Independer Forum

Op welk hypotheekdeel aflossen? (fiscaal)

Reacties
3
  1. SynergY

Beste gebruikers,

Allereerst; heel fijn dat deze plek bestaat. Wij hebben in onze ogen een vrij eenvoudige vraag, waar we zelf nog niet helemaal uitkomen.

Onze hypotheek bestaat uit 3 delen:

- 138.653 annuïteiten 3,55% 20 jaar vast (max. 10% hypotheeksom per jaar extra aflossen)
    - 150.000 aflossingsvrij 3,55% 20 jaar vast (max. 10% hypotheeksom per jaar extra aflossen)
    - 47.944 lineair met variabele rente 2,55% (onbeperkt aflossen)

We maken gebruik van hypotheekrenteaftrek volgens de overgangsregeling. Klopt mijn aanname dat we, als we circa €50.000 extra boetevrij willen aflossen, fiscaal gezien het beste op het lineaire deel kunnen aflossen en het restant op annuïteiten? Of is aflossen op een ander deel fiscaal gezien aantrekkelijker?

Alvast bedankt voor jullie tijd en reactie!

2. Gebruikersavatar
    John Kollman Berichten: 2
    Beste,

Het is heel lastig om hier recht toe recht aan antwoord op te geven. Er kan namelijk niet alleen rekening gehouden worden met wat er fiscaal het meest aantrekkelijk is. Omdat wij hierin niet mogen adviseren, raad ik u aan om contact op te nemen met een adviseur.
  3. SynergY
    Beste,

Het is heel lastig om hier recht toe recht aan antwoord op te geven. Er kan namelijk niet alleen rekening gehouden worden met wat er fiscaal het meest aantrekkelijk is. Omdat wij hierin niet mogen adviseren, raad ik u aan om contact op te nemen met een adviseur.
    Dank. Dan mag dit topic op slot.
Plaats een reactie
Independer