Independer Forum

Minilening

Reacties
27
  1. Willem1212
    Geachte Allemaal,

Begin nooit aan de minileningen van minilening.nl. Dit is de grootste oplichter van allemaal.
    Als je leent, ben je verplicht een verzekering af te sluien, deze verzekering is nergens anders te krijgen dan bij minilening zelf (probeer maar eens een verzekering af te sluiten van 21 dagen ter bescherming van zo'n kort lopende lening) Ik zeg koppelverkoop. Maar goed daar zal de AFM over moeten oordelen, ik heb heel mijn dossier al bij ze neergelegd. En ze kunnen nog niks bevestigen, maar vinden het een redelijke beredenering.

Wordt vervolgt!!
  2. Jos S.
    Geachte Dames en Heren,

Ik heb zelf helaas in het verleden ook een minilening lening afgeloten bij minilening.nl dit was in Augustus van dit jaar. Dit bedrijf viel toen al onder de regels van de AFM. Er zijn een hoop dingen gebeurt die ik heb uitgezocht en waar de regels zijn overtreden.
    Ik heb de AFM dit gemeld en zei vertelde dat ze hier druk mee bezig zijn, maar adviseerde mij om een dossier op te bouwen. Mijn man is jurist en wij hebben al een goed dossier gemaakt. Wat wij nu hebben gedaan is een stichting opgericht om nog meer gedupeerde te kunnen helpen.
    Wij willen nu met een grote groep gedupeerden de zaken aanhangig maken bij de AFM en het KIFID (is het originele klachten instituut).
    Wij hopen dat jullie je willen aansluiten om zo een sterke zaak op te bouwen. Onze nekharen gaan overeind staan van de verhalen die de directeur Tim Wijnen in de Media vertelt over zijn bedrijf, alsof het hebben van een vergunning een vrijkaartje is om mensen de afgrond in helpen. Echter heeft mijn man vele zaken gezien die niet volgens wet en regelgeving gaan.
    Wij zullen binnenkort de media ook inlichten over deze stichting, zodat we nog meer gedupeerden kunnen aanspreken.

Wat vragen wij:

U kunt zich aanmelden bij onze stichting via stichtingminilening@hotmail.com, u hoort dan van ons wat de stappen zijn die we gaan ondernemen.
    LET WEL; Helaas kunnen wij door onze eigen ervaring alleen de diensten van minilening.nl aanpakken. Wij kunnen u dus niet helpen bij andere aanbieders (deze hebben namelijk geen vergunning)

Bij voorbaat dank.
  3. Minilening
    Geachte Allemaal,

Begin nooit aan de minileningen van minilening.nl. Dit is de grootste oplichter van allemaal.
    Als je leent, ben je verplicht een verzekering af te sluien, deze verzekering is nergens anders te krijgen dan bij minilening zelf (probeer maar eens een verzekering af te sluiten van 21 dagen ter bescherming van zo'n kort lopende lening) Ik zeg koppelverkoop. Maar goed daar zal de AFM over moeten oordelen, ik heb heel mijn dossier al bij ze neergelegd. En ze kunnen nog niks bevestigen, maar vinden het een redelijke beredenering.

Wordt vervolgt!!

Op ons adres zijn geen klachten per stand van vandaag bekend.

Willem1212 nodigen wij hierbij van harte uit om een kopie van de klacht binnen de termijn van vijf werkdagen op ons adres kenbaar te maken via email, telefax of aangetekende post. De klacht zullen wij binnen 24 uur afhandelen. Wanneer de klacht niet bij ons bekend wordt gemaakt voor uiterlijk 21 november 2011 lijkt dan sprake te zijn van laster en smaad. Gefingeerde kritiek of laster en smaad door een enkel individu accepteren wij niet als bonafide bedrijf.

Wij sluiten niet uit dat Willem1212 eigenlijk reageert naar aanleiding van een publicatie 'geen leenrente maar ondertussen' in de Volkskrant van 9 november 2011 van journalist Tjerk Gualtherie van Wezel over de praktijken van flitskredietaanbieders. Volgens dit artikel maken schuldhulpverleners en kredietbanken zich steeds meer zorgen. Volgens de AFM gaan genoemde kredietverstrekkers er ten onrechte vanuit dat zij niet onder het toezicht vallen, aldus dit artikel.

Wij delen de zorgen van Joke De Kock van de NVVK. Maandelijks signaleren wij na berekening van het verantwoord krediet maximum toch tientallen dossiers waarbij sprake lijkt van problematische schulden en/of nihil betaalcapaciteit. Ondanks dat zijn dan toch meerdere flitskredieten zichtbaar wat een schending lijkt van in ieder geval de zorgplicht. Wij juichen een verder optreden van de AFM toe en hopen dat sprake wordt van een 'equal level playing field' onder aanbieders die willen deugen en zich zullen aanpassen aan geldende wet- en regelgeving.

Directie & medewerkers
  4. Minilening
    Geachte Dames en Heren,

Ik heb zelf helaas in het verleden ook een minilening lening afgeloten bij minilening.nl dit was in Augustus van dit jaar. Dit bedrijf viel toen al onder de regels van de AFM. Er zijn een hoop dingen gebeurt die ik heb uitgezocht en waar de regels zijn overtreden.
    Ik heb de AFM dit gemeld en zei vertelde dat ze hier druk mee bezig zijn, maar adviseerde mij om een dossier op te bouwen. Mijn man is jurist en wij hebben al een goed dossier gemaakt. Wat wij nu hebben gedaan is een stichting opgericht om nog meer gedupeerde te kunnen helpen.
    Wij willen nu met een grote groep gedupeerden de zaken aanhangig maken bij de AFM en het KIFID (is het originele klachten instituut).
    Wij hopen dat jullie je willen aansluiten om zo een sterke zaak op te bouwen. Onze nekharen gaan overeind staan van de verhalen die de directeur Tim Wijnen in de Media vertelt over zijn bedrijf, alsof het hebben van een vergunning een vrijkaartje is om mensen de afgrond in helpen. Echter heeft mijn man vele zaken gezien die niet volgens wet en regelgeving gaan.
    Wij zullen binnenkort de media ook inlichten over deze stichting, zodat we nog meer gedupeerden kunnen aanspreken.

Wat vragen wij:

U kunt zich aanmelden bij onze stichting via stichtingminilening@hotmail.com, u hoort dan van ons wat de stappen zijn die we gaan ondernemen.
    LET WEL; Helaas kunnen wij door onze eigen ervaring alleen de diensten van minilening.nl aanpakken. Wij kunnen u dus niet helpen bij andere aanbieders (deze hebben namelijk geen vergunning)

Bij voorbaat dank.

Op ons adres zijn geen klachten per stand van vandaag bekend. Evenmin blijkt een aangehaalde stichting te zijn ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Tot slot is nimmer sprake (geweest) van gedupeerden wanneer verantwoord kredieten worden verstrekt met zorgplicht door vakbekwame professionals. Ons bedrijf bestaat sinds 2002 en bedient sinds de oprichting duizenden tevreden klanten in de leeftijd van 21 tot 65 jaar met kredietbehoeften van EUR 100,- tot EUR 100.000,-.

Jos S. met partner jurist nodigen wij hierbij van harte uit om een kopie van de klacht van augustus 2011 binnen de termijn van vijf werkdagen op ons adres kenbaar te maken via email, telefax of aangetekende post. De klacht zullen wij binnen 24 uur afhandelen. Wanneer de klacht niet bij ons bekend wordt gemaakt voor uiterlijk 21 november 2011 lijkt dan sprake te zijn van laster en smaad. Gefingeerde kritiek of laster en smaad door een enkel individu accepteren wij niet als bonafide bedrijf.

Wij sluiten niet uit dat Jos S. eigenlijk reageert naar aanleiding van een publicatie 'geen leenrente maar ondertussen' in de Volkskrant van 9 november 2011 van journalist Tjerk Gualtherie van Wezel over de praktijken van flitskredietaanbieders. Volgens dit artikel maken schuldhulpverleners en kredietbanken zich steeds meer zorgen. Volgens de AFM gaan genoemde kredietverstrekkers er ten onrechte vanuit dat zij niet onder het toezicht vallen, aldus dit artikel.

Wij delen de zorgen van Joke De Kock van de NVVK. Maandelijks signaleren wij na berekening van het verantwoord krediet maximum toch tientallen dossiers waarbij sprake lijkt van problematische schulden en/of nihil betaalcapaciteit. Ondanks dat zijn dan toch meerdere flitskredieten zichtbaar wat een schending lijkt van in ieder geval de zorgplicht. Wij juichen een verder optreden van de AFM toe en hopen dat sprake wordt van een 'equal level playing field' onder aanbieders die willen deugen en zich zullen aanpassen aan geldende wet- en regelgeving.

Directie & medewerkers
  5. Minilening
    En wij zijn nu 3 jaren verder. Natuurlijk niets vernomen van de auteurs die fictieve verhaaltjes hebben geschreven over Minilening. Dat klopt ook want Minilening is als enige aanbieder met een AFM vergunning en zorgplicht de afgelopen jaren ruim 50.000 individuele consumenten van dienst geweest zonder 1 klacht, ook niet bij branchevereniging of het klachteninstituut Kifid. Het forum van Independer > beter voor elkaar is dus een podium waar je als individu of bedrijf zonder hoor of wederhoor je ANONIEM schuldig kan en mag maken aan laster en smaad.

Directie & medewerkers Minilening.nl
  6. SHK
    Helaas zijn wij hier met open ogen ingetuind. Lekker snel wat geld om wat dingen af te lossen, niet gelukt om op tijd te betalen en binnen een week van herinnering, naar aanmaning en sommatie. Opheldering vragen is heel moeilijk en er worden zaken in rekening gebracht die men niet wil specificeren, alleen na lang aandringen. zelfs dan is het te moeilijk om de kosten te bewijzen..

bah, we hen hier wel van geleerd en raad ieder een aan om dan maar bij familie te lenen dan bij dit soort bedrijfjes. Wat een troep... zijn er gelukkig vanaf, maar het heeft wat moeite in aarde gehad. Mini-lening.nl, Incassobutler.nl, allemaal troep en ze spelen onder 1 hoedje..

@Amsterdammertje, ze zijn allemaal troep en spelen onder 1 hoedje? Als jullie nu gewoon op tijd hadden betaald was er niets aan de hand geweest. Deze bedrijven vullen een behoefte in voor mensen die niet met geld om kunnen gaan. Jullie dus. Als je er gebruik van maakt, ga dan niet achteraf zitten zeuren ... zeker niet als je zelf te laat bent met betalen.
    Hahaha als jullie gewoon optijd hadden betaalt... en: vullen behoefe in van mensen die niet met geld om kunnen gaan (daarom lenen ze ook geld uit)... beetje respectloos en wel heel erg dom om te zeggen! Ja deze bedrijven gaan over lijken! Als ze nu eens klantvriendelijk waren en menselijk... maar ze willen juist dat "de lener" een schuld heeft bij ze. Namelijk de enige manier om snel en veel te verdienen.

ps: wel heel kinderachtig hoe "ze" (Minilening) hier mensen te woord staan... beetje dreigen: binnen termijn van 5 dagen klacht indienen anders zien ze het als smaad... en dat niet eens in een prive bericht maar voor de andere lezers! Alsof je geen reactie mag plaatsen, als het maar positief is is het goed. Maar owee als iemand hier een negatief ervaring vertelt over het bedrijf... is toch hun ervaing, dat is toch een beoordeling, of het waar is of niet... bij thuisbezorg.nl kun je ook beoordeling plaatsen en dreigen ze ook niet wanneer er iemand een negatief reactie plaatst ongeacht wat de waarheid is! "Ze" zitten er als hazen bij om te kijken of er smaad gepleegd is... zielige konijnen fuckers. En ook niet echt proffessioneel hoe ze vervolgens reageren op reacties hier. Hoop dat t bedrijf failliet gaat of is... zou goed zijn voor de samenleving, geen schulden en geen wannabe maffia die doen alsof ze betrouwbaar zijn.. hahah klaplopers!! Vooral het juridisch knip&plak tekst toppertje hoor. Ben benieuwd naar de reactie op dit. Of geen... nu ik dit zeg laten ze zich niet kennen natuurlijk...
  7. Fred
    Een kleine lening is relatief duurder dan een standaard consumptief krediet. Dit las ik op kleinbedraglenen.nl wat het goed beschrijft. Dit komt vaak door het ontbreken van een persoonlijke garantsteller of het niet tijdig terug betalen van de lening.