Independer Forum

Overlijdensrisico verzekering terwijl woonachtend buitenland

Reacties
12
  1. heavyhenk

Is het mogelijk om een Overlijdensrisico verzekering in Nederland af te sluiten terwijl je woonachtig bent in Duitsland?
    Zo ja bij welke verzekeringsmaatschappijen dan?

2. Gebruikersavatar
    Edwin Kroon Berichten: 40
    Beste Heavyhenk,

Het is mogelijk om een overlijdensrisicoverzekering in Nederland af te sluiten als je woonachtig bent in Duitsland. De maatschappijen die eventueel een aanvraag zouden kunnen accepteren zijn: Legal&General en Allianz. Zij hebben wel als voorwaarde dat je een Nederlands rekeningnummer hebt waarvan ze de premie kunnen incasseren.

Via onze site kun je een offerte maken van 1 van deze maatschappijen. Let er wel op dat je op onze site geen buitenlands adres in kunt vullen, je kan dan een fictief Nederlands adres invullen.

Met vriendelijke groet
    Independer.nl

Edwin Kroon
    Senior Medewerker Klantenservice
  3. Jens
    Zijn er ook overlijdensrisico verzekeringen die uitkeren indien je als Nederlander buiten de EU woont? In ons geval Ecuador?
  4. Gebruikersavatar
    Beste Jens,

Helaas is het niet mogelijk om een overlijdensrisicoverzekering in Nederland af te sluiten als je woonachtig bent buiten de EU.

Vriendelijke groet,
    Independer

Edwin Kroon
  5. gunther81
    Beste,

Ik woon in Belgie en heb de Belgische nationaliteit. Is het voor mij mogelijk om bij een Nederlandse maatschappij een overlijdensrisicoverzekering af te sluiten?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Gunther
  6. Gebruikersavatar
    Beste Gunther81

Als je een Nederlands Burgerservicenummer en een Nederlands rekeningnummer hebt dan kun je bij Legal&General en Allianz een overlijdensrisicoverzekering afsluiten als je woonachtig bent in Belgie. Heb je geen Nederlands Burgerservicenummer en een Nederlands rekeningnummer dan kun je niet in Nederland een overlijdensrisicoverzekering afsluiten.

Vriendelijke groet,
    Independer

Edwin Kroon
  7. Mathieu
    Ik ben woonachtig in Bulgarije en wil een overlijdensrisicoverzekering afsluiten in Nederland. Is dit mogelijk?
  8. Chadia el Barkaoui
    Beste Mathieu,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Er is 1 verzekeraar waarbij het eventueel binnen Europa mogelijk is. U moet dan wel in bezit zijn van een Nederlands IBAN nummer en BSN nummer.

Ons website herkend helaas geen buitenlands adressen, voor een vergelijking moet u wel even een Nederlands postcode opgeven. U kunt bij het maken van een vergelijking op onze site een opmerking doorgeven hier vermeldt u dan uw buitenlands adres. Daar krijg ik een melding van en dan pak het verder op.

Heeft u nog vragen?
    Bel mij gerust op 035 - 626 5780 of stuur een e-mail naar risicoverzekering@independer.nl. Ik help u graag verder.

Vriendelijke groet,
    Chadia el Barkaoui
    Medewerker klantenservice
  9. Niels
    Hallo,

Ik ben woonachtig op Aruba, kan ik in Nederland een levensverzekering afsluiten??
  10. Chadia el Barkaoui
    Beste Niels,

Helaas is het niet mogelijk om een overlijdensrisicoverzekering in Nederland af te sluiten wanneer u woonachtig bent buiten Europa.

Vriendelijke groet,
    Independer

Chadia el Barkaoui
    Medewerker Klantenservice