Independer Forum

Opstalverzekering

Reacties
4
  1. Treeg

Tijdens het afsluiten van de hypotheek heeft de adviseur ondanks het feit dat hier wel degelijk om is gevraagd verzuimd om een Opstal verzekering op te nemen in de hypotheek. Nu blijkt dat ik dus al ruim een jaar niet verzekert ben geweest ik kwam hier achter nadat er schade was ontstaan in het huis. Ok is bovengenoemde niet besproken bij de notaris. De Hypotheek aanbieder vind dat dit onze verantwoordelijkheid is en weigert de schade te vergoeden.

2. Bas
    Wij hebben al een lange tijd een rioollucht in huis die er dan weer is, maar soms ook weer weg is. Het riool is goed te zien en te bereiken in de kelder. Zo'n 15 jaar geleden is de aanwezige gresbuis vervangen voor pvc, maar het eerste stuk v.a. de straatkant loopt onder de voorhal onder een granietvloer. Deze gresbuis is niet vervangen omdat dit te veel schade zou veroorzaken. Bij inspectie door een rioolbedrijf, is naar voren gekomen dat er waarschijnlijk een breuk zit in deze buis en dat daar de stank vandaan komt.
    Valt deze vervanging, of reparatie, onder mijn opstalverzekering?
  3. verwaal
    Beste Bas,

Wat vervelend van deze nare lucht in huis! Ik hoop dat het ondertussen al opgelost is? Mocht dat niet zo zijn dan raad ik u aan om te overleggen met uw opstalverzekeraar. Zij kunnen dit nakijken in de polisvoorwaarden of het onder de dekking valt.
  4. Gebruikersavatar
    Samantha Verwaal Berichten: 26
    Beste Treeg,

Laat ik beginnen met dat ik het erg vervelend vind dat u in deze situatie zit. Als u bewijs kunt aanvoeren dat de opstal verzekering besproken is en op de polis ging komen dan hebt u zeker een sterke zaak. Ik raad u aan om een klacht in te dienen bij de adviseur.
Plaats een reactie