vragen: https://www.promovendum.nl/hoger-opgeleiden

Uiteraard kunt u Promovendum ook telefonisch bereiken voor meer
    informatie. Dit kan via telefoonnummer 078 648 13 00.

Met vriendelijke groet,
    Christie Kerkhof
    Independer
  2. Jefre
    Complete discrimatie door promovendum.
    Je kunt alleen een verzekering afsluiten als je hoger opgeleid bent. Rijden die dan beter??? Hahaha. Laat me niet lachen.
    Ronduit bespottelijk mijn haren gaan al overeind staan en de stoom komt uit neus en oren als ik hun reclame op tv zie of hoor. Word er misselijk van.
    Ik zeg boycotten deze maatschappij per direct. De reclame moet door de reclamecodecommissie worden verboden.
  3. jojo
    Bij mij gaan ook de haren overeind staan als ik deze reclame zie of hoor. Ik voel mij dan behoorlijk gedisciminieerd. Maar...........Zegt dit niet meer over henzelf dan over jou? Bij het afsluiten van een verzekering is het belangrijk om de voorwaarden goed te lezen en te beoordelen wat jij belangrijk vindt. En niet de maatschappij waar je de verzekering afsluit.
  4. Dennis
    Gisteren reclamemateriaal thuis gehad van Promovendum. Gewoon op mijn naam en dat terwijl ik geen HBO of hoger ben opgeleid. Vreemd. Gelukkig heb ik geen autoverzekering nodig met m'n leasebak die ik bij m'n HBO/WO niveau functie krijg. Gezeur altijd over hoger opgeleid of niet. Er zijn zat HBO'ers die er een potje van maken, wat dan mag worden opgelost door mensen waarvan het "boerenverstand" deel van de hersenen nog in tact is. Succes Provendum!
  5. van strien
    Promovendum appelleert gewoon aan het snobisme van de eventuele verzekeringsnemer. Het is een doorzichtige verkooptruc. Ze zijn helemaal niet goedkoper. Je moet iets roeptoeteren om klanten te trekken. Je bent als hoogopgeleide vrij dom als je daar intrapt.
  6. Leen
    Er wordt door de inzenders voorbijgegaan aan de statistiek... Als een doelgroep minder schade maakt is het lucratief om daar specifieke polissen voor te maken. Net zo goed als dat het uitmaakt of je jong bent (meer risico), vrouw, geestelijke, ambtenaar en noem maar op. Natuurlijk kun je boos worden als je zelf niet hoog bent opgeleid, maar dan zijn er nog genoeg andere maatschappijen.
    Inmiddels rij ik alweer 20 jaar schadevrij, maar omdat ik in Rotterdam woon is de premie toch voor mij wat hoger dan wanneer ik in Fochteloo zou wonen. Is dat eerlijk? Ik denk het wel, want het risico is in de Randstad nu eenmaal hoger. Zo is blijkbaar het risico bij hoger-opgeleiden lager.
    Nb: Ohra kent ook kortingen voor doelgroepen... Oneerlijk? Discriminatie?
  7. Leen
    En nee, ik ben zelf niet verzekerd bij Promovendum. Van de betrouwbaarheid ben ik namelijk niet overtuigd.
  8. Robert Zwiers
    Ik ben met auto en zorg verzekerd bij Promovendum. De reacties over discriminatie begrijp ik.
    Toch ben ik blij dat op zo'n manier frequente brokkenmakers zijn uitgesloten. U kent ze wel de snelle jongens met BMWtjes en Golfjes die zijn meestal niet hoog opgeleid.
    Promovendum zal naar ik meen deze vorm van discriminatie wel juridisch onderzocht hebben en dicht langs de wetgeving scheren. Graag houen zo!
  9. Amsterdam
    Nog een interessante: Promovendum gaat 20% onder de premie van je huidige verzekeraar. Dit geldt echter niet wanneer ze al goedkoper zijn en dat is toch wel heel raar. Mijn huidige premie is 37,50 en bij promovendum zou het 36,21 worden. Dan geldt de 20% actie niet en zijn ze dus slechts 3,44% goedkoper. Zou mijn huidige verzekering bijvoorbeeld 36 euro per maand zijn dan willen ze wel 20% toepassen en zou de premie bij Promovendum 28,80 worden. Dit is wel een heel rare actie van Promovendum en ik krijg er toch een wat vervelende smaak van in de mond ...
  10. Theo D.
    Hele nare club Promovendum.