Independer Forum

Overlijdensrisicoverzekering verpand aan spaarhypotheek

Reacties
2
  1. Marjanne

Mijn man en ik hebben een overlijdensrisicoverzekering kruislings afgesloten en is verpand, Wij zijn allebei voor 250.000 verzekerd. Wij hebben een spaarhypotheek. Het uit te keren bedrag blijft de gehele looptijd gelijk. Nu zit er al 150.000 in de spaarhypotheek. Nog 100.000 euro te gaan. De spaarhypotheek bedraagt 250.000 euro. Stel dat nu een van ons komt te overlijden, dan wordt 250.000 euro uitgekeerd aan de bank, de pandhouder. Ik ging er vanuit dat de bank als pandhouder dan nog 100.000 euro zou ontvangen om de totale hypotheek mee af te lossen. (Er zit immers al 150.000 in de spaarpot) en de overige 150.000 zou dan volgens mij naar de erfgename gaan. Nu zegt de bank dat op moment van overlijden de bank 250.000 euro uitkeert om de hypotheek af te lossen en de 150.000 euro van de spaarhypotheek gaat naar Interpolis. Er blijft dus niks over. De premie voor de overlijdensrisicoverzekering is in nog geen 10 jaar bijna 100% gestegen. Klopt dit?

2. Gebruikersavatar
    Saskia Schravemade Berichten: 80
    Beste Marjanne,
    Je kunt beter met de adviseur contact opnemen waar de polis destijds is afgesloten. De adviseur kan hier uitgebreid over vertellen.
    Vriendelijke groet,

Saskia Schravemade
    Independer
Plaats een reactie