Independer Forum

Opheffen ASN Jeugdspaarrekening

Reacties
48
  1. Robert
    Zijn er mensen die een jeugdspaarrekeningen hebben kunnen opheffen na maart 2017?
  2. Vincent
    [quote=Robert post_id=14085 time=1505067260]
    Zijn er mensen die een jeugdspaarrekeningen hebben kunnen opheffen na maart 2017?
    [/quote]

Vandaag gebeld, maar dat kan echt niet, inderdaad ter bescherming van het kind. Ik heb ook verwezen naar dit forum en aangegeven dat het eind 2016/begin 2017 veel mensen wel gelukt is. Dat was omdat toen de voorwaarden gewijzigd waren toen hebben ze mensen tot april 2017 de mogelijkheid gegeven.

Ik gaf aan zo snel mogelijk weg te willen, maar nu dus gedwongen wordt om te wachten op een aanpassing in de voorwaarden, want dan mag ik weg. Vreemd toch, geef me dan gewoon nu de mogelijkheid.

Ik ga zo een brief schrijven, en hoop dat het effect heeft. Anders de post van ASN maar goed in de gaten houden en bij de eerst mogelijke wijziging van voorwaarden direct opzeggen. Echt heel jammer dit. Rentes lopen alleen maar terug en je kunt nergens bij.

Wij zijn toch de ouders het is onze taak om de kinderen te beschermen niet die van een bank. een enorm geld bedrag vrijgeven op een 18de verjaardag is geen bescherming, eerder onverantwoord.
  3. avandoornmalen Berichten: 5
    Beste Vincent,

Vervelend dat u nu problemen ondervindt met het opzeggen van deze spaarrekening.
    Helaas kunnen wij voor u niks betekenen hierin, omdat wij niet bekend zijn met de opzegmogelijkheden van zulke financiële producten.
    Als u een vermoeden heeft dat dit toch in strijd is met de voorwaarden kunt u het beste een officiële klacht indienen bij de desbetreffende bank. Mocht dat geen resultaat opleveren informeer dan bij het Kifid.

Met vriendelijke groet,

Anniek
    Independer
  4. Vincent
    [quote=avandoornmalen post_id=14137 time=1508503519 user_id=1964]
    Beste Vincent,

Vervelend dat u nu problemen ondervindt met het opzeggen van deze spaarrekening.
    Helaas kunnen wij voor u niks betekenen hierin, omdat wij niet bekend zijn met de opzegmogelijkheden van zulke financiële producten.
    Als u een vermoeden heeft dat dit toch in strijd is met de voorwaarden kunt u het beste een officiële klacht indienen bij de desbetreffende bank. Mocht dat geen resultaat opleveren informeer dan bij het Kifid.

Met vriendelijke groet,

Anniek
    Independer
    [/quote]

Hallo Anniek,

Ik weet niet of het in strijd is, zoals je in dit forum draadje ook kunt lezen zijn het voorwaarden geweest die wij getekend hebben bij afsluiten, echter is ook de rente inmiddels zo gedaald dat het product niet meer op (gaat) leveren wat we voor ogen hadden. Het is krom dat ik dus nu moet wachten op de volgende wijziging van voorwaarden om de rekeningen wel stop te zetten. Hopen dat dat niet te lang gaat duren.

We schrijven deze week een getekende brief naar ASN met het verzoek, wie weet is er een mogelijkheid dat ze ietwat coulant willen zijn.

mvg,
  5. klaas 3
    Stelletje zeurpieten en super ondeskundigen op bank gebied, deze jeugdspaarrekening is een geweldige oplossing voor ouders die een gat in de hand hebben en zelfs de spaarrekening van de kinderen leeg halen. Met deze rekening kunnen grootouders en ouders op een veilige manier sparen voor de (klein)kinderen en omdat ze er niet bij kunnen (zoals in de voorwaarden staat) blijft het geld dus voor het kind aanwezig t/m de 18e en dat voor een leuke rente. Het kind kan het geld vrijelijk na zijn 18e besteden, auto rijles, kleding, woning inrichten, etc. en ja ook aan een studie besteden. Ik zou willen zeggen lees voor dat je ergens aan begint de voorwaarden en geef niet de ASN bank de schuld van jou onnozelheid.
  6. quintuz
    Ik heb hetzelfde ondervonden. Op de productpagina staat "Geld komt vrij op de 18e verjaardag". Dat is te onduidelijk. Er moet bovenaan de pagina staan "Geld niet opneembaar tot de 18e verjaardag". Ik had gelukkig nog niet gestort maar wel de helpdesk gebeld om aan te geven dat het duidelijker kan. Ook omdat het bij andere banken niet gebruikelijk is. Ik kreeg daar een behoorlijk nonchalante reactie "het is duidelijk genoeg, het maakt ons niet uit wat andere banken doen", op een arrogante toon. Slecht verhaal.
  7. robb
    ik was net aan het kijken naar een spaarrekening voor mijn kinderen nav artikel in consumentengids. bij openen van de algemene vw was mij meteen duidelijk dat ik niet meer aan het geld zou kunnen en dat het op hun 18e naar een rekening van de kinderen gaat. ik snap de commotie dus niet. lees gewoon een keer goed voor je iets afsluit/tekent
  8. Eddie
    Ik begrijp de ophef ten dele:
    Dat het geld vaststaat tot 18e is duidelijk aangegeven. De eerste melder in dit draadje vindt het ook raar niet meer bij 'mijn geld' te kunnen: het punt is nou juist dat het JOUW geld niet meer is, je hebt het aan je kind gegeven.

Anderzijds vind ik dit soort spaarrekeningen echt heel misleidend: NU beloven ze immers een mooie rente, maar zoals met alle spaarrekeningen met flexibele rente het geval is, zal dit in komende jaren verlaagd worden. Je zit er aan vast tot 18e levensjaar, dus je kunt er weinig tegen beginnen. Waarom zou ASN moeite doen jou blij te houden? Om nieuwe spaarders aan te trekken komen ze gewoon weer met een nieuw product dat nét iets anders heet. Dat lijkt dan immers op dat moment weer heel aantrekkelijk.

Mensen, besef gewoon dat geld vastzetten voor 18 jaar (!!) een enorm lange tijd is. Er kan zoveel gebeuren in die tijd: rentes kunnen verdrievoudigen, de €uro zal koopkracht verliezen omdat we door Bitcoin en andere Crypto currencies worden ingehaald etc.
Independer