Independer Forum

Minilening

Reacties
27
  1. Antonia

Laatst las ik iets over minileningen en dat die verboden zouden moeten worden. Ik las over rentes van 20%. Belachelijk toch. Kan iemand mij uitleggen waarom je zo'n lening zou nemen? Ik neem tenminste aan dat een gewone lening een stuk goedkoper is. Of maakt dat niks uit?

2. Niels
    Ik denk dat mensen vaak niet doorhebben dat zo zo'n lening afsluiten. Als je iets bestelt via bijvorbeeld Wehkamp, Neckermann of H&M kun je als "service" vaak later of gespreid betalen. Heel lief natuurlijk van ze, maar daar vragen ze dan wel 18% of meer rente voor.
  3. Gebruikersavatar
    Mayke Melgers Berichten: 62
    Een minilening zorg ervoor dat je binnen enkele minuten over een klein geldbedrag kunt beschikken. Er wordt verwacht dat het binnen een maand weer wordt terug betaald.

Je betaald geen rente maar behandelingskosten voor de aanvraag, omgerekend naar rente kunnen die inderdaad oplopen tot 20%. Je kunt de aanvraag vaak via de sms doen, daar betaal je vaak ook nog extra voor. Als je niet tijdig terug betaald kunnen de kosten hoog oplopen.

Het is bedoelt voor een snelle overbrugging als je even aan het einde van je geld nog een stukje maand overhoudt. Maar je moet dan wel zeker weten dat je het geld aan het einde van de maand terug kunt betalen.

Een gewone lening is goedkoper maar de aanvraagtijd is langer dan een minilening.
  4. Gebruikersavatar
    Mayke Melgers Berichten: 62
    Ter informatie:

"Alle flitskredieten in 2010 onder financieel toezicht

Behalve de gangbare consumentenkredieten zullen per 1 januari ook de zogenaamde flitskredieten met een looptijd korter dan één maand onder financieel toezicht vallen. Dat stelt minister Bos in antwoord op kamervragen. Dit betekent onder andere dat regels voor kredietreclame, informatieverstrekking, de kredietovereenkomst en de beoordeling van de kredietwaardigheid ook voor het flitskrediet gaan gelden. Zo moet in de informatie voor de koper voortaan ook het jaarlijkse kostenpercentage worden gemeld. Bos kondigde aan dat er binnenkort een onderzoek naar de kostenstructuur van aanbieders van flitskredieten wordt gepresenteerd. Uit gegevens in het onderzoek blijkt dat er in Nederland naar schatting rond de 25.000 flitskredieten via internet of sms worden verstrekt. De gemiddelde leensom ligt rond de € 230. Er zouden op dit moment vier aanbieders van flitskredietren zijn, met het Finse Ferratum als marktleider. Andere bedrijven op dit gebied zijn Cash Bob en Voorschotje.nl. De site Boober.nl, die ook actief was op deze markt, is al enige tijd uit de lucht. Het bedrijf ging vorige week failliet: volgens berichten zouden zo'n 1.200 mensen voor € 1,65 mln via Boober hebben uitgeleend." Bron: AM web
  5. Chrispy
    Boober boodt een totaal ander product dan Feratum, Voorschotje.nl en Cashbob. Het idee van Boober was opzich prima. De uitvoering was helaas blijkbaar minder geslaagd, gezien het faillissement.
    Cashbob en consorten maken gewoon misbruik van een gat in de regelgeving en knijpen naar hartelust mensen die het toch al moeilijk moeten hebben met alle plezier nog wat verder uit.

Goed dat hier nu wat aan gedaan wordt:
    http://www.moneybyme.com/Nieuws/Maximal ... ening.aspx
  6. Amsterdammertje
    Helaas zijn wij hier met open ogen ingetuind. Lekker snel wat geld om wat dingen af te lossen, niet gelukt om op tijd te betalen en binnen een week van herinnering, naar aanmaning en sommatie. Opheldering vragen is heel moeilijk en er worden zaken in rekening gebracht die men niet wil specificeren, alleen na lang aandringen. zelfs dan is het te moeilijk om de kosten te bewijzen..

bah, we hen hier wel van geleerd en raad iedereen aan om dan maar bij familie te lenen dan bij dit soort bedrijfjes. Wat een troep... zijn er gelukkig vanaf, maar het heeft wat moeite in aarde gehad. Mini-lening.nl, Incassobutler.nl, allemaal troep en ze spelen onder 1 hoedje..
  7. Lekker makkelijk
    Citaat van Amsterdammertje:Helaas zijn wij hier met open ogen ingetuind. Lekker snel wat geld om wat dingen af te lossen, niet gelukt om op tijd te betalen en binnen een week van herinnering, naar aanmaning en sommatie. Opheldering vragen is heel moeilijk en er worden zaken in rekening gebracht die men niet wil specificeren, alleen na lang aandringen. zelfs dan is het te moeilijk om de kosten te bewijzen..

bah, we hen hier wel van geleerd en raad iedereen aan om dan maar bij familie te lenen dan bij dit soort bedrijfjes. Wat een troep... zijn er gelukkig vanaf, maar het heeft wat moeite in aarde gehad. Mini-lening.nl, Incassobutler.nl, allemaal troep en ze spelen onder 1 hoedje..

@Amsterdammertje, ze zijn allemaal troep en spelen onder 1 hoedje? Als jullie nu gewoon op tijd hadden betaald was er niets aan de hand geweest. Deze bedrijven vullen een behoefte in voor mensen die niet met geld om kunnen gaan. Jullie dus. Als je er gebruik van maakt, ga dan niet achteraf zitten zeuren ... zeker niet als je zelf te laat bent met betalen.
  8. Gast
    Citaat van Antonia:Laatst las ik iets over minileningen en dat die verboden zouden moeten worden. Ik las over rentes van 20%. Belachelijk toch. Kan iemand mij uitleggen waarom je zo'n lening zou nemen? Ik neem tenminste aan dat een gewone lening een stuk goedkoper is. Of maakt dat niks uit?

Minileningen worden met name afgesloten door mensen die snel over geld willen beschikken. Het gaat hierbij met name om kleine bedragen. Meer informatie over minileningen staat op: 1000eurolenen.info
  9. sven
    Hallo,

Vooral geen lening bij hun afsluiten....
    Wilde als zelfstandige ondernemer graag een kleine lening afsluiten...
    Werd ik afwezen met het punt van dat ze geen zelfstandige geld willen lenen.
    Antwoord wat ik er op gaf was van: erg slecht dan.

Krijg ik een debiel mailtje als dit terug zijn vooral proffesioneel daar zoals ik het dan opmerk:
    ||

Nee, jij trekt volle zalen met je Wacco shop !

Met vriendelijke groet,

Minilening.nl – Geld(t) voor iedereen !
    Tim

Debet Service BV
    Postbus 595 - NL-5400 AN Uden
    T +31(0)413 275038 - F +31(0)413 274121
    E info@minilening.nl -
    Disclaimer
    Dit bericht, inclusief eventuele attachments, is vertrouwelijk. Wanneer U het bij vergissing ontvangt verzoeken wij U om de afzender per email te informeren en dit bericht van Uw PC te verwijderen. Ongeoorloofd gebruik van dit bericht, geheel of gedeeltelijk, is ten strengste verboden. Gezien de aard van het medium kunnen de bedrijven van de Xeeper Group of companies niet verantwoordelijk worden gesteld voor een foutieve of incomplete verzending van de informatie in deze email noch voor enige vertraging in de ontvangst daarvan. Wij kunnen dus niet garanderen dat dit bericht U in de oorspronkelijke vorm bereikt noch dat er verstoring of onderschepping heeft plaatsgevonden tijdens de verzending. Wanneer U twijfel heeft over de inhoud van dit verzoeken wij U contact op te nemen met de afzender. Hoewel wij er alles aan doen om onze systemen vrij van virussen te houden kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die aan Uw systemen plaatsvindt na opening van dit bericht. Dit bericht is op virussen en op inhoud gescand met Norman Antivirus scan. Bij telefonisch contact kunnen gesprekken worden opgenomen ten behoeve van kwaliteitsverbetering.

Erg slecht dus als je zulke berichten terug krijgt zegt het al genoeg!
  10. Paul Smiezen Berichten: 1
    Hallo allen,
    Ook ik raad af om een lening als deze af te sluiten. Minileningen - ook wel flitsleningen - worden niet door de overheid gecontroleerd. Dat betekent dat je leent bij een privaatinstelling. Er wordt niet voor niks geen rente gevraagd, maar de zogenoemde behandelingskosten (lees: winst) zijn daarom bijzonder hoog.
    Kies liever voor verantwoord lenen!