Independer Forum

Ontslag nemen voor passeren (met direct nieuw contract)

Reacties
12
  1. Paul B
    Ik heb een hypotheek via een onafhankelijk hypotheek adviseur aangevraagd bij een bank. Dat was een verplichting van de bank, dus dat de hypotheek aanvraag via een onafhankelijk adviseur verliep. Mijn hypotheek adviseur vroeg om een werkgeversverklaring en loonstrookje en nog wat documenten begin mei. Deze heb ik half mei aan hem verstrekt en hij zou de aanvraag doen. Helaas werd mijn pa opgenomen op de intensive care op 31 mei en in coma gebracht. Mijn familie en ik waren elke dag in het ziekenhuis en hadden dagelijk gesprek met artsen over progressie, maar de testen sloegen niet aan helaas. Ik had mijn baas aangegeven dat ik niet kon werken hierdoor en heb mijn werk overgedragen. Ik besloot half juni om onslag te nemen omdat de voortzichten niet goed waren voor pa en ben per 1 juli uit dienst gegaan. Echter nu blijkt dat hypotheek aanvraag officieel op 3 juli 2018 gedaan te zijn hypotheek adviseur en op 5 juli goedgekeurd door de bank. Ik was zelf de hele maand juni en deels ook juli en augustus in het ziekenhuis bij pa en familie. Ik ontving de goedgekeurde hypotheek offerte en ondertekende deze begin juli en heb het terug gestuurd zonder er verder aandacht aan te besteden. De overdracht bij de notaris is gedaan eind augustus en vanaf dat moment betaal ik netjes elke maand mijn verschuldigede hypotheek rente aan de bank. Ik werk nu niet. Een paar weken geleden ontving ik een brief van de bank dat ik fraude gepleegd heb volgens hun omdat (mijn hypotheek adviseur) de aanvraag deed op 3 juli 2018 en dat is dus nadat ik uit dienst was terwijl de werkgeversverklaring half mei 2018 aangaf dat ik voor onbepaalde tijd in dienst was? Ik ben me er hier niet van bewust omdat ik die aanvraag niet gedaan heb maar mijn hypotheek adviseur en ik wist helemaal niet dat hij pas op 3 juli de aanvraag deed ipv van mei en of juni en ik was met pa bezig (na paar maanden pa eindelijk weer thuis)
  2. Saskia Schravemade Berichten: 85
    Beste Paul,
    Je kunt bij het BKR checken of er hier een melding gedaan is door de bank. Je kunt de situatie vervolgens, samen met de hypotheekadviseur, voorleggen aan de bank.