Independer Forum

Opstalverzekering woning in NL van eigenaar in buitenland

Reacties
22
  1. Nao

Beste LS,

Ik bezit een woning in Nederland welke op dit moment leeg staat omdat het in de verkoop staat. Zelf woon ik in Spanje en ben al enige tijd uitgeschreven uit het bevolkingsregister in NL (sta ingeschreven in Spanje). Heb er nooit bij stilgestaan dat mijn opstalverzekering dan automatisch beëindigd zou worden door mijn huidige verzekaar zonder een alternatief te beiden. Ben nu dus op zoek naar een verzekeraar die WEL een opstalverzekering levert aan een eigenaar die NIET in Nederland woont voor de woning die zich WEL in Nederland bevindt.

Hartelijk dank voor reactie!
    Nao W.

2. Gebruikersavatar
    Simone de Graaf Berichten: 151
    Het is erg lastig om een woning in Nederland te verzekeren als je niet meer in Nederland staat ingeschreven. Van de verzekeraars waar Independer mee samenwerkt zijn alleen Aegon, Klaverblad en Nationale Nederlanden een optie. Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze klantenservice via 035-626 55 44.
  3. France
    Ik heb hetzelfde probleem. Uit bevolkingsregister uitgeschreven maar wel nog een huis in Nederland (ook in de verkoop). Nu ik ook door toeval achter ben gekomen dat er problemen zouden zijn voor een opstalverzekering vraag ik me af hoe het zit met andere verzekeringen die ik nog wel in Nederland heb lopen, zoals aansprakelijkheidsverzekering, rechtsbijstandverzekering en reisverzekering. Zijn deze "nog geldig" nu ik ben uitgeschreven? In de verzekeringsvoorwaarden kon ik niets erover vinden. Alvast bedankt.
  4. Gebruikersavatar
    Lindsey Hendriks Berichten: 14
    Beste France,
    Als je niet meer in Nederland woont en hier ook niet meer ingeschreven staat bieden al je verzekeringen helaas (o.a. rechtsbijstand en aansprakelijkheid) geen dekking meer. Deze dien je dan af te sluiten in het land waar je bent gaan wonen. Je dient wel zelf de verzekeringen op te zeggen, omdat de verzekeraar niet automatisch een melding krijgt dat je niet meer in Nederland woont (als je geen adreswijziging hebt doorgegeven).
  5. NLderinBuiteland
    [quote="sdegraaf"]Het is erg lastig om een woning in Nederland te verzekeren als je niet meer in Nederland staat ingeschreven. Van de verzekeraars waar Independer mee samenwerkt zijn alleen Aegon, Klaverblad en Nationale Nederlanden een optie. Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze klantenservice via 035-626 55 44.[/quote]

Nationale Nederlanden hoort niet thuis in dit rijtje. In hun acceptatievoorwaarden staat dat je in Nld moet wonen!!
  6. Gebruikersavatar
    Susanne Boogers Berichten: 29
    Beste meneer/mevrouw,

Dit is een artikel uit 2015. Het kan kloppen dat de informatie niet meer actueel is. Mocht u vragen hebben? Neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn te bereiken op 035-6265544.
  7. ad bomen
    [quote="Nao"]Beste LS,

Ik bezit een woning in Nederland welke op dit moment leeg staat omdat het in de verkoop staat. Zelf woon ik in Spanje en ben al enige tijd uitgeschreven uit het bevolkingsregister in NL (sta ingeschreven in Spanje). Heb er nooit bij stilgestaan dat mijn opstalverzekering dan automatisch beëindigd zou worden door mijn huidige verzekaar zonder een alternatief te beiden. Ben nu dus op zoek naar een verzekeraar die WEL een opstalverzekering levert aan een eigenaar die NIET in Nederland woont voor de woning die zich WEL in Nederland bevindt.

Nao W.[/quote]
  8. Gast
    [quote="Nao"]Beste LS,

Nao W.[/quote]
  9. ad boman
    heb bij OOM gehoor gekregen, die bemiddelen voor diverse verzekeringen voor verblijf in buitenland eveneens het achtergebleven al of net verhuurde huis
  10. Eddy K
    [quote="ad boman"]heb bij OOM gehoor gekregen, die bemiddelen voor diverse verzekeringen voor verblijf in buitenland eveneens het achtergebleven al of net verhuurde huis[/quote]

Dag Ad, zit met hetzelfde probleem.
    Bij wie ben je nu verzekerd (via OOM)?