Independer Forum

Nieuwe auto, tijdelijk 3 auto's (gezin 2 personen)

Reacties
3
  1. TBNL

De situatie is als volgt. We hebben twee oude kleine auto's (beide >13jr oud, alleen WA of evt. beperkt casco). We willen een relatief nieuwe gezinsauto kopen.

We gaan waarschijnlijk van een particulier kopen waardoor we niet meteen een van de oude barrels kunnen inruilen en dan (tijdelijk) met 3 auto's zitten.

Mijn partner heeft de meeste schadevrije jaren, ikzelf iets minder.

Wat we willen bereiken is dat de nieuwe auto die we all-risk gaan verzekering op haar naam komt, met die maximale hoeveelheid schadevrije jaren. Zolang we nog een van de oude auto's als 2e auto houden, blijft die op mijn naam staan.

Hoe dit het beste aan te pakken?

De nieuwe auto ook op haar naam, maar dan 2 verzekeringen op haar naam, waarvan 2e auto wellicht wel de korting krijgt (mits zelfde verzekeraar). Maar wat is dan 'de 2e auto'? Lijkt me duidelijk dat we het oude barrel het liefst als 2e auto aanmerken, zodat als we die verkopen de schadevrije jaren aan de nieuwe auto gekoppeld blijven. kan dat?

Ik zet haar oude auto ook op mijn naam (heb ik dus 2 oude auto's totdat we er 1 verkopen). Zij is dan even (bijv. 1 dag) autoloos en kan voor de nieuwe wagen met haar schadevrije jaren een nieuwe all-risk verzekering afsluiten.

Iemand tips over hoe te handelen?

2. Jen van Horen Berichten: 176
    Beste TBNL,

Er zijn verschillende mogelijkheden. Ten eerste kunt u ervoor kiezen om een van de oude auto's te schorsen bij de RDW totdat deze verkocht is. Op die manier hoeft u geen wegenbelasting en verzekering voor deze auto te betalen. U kunt ons bellen voor een verzekeraar met een tweede autoregeling, zodat beide auto's met de hoogste korting kunnen worden verzekerd.

Ten tweede kunt u ervoor kiezen om alledrie de auto's te verzekeren. Het verschilt per geval op welke manier dit het voordeligste is; alledrie bij één verzekeraar of bij meerdere verzekeraars. Wij vergelijken graag voor u waar u het voordeligst terecht kunt.

Het is inderdaad mogelijk om uw nieuwe auto als eerste auto te verzekeren met de meeste schadevrije jaren en uw oude auto(s) als tweede (en derde) auto met minder schadevrije jaren.

Wij zijn bereikbaar op 035-6265544. Onze experts helpen u graag!

Vriendelijke groet,
    Independer
  3. lol
    testing bug
Plaats een reactie