Independer Forum

Opheffen ASN Jeugdspaarrekening

Reacties
52
  1. jasper777200
    [quote="klaas 3" post_id=14169 time=1510596404]
    Stelletje zeurpieten en super ondeskundigen op bank gebied, deze jeugdspaarrekening is een geweldige oplossing voor ouders die een gat in de hand hebben en zelfs de spaarrekening van de kinderen leeg halen. Met deze rekening kunnen grootouders en ouders op een veilige manier sparen voor de (klein)kinderen en omdat ze er niet bij kunnen (zoals in de voorwaarden staat) blijft het geld dus voor het kind aanwezig t/m de 18e en dat voor een leuke rente. Het kind kan het geld vrijelijk na zijn 18e besteden, auto rijles, kleding, woning inrichten, etc. en ja ook aan een studie besteden. Ik zou willen zeggen lees voor dat je ergens aan begint de voorwaarden en geef niet de ASN bank de schuld van jou onnozelheid.
    [/quote]
  2. crypto believer
    [quote=Eddie post_id=14421 time=1526546418]
    Ik begrijp de ophef ten dele:
    Dat het geld vaststaat tot 18e is duidelijk aangegeven. De eerste melder in dit draadje vindt het ook raar niet meer bij 'mijn geld' te kunnen: het punt is nou juist dat het JOUW geld niet meer is, je hebt het aan je kind gegeven.

Anderzijds vind ik dit soort spaarrekeningen echt heel misleidend: NU beloven ze immers een mooie rente, maar zoals met alle spaarrekeningen met flexibele rente het geval is, zal dit in komende jaren verlaagd worden. Je zit er aan vast tot 18e levensjaar, dus je kunt er weinig tegen beginnen. Waarom zou ASN moeite doen jou blij te houden? Om nieuwe spaarders aan te trekken komen ze gewoon weer met een nieuw product dat nét iets anders heet. Dat lijkt dan immers op dat moment weer heel aantrekkelijk.

Mensen, besef gewoon dat geld vastzetten voor 18 jaar (!!) een enorm lange tijd is. Er kan zoveel gebeuren in die tijd: rentes kunnen verdrievoudigen, de €uro zal koopkracht verliezen omdat we door Bitcoin en andere Crypto currencies worden ingehaald etc.
    [/quote]

Ja, dat verwacht ik dus ook, dat Bitcoin en andere crypto currencies de overhand nemen, ik zag laatst een artikel op https://crypto-fondsen.nl , hier benoemen ze dat De Euro en Dollar in 2025 weg zijn. Als je nu een rekening opent voor je kind en daar geld op zet t/m z'n 18e, kan het geld een stuk minder waard zijn... Maja, wie heeft hier de juiste glazen bol van crypto currencies?