Independer Forum

Minilening

Reacties
27
  1. Minilening
    Reactie op reactie van de heer Sven

Geachte heer Sven,

Dank voor het besmeuren van het independer platform met negatieve berichtgeving over ons bedrijf.

Hierbij delen wij u mede dat wij als enige aanbieder zorgplicht en verantwoord kredietgeverschap ten toon spreiden. Dat is dan ook direct de reden waarom uw aanvraag werd afgewezen. Uw aanvraag heeft niet beantwoord aan ons acceptatiebeleid. Dat hebben wij u netjes laten weten. Daarnaast bent u volgens opgave actief als zelfstandig ondernemer. Zoals u bij de aanvraag al had kunnen lezen zijn zelfstandigen uitgesloten van verkrijging van een consumptief krediet. Daarnaast hebben wij dan de flexibiliteit om ook nog even de mate van zelfstandigheid te beoordelen en zijn wij gestuit op een wacoshop. Wij hebben vervolgens ook nog het vermogen om ons aan te passen in reacties op het onvermogen of beter gezegd onfatsoen van een slecht lezende klant Sven. Vandaar de reactie terug immers actie geeft reactie. Kort en goed bent u dus niet te financieren en short het aan normen en waarden om op een normale wijze te communiceren met een financiele instelling.

Het forum van Independer zo ook het initiatief van Independer toont objectief maar in de financiele branche is in ieder geval bekend dat Independer zich laat betalen door financiele partijen en verzekeraars voor iedere lead die via de website wordt aangeleverd. Independer is dus ook een commercieel bedrijf.

Met vriendelijke groet,

Minilening.nl
    Afdeling klantenservice
  2. Minilening
    Citaat van Paul Smiezen:Hallo allen,
    Ook ik raad af om een lening als deze af te sluiten. Minileningen - ook wel flitsleningen - worden niet door de overheid gecontroleerd. Dat betekent dat je leent bij een privaatinstelling. Er wordt niet voor niks geen rente gevraagd, maar de zogenoemde behandelingskosten (lees: winst) zijn daarom bijzonder hoog.
    Kies liever voor verantwoord lenen!

Beste Paul,

Uiteraard is een deel van de kosten winst voor de verstrekker van een minilening. Maar er zijn voor de aanbieder wel degelijk kosten, zoals behandeling van de aanvragen, controle van de door de afnemer opgevoerde gegevens, enzovoort.
    Er wordt winst gemaakt, maar deze winsten zijn echt niet belachelijk hoog. Mocht dit wel zo zijn, dan was er toch zeker al lang een andere partij geweest die dezelfde service tegen een lagere prijs aanbiedt?
    Ik begrijp werkelijk niet dat er moeilijk over gedaan wordt dat dergelijke bedrijven winst maken. Als u een paar schoenen koopt krijgt u deze evenmin tegen kostprijs mee, toch?

Met vriendelijke groet,
    minilening.org
  3. Sabijn
    Ik snap alle kritiek niet op dit soort instanties/leningen. Je weet van tevoren wat de voorwaarden zijn. Op tijd betalen anders krijg je gezeik, maar dat moge duidelijk zijn. Zelf ook een minilening afgesloten van 750,- euro waarvan de terugbetaling ietsje later kwam dan was afgesproken. Kwamen nog extra kosten bij, die ik natuurlijk heb betaald. Kan in het vervolg weer gewoon gebruik maken van minilening.nl, als ik het nodig heb.

En het zijn niet alleen of misschien juist niet domme mensen die hiervan gebruik maken. Soms is het gewoon nodig, en calculeer je de extra kosten eventjes in. Ik ga meer werken, en vang binnenkort wat extra salaris. Nu even heel krap op mijn betalingsrekening. Ik vul dat tekort straks rijkelijk in met minimaal 350,- euro extra per maand. Gewoon op tijd betalen, en blij zijn met dat extraatje, minilening, voorschotje of whatever, wat eventjes die lucht geeft (financieel) als je het nodig hebt. En als je het niet nodig hebt, hoef je hier niet te lezen, en zeker geen minilening, etc, af te sluiten. Lucky you!
  4. ShoalinBrother
    Minilening -voorschotje etc allemaal oplichters die gebruik maken van de zwaktes van de leningnemer. als je het vervolgens niet kan terugbetalen worder er kosten in rekening gebract die kant noch wal raken. 1 simpele oplossing (eigenlijk 2)is niet bij un lenen. en als je leent en je kan het niet terugbetalen. Niet onder de indruk raken van hun dreigemeneten en onproffesionele toenadering. en gewoon de schuld betalen met daarbij wanneer te laat de extra kosten gebasseerd oprapport voorwerk 2 en voor de rest gewoon laten dreiegen als het teveel word gewoon laten voorkomen want dan kan je de dreigmailtjes ook als bewijslast opvoeren en dan wil ik ze nog wel eens horen die wannebe mafia's
  5. Minilening.org
    Ik snap deze ophef niet helemaal. Ik ontken niet dat de minilening een relatief duur product is. Je kan de minilening niet vergelijken met een persoonlijke lening of doorlopend krediet dat jaren loopt. Aanbieders van minileningen moeten de kosten die zij maken in één keer terugverdienen. Bij een normale lening gebeurt dat in d loop der jaren in de vorm van rente. Bij alle, bij mij bekende, aanbieders van minileningen wordt volledige openheid gegeven met betrekking tot de kosten van d minilening, dit in tegenstelling tot veel reguliere banken, zoals we de afgelopen jaren hebben kunnen zien.
  6. St3ve
    Opzich valt deze vorm van lenen mee. Het is een handige uitkomst voor mensen die niet kunnen wachten op hun loon. Als ze graag een auto willen kopen, maar niet een week willen wachten op hun loon, dan kunnen ze een lening nemen. Zodra ze hun loon hebben lossen ze het af en zijn ze misschien 30 euro extra kwijt.

Er zijn tal van mogelijkheden qua leningen, als je kijkt op volgene pagina, dan heb je keuze genoeg en elke leningverstrekker heeft zo zijn pluspunten
  7. Danny
    Alla voorwaarden staan beschreven.
    Dus volgens mij weet je waar je aan begint!
    Vraag familie of vrienden voor geld.
  8. UncleBennie
    Ik zie hier dat men zich druk maakt om een rente van 20% en dat vergelijkt met Wehkamp die 18% zou aanrekenen.
    Ik kijk even op de Belgische website van dat bedrijf en zie 200 euro lenen is 50 euro behandelingskosten en terug te betalen na 30 dagen, zeg dus een maand.
    Stel dus even dat je 12 x per jaar, iedere maand, 200 euro leent. En steeds op tijd terugbetaalt. Dan beschik je dus steeds over 200 Euro maar... je betaalt 12 x 50 euro dossierkosten of behandelingskosten, op een jaar dus 600 euro. En dat is dan 300% rente.
    Woekerrente noemt men dat....
  9. ed
    Er zijn nieuwe regels sinds 1 juni jl. mogen zij maximaal 16% rente vragen. De AFM waarschuwt dan ook dat deze kredietverstrekkers de regels omzeilen door hoge kosten te vragen voor spoedoverboekingen, of als de lening niet binnen de termijn word terugbetaalt er torenhoge incasso kosten zullen zijn.
  10. Johannes
    een mini lening is nog steeds een populaire lening en dat is ook niet zo gek sinds er sinds een paar maanden een aantal nieuwe regels gelden. Er mag GEEN 20% rente/vergoeding mee gevraagd worden en zo is het afsluiten van een mini lening erg goedkoop geworden. 300 euro lenen voor een maandag kost nog minder dan een euro! Pas alleen goed op dat je het op tijd terug betaald... kijk voor meer info op snelminilening.nl