Independer Forum

Lening oversluiten

Reacties
8
  1. Carmen

Ik zit er aan te denken om mijn lening (doorlopend krediet) die ik heb bij de Rabobank over te sluiten, omdat ik (vind ik) best veel rente betaal, 10%. Ik wil het liefst zo snel mogelijk van deze lening af, alle kleine beetjes die ik kan missen gaan naar deze lening, daar wordt verder geen rente op ingehouden. Ik moet nog ongeveer 7000 euro betalen en betaal nu 150 euro per maand af (meer kan ik niet missen), hier wordt ongeveer 60 euro rente op ingehouden. Uiteindelijk schiet het niet echt allemaal op en gaat het op deze manier nog wel 5 jaar duren voor ik er vanaf ben. Eigenlijk kan ik die 150 euro niet missen, ik kan hierdoor bijna niet sparen omdat ik niet veel over hou in de maand. Eigen schuld dat weet ik. Maar het zou fijner zijn als ik m'n lening sneller kan aflossen door een lagere rente.

Nou heb ik helaas geen verstand van leningen en kleine lettertjes waar ik op moet letten. Ik heb een vergelijking gedaan op deze site en de beste die daaruit komen zijn Freo 7,2% en Directa 7,9%. Ze zeggen mij beide eigenlijk helemaal niks, Freo ken ik alleen van naam. Maar kan ik er zomaar vanuit gaan dat die goed zijn? Ik ben echt een leek wat dit betreft. Wie kan mij in dummie taal zeggen waar ik echt op moet letten? En is een lening oversluiten uberhaupt wel aan te raden?

2. Gebruikersavatar
    Chris Oosterling Berichten: 35
    Beste Carmen,
    Het is aan te raden je lening over te sluiten als de rente lager is en vervolgens eens per jaar je rente af te zetten tegen de rente van andere aanbieders. Zo blijf je constant de laagst mogelijke rente betalen. Waarschijnlijk is er bij de Rabobank sprake van een lening waarbij de lening wordt kwijtgescholden (voor je nabestaanden) bij overlijden, maar daar betaal je nu dus wel een (veel) hogere rente voor. Je kunt je afvragen of dat nodig is.
    Neem gerust contact met ons op voor meer informatie en/of het aanvragen van een vrijblijvende offerte via 035-6265589. Je kunt natuurlijk ook online een aanvraag bij ons indienen via http://www.independer.nl/lenen/intro.aspx
  3. Carmen
    Bedankt voor je reactie en informatie. Ik ga volgende week een aanvraag indienen.
  4. Anne62
    Hallo,

wie zou mij kunnen helpen
    ik wil mijn vele leningen oversluiten in 1 lening
    heb het laten uitrekening door een adviseur maar mn man 's loon van 3000 netto is te laag.de leningen bij elkaar is zo 60.000
    en ik betaal dus zeker aan al die leningen zo bijna 900euro,hoge rentes ook nog

bedankt voor eventuele reactie's
  5. Gebruikersavatar
    Saskia Schravemade Berichten: 79
    Dank je wel voor je bericht. Je kan hiervoor een vergelijking maken bij ons op de website en wij zoeken dan de beste deal voor je uit. Bij vragen neem gerust contact met ons op!
  6. wij
    wordt zo kriebelig van de hoge rente per jaar 15,6%
    wordt zo kriebelig dat er bkr staan niet door ons zijn onstaan mar door een kantoor!!
    de hoge rente los je bijna niets in!!
    je komt zo er niet meer vanaf!!
    slechte service van primeline.
    beloftes maken enz.
    word er zo moe van!!
    waar een met de zorg..
  7. mike36
    ik heb een lening bij dsb betaal ongeveer 9,5 % rente
    en nu wil ik geld bij lenen bij dsb kan dat niet meer.

weet iemand een oplossing zonder dat ik meer ga bij betalen
  8. Mark24
    Meer dan 15% rente? Ik vraag me wel eens af hoe je dat ooit af hebt kunnen sluiten...

Maar erger nog, hoe bedrijven dit aan mogen bieden.
Plaats een reactie