Independer Forum

Pas op met Engie

Reacties
16
  1. Jannie
    Ik heb een 3 jarig contract afgesloten bij Engie in 2016.Inmiddels ben ik verhuisd naar een appartement waar de energiekosten in de huurprijs zit. Engie wil dat ik €250 moet betalen wegens contractbreuk. Dit is overmacht. Moet ik Engy betalen?
  2. Gebruikersavatar
    Joris Korndewal Berichten: 8
    Beste Jannie,
    Het kan inderdaad zijn dat Engie een opzegvergoeding in rekening brengt omdat u het contract voortijdig stopt, ondanks dat u hier niets aan kunt doen. Sommige leveranciers doen dit. Vaak is hier in overleg met de leverancier wel een oplossing in te vinden. Heeft u hier al contact over gehad met Engie?
    Ook staan vaak in de voorwaarden die u heeft ontvangen wat de mogelijkheden zijn. Of verhuizen bijvoorbeeld een reden is dat het contract kosteloos opgezegd mag worden.
    Wat tot slot ook het geval kan zijn is dat u gebruik heeft gemaakt van de boetevergoeding van Engie. Als u bij uw vorige leverancier een opzegboete moest betalen en Engie heeft deze van u overgenomen, dan vragen zij dit bedrag terug als u het contract vervolgens voortijdig stopt.
    Ik zou u adviseren om contact op te nemen met Engie om de situatie uit te leggen en dan verwacht ik eigenlijk dat Engie uw situatie begrijpt en hier een oplossing voor bedenkt.
  3. Marion
    Zojuist een Engie-meneer aan de deur gehad. Begon met zich voorstellen....haha, dan weet ik al genoeg. Benoemd dat ik die verkooptruc ken en hem succes gewenst bij mijn buren. Hij meldde dat het ÉCHT geen verkoopgebied was. Ik heb hem aan de deur zijn verhaal laten doen. Vervolgens gezegd dat het klinkt als te mooi om waar te zijn. Benoemd dat ik het even na zou lezen op internet en ik vroeg om zijn kaartje...had hij niet...
    Dan houdt het dus op! Hem alsnog succes gewenst bij mijn buren.
    Overduidelijk dat dit verhaal niet klopt. Het is niet van deze tijd om aan de deur dit soort zaken te doen wat mij betreft. Dus altijd jezelf bedenk- c.q. onderzoektijd geven!
  4. Marion
    [quote="Marion"]Zojuist een Engie-meneer aan de deur gehad. Begon met zich voorstellen....haha, dan weet ik al genoeg. Benoemd dat ik die verkooptruc ken en hem succes gewenst bij mijn buren. Hij meldde dat het ÉCHT geen verkoopgebied was. Ik heb hem aan de deur zijn verhaal laten doen. Vervolgens gezegd dat het klinkt als te mooi om waar te zijn. Benoemd dat ik het even na zou lezen op internet en ik vroeg om zijn kaartje...had hij niet...
    Dan houdt het dus op! Hem alsnog succes gewenst bij mijn buren.
    Overduidelijk dat dit verhaal niet klopt. Het is niet van deze tijd om aan de deur dit soort zaken te doen wat mij betreft. Dus altijd jezelf bedenk- c.q. onderzoektijd geven![/quote]

Ah kijk, het was volgens mij deze Joris himself die bij mij aan de deur stond. Slecht verhaal, Joris!
  5. Gebruikersavatar
    Joris Korndewal Berichten: 8
    Beste Marion,
    Het is altijd goed om de informatie zelf nog even te controleren voor je een contract afsluit. Als die mogelijkheid niet wordt gegeven klinkt het inderdaad als een verhaal wat te mooi is om waar te zijn.

Ik was alleen niet degene die bij u aan de deur stond. Bij Independer bieden we de mogelijkheid om energiecontracten te vergelijken, maar we gaan niet langs deuren en zullen ook zeker niet iets doen voor een specifieke leverancier.
  6. Marion
    [quote="jkorndewal"]Beste Marion,
    Het is altijd goed om de informatie zelf nog even te controleren voor je een contract afsluit. Als die mogelijkheid niet wordt gegeven klinkt het inderdaad als een verhaal wat te mooi is om waar te zijn.

Ik was alleen niet degene die bij u aan de deur stond. Bij Independer bieden we de mogelijkheid om energiecontracten te vergelijken, maar we gaan niet langs deuren en zullen ook zeker niet iets doen voor een specifieke leverancier.[/quote]

Mijn excuses, Joris!
Independer