Independer Forum

Overstappen energie rond verhuizing

Reacties
6
  1. lbroeder

Hallo, ik zou graag per direct willen overstappen naar een andere, goedkopere energieleverancier. Ik ga echter binnenkort verhuizen.
    Op 4 september krijg ik de sleutels van mijn nieuwe huis. Vanaf dat moment moet er dus daar stroom geleverd worden. Ik zal echter pas op 2 november uit mijn huidige woning vertrekken. Dit betekent dat er dus 2 maanden aan 2 adressen geleverd moet worden. Nu wil ik graag weten hoe ik dit regel bij een overstap via Independer. Welk adres geef ik op: mijn huidige adres, aangezien hier nog tot 2 november geleverd moet worden? Hoe geef ik dan door dat er vanaf 4 september ook al op het nieuwe adres geleverd moet worden? Ik hoor het graag!
    MVG,
    L. Broeder

2. Gebruikersavatar
    Wanda Eikens Berichten: 29
    Beste L. Broeder,

Allereerst van harte gefeliciteerd met uw nieuwe woning! Wij hebben ondertussen contact met u gehad en hopen dat uw vraag volledig is beantwoord. Als u toch nog vragen heeft dan horen wij dat graag van u!
  3. JanHerman
    Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op deze vraag... kunt u mij ook helpen?
  4. Gebruikersavatar
    Beste JanHerman,

Bedankt voor uw vraag. Er zijn twee mogelijkheden in dit geval. De meeste leveranciers kunnen in verband met een verhuizing of verbouwing tijdelijk op twee adressen leveren. U kunt hiervoor contact opnemen met de leverancier die nu op het 'oude' adres levert. U geeft dan aan dat u gaat verhuizen naar een nieuw adres, maar tijdelijk op twee adressen geleverd wil krijgen. Dit is interessant als u een vast contract heeft op uw oude adres en deze mee wil verhuizen naar het nieuwe adres.

U kunt ook een nieuw contract aanvragen op het nieuwe adres. Doordat het gaat om een ander adres (inhuizing), zal de oude leverancier niet opgezegd worden door de nieuwe leverancier. In dat geval kunt u per de datum van de sleuteloverdracht een nieuw contract aanvragen op het nieuwe adres en het oude contract opzeggen vanaf de datum dat u er uit gaat.

Ik hoop dat het zo voor u duidelijk is, anders horen wij dat graag!
  5. Har.
    Hallo,
    kan ik mijn contract altijd mee verhuizen naar een nieuw huis?
  6. Gebruikersavatar
    Beste Har.,

U kunt uw energiecontract altijd meenemen naar uw nieuwe woning. Om dit te regelen kunt u contact opnemen met uw energieleverancier en deze kan dit dan omzetten. Let wel op dat een leverancier soms een verwerkingstijd nodig heeft om dit om te zetten.
Plaats een reactie
Independer