Independer Forum

Opstalverzekering woning in NL van eigenaar in buitenland

Reacties
22
  1. Eddy K
    [quote="Eddy K"][quote="ad boman"]heb bij OOM gehoor gekregen, die bemiddelen voor diverse verzekeringen voor verblijf in buitenland eveneens het achtergebleven al of net verhuurde huis[/quote]

Dag Ad, zit met hetzelfde probleem.
    Bij wie ben je nu verzekerd (via OOM)?[/quote]

Vandaag een opstal verzekering afgesloten bij de Europeesche. €8,19 per maand.
  2. John.
    Ik zit met hetzelfde probleem.
    We zijn van plan om deze zomer meer in Spanje te zijn en worden daar fiscaal resident.
    Onze woning in Nederland houden we aan. Dat gemeld aan onze verzekeraar, liet die ons weten dat onze dekking op dat moment wordt beëindigd.
    Via ons kennissenkring kwamen we in contact met Assurantiekantoor Bijdorp-Holland BV uit Sassenheim. Die bracht ons onder bij ASR met zeer reële tarieven en voorwaarden.
    Veel succes, John
  3. Arubanita
    [quote="Eddy K"][quote="Eddy K"][quote="ad boman"]heb bij OOM gehoor gekregen, die bemiddelen voor diverse verzekeringen voor verblijf in buitenland eveneens het achtergebleven al of net verhuurde huis[/quote]

Dag Ad, zit met hetzelfde probleem.
    Bij wie ben je nu verzekerd (via OOM)?[/quote]

Vandaag een opstal verzekering afgesloten bij de Europeesche. €8,19 per maand.[/quote]
  4. Cvd
    Gaat dit om een huis of appartement?
    Voor een huis kun je terecht bij Centraal Beheer en Ooms o.a., maar als je een bovenwoning hebt dan niet....

Iemand ervaring met een verzekeraar die opstalverzekering verstrekt aan iemand die inmiddels in het buitenland woont, maar geen volledig huis heeft, slechts een appartement?
  5. Bijdorp Holland
    In dit forum wordt Assurantiekantoor Bijdorp Holland genoemd als mogelijkheid om een Opstalverzekering onder te brengen voor een niet Nederlandse eigenaar. Dit is niet correct.
    Wij kunnen helaas geen verzekeringen afsluiten voor personen die niet in Nederland ingeschreven staan.
  6. Centraal Beheer
    [quote=Cvd post_id=14313 time=1517942794]
    Gaat dit om een huis of appartement?
    Voor een huis kun je terecht bij Centraal Beheer en Ooms o.a., maar als je een bovenwoning hebt dan niet....[/quote]

Het klopt dat je bij Centraal Beheer een woning kunt verzekeren als je in het buitenland verblijft. Er zitten wel de volgende voorwaarden aan:

•De verzekerde heeft een correspondentieadres in Nederland.
    •Als de verzekerde buiten Europa woont, dan moet er een zaakwaarnemer in Nederland zijn.
    •De correspondentie wordt in het Nederlands gevoerd.

Als de woning langer dan 90 dagen onbewoond is dan heeft de verzekering een beperkte dekking. De woning is niet meer verzekerd voor diefstal, vandalisme, relletjes en vorst.

Vriendelijke groet, Remco
    Webcare Centraal Beheer
  7. Tasja
    Beste mensen, fijn om te lezen dat het mogelijk is. Ik had bij mijn verzekeraar Unive gevraagd of dit mogelijk was en het antwoord was in eerste instantie positief. Nu, dat ik meldde dat we de datum hebben van emigratie en huurders hebben gevonden, blijkt het 'plots' niet te kunnen.

Als ik het goed lees zijn de volgende verzekeraars die een opstalverzekering verstrekken als je woonachtig bent in het buitenand:
    OOM, de Europeesche, ASR en Centraal Beheer?

Ook heb ik een vraag over de auto, die willen we uiteindelijk invoeren, maar willen wat tijd hebben om dat te kunnen doen, dus hoe en bij wie overbruggen wij de NL autoverzekering?
  8. mwarner
    Beste Tasja,

Je kunt inderdaad bij die vier partijen even een offerte aanvragen. ASR werkt alleen via tussenpersonen dus het kan slim zijn om bij een lokaal assurantiekantoor informatie in te winnen.
    Wat de auto betreft, een auto op buitenlands kenteken is niet te verzekeren bij een Nederlandse verzekeraar. U kunt pas een auto verzekeren wanneer er een Nederlands ééndags- of permanent kenteken is.
    Met vriendelijke groet,

Warner Michel, Independer
  9. Tasja
    Hallo Warner Michel,
    Dank je wel voor de info.

Het betreft het rijden met een NL kenteken in Duitsland. Onze verzekering geeft geen overbruggingsperiode en ik ben op zoek naar een verzekeraar die eventueel voor 2 -3 maanden een verzekering afgeeft ter overbrugging voordat we de auto in DE invoeren.

Groeten,
    Tasja
  10. evanberkel Berichten: 8
    Beste Tasja,

Via de partij www.diks.nl kan je tijdelijke verzekeringen aansluiten. Wellicht dat zij je ook kunnen helpen voor deze overbruggingsperiode in Duitsland.