Independer Forum

Overzicht met gemid. spaarrente naast de hoogste spaarre

Reacties
2
  1. Ron

Beste Mensen,

Momenteel ben ik op zoek naar een online spaarrekening die de hoogste spaarrente geeft.

Aangezien dat slechts een momentopname betreft, denk ik dat het handiger is, om naast de actuele spaarrente, ook een overzicht te tonen van de fluctuaties in spaarrentes die de aanbieders over een bepaalde periode laten zien.

Bijvoorbeeld:
    Aanbieder A geeft momenteel 1.60% spaarrente, maar laat gedurende een periode (b.v. 1 jaar), de volgende rentefluctuaties zien: 1,2% (jan), 1,9% (feb), het gemiddelde komt dan uit op 1,5%

Aanbieder B geeft momenteel 1,40% spaarrente, maar laat gedurende een periode (b.v. 1 jaar), de volgende rentefluctuaties zien: (1,6% (jan), 1,6% (feb), het gemiddelde komt dan uit op 1,6%

Nu zijn de bovenstaande voorbeelden wat kort door de bocht, maar bottom line is dat ik denk dat een gemiddeld renteverloop een beter beeld geeft van de stabiliteit van een aanbieder dan een op dat moment hoogste spaarrente, tenzij het zo is dat de aanbieder met de hoogste spaarrente, ook de aanbieder is, die gedurende een periode, ook altijd de hoogste rentes biedt, maar zover rijkt mijn kennis niet!

Mvrg,
    Ron

2. Saskia Schravemade Berichten: 88
    Beste Ron,

Dat zou inderdaad een mooie toevoeging zijn in de vergelijking. We gaan dit zeker meenemen als we het onderdeel sparen in de toekomst gaan aanpassen.

Vriendelijke groet,
    Saskia Schravemade
    Independer
Plaats een reactie