Independer Forum

Leeftijdsafhankelijke Overlijdensrisicoverzekering

Reacties
2
  1. Jozef

De volgende situatie doet zich voor:

Alleenstaande man met 2 minderjarige thuiswonende kinderen wil voor zijn kinderen een Overlijdensrisicoverzekering afsluiten met een looptijd van 25 jaar en een verzekerd kapitaal van € 250.000,00 (gelijkblijvend). Dit om zijn kinderen, ingeval hij voortijdig zou komen te overlijden, een onbezorgde financiële toekomst te bieden. Zijn ouders hebben het voogdijrecht.
    Hoe kan hij dat het beste aanpakken?

2. Chadia el Barkaoui
    Beste Jozef,

Het is inderdaad mogelijk om uw kinderen als begunstigde op te geven, de uitkering gaat dan naar uw kinderen.

Graag informeer ik u nog over het volgende: Een uitkering uit een overlijdensrisicoverzekering wordt in sommige gevallen belast met erfbelasting, u kunt dit voorkomen door uw kinderen als verzekeringnemer aan te wijzen.

Op het moment dat u de verzekering definitief aanvraagt via https://www.independer.nl/overlijdensri ... intro.aspx krijgt u de vraag over begunstiging. Hier kunt u dan de gegevens van de 1ste begunstigde/ verzekeringnemer (uw kind) invullen. De naam en adres etc. van 2de begunstigde/ verzekeringnemer kunt u achteraf via de e-mail aan ons doorgeven, de verzekeraar zal deze informatie overnemen op uw polis.

Meer informatie hierover? Bel mij gerust op 035 - 626 5780 of stuur een e-mail naar risicoverzekering@independer.nl. Ik help u graag verder.

Vriendelijke groet,
    Independer
    Chadia el Barkaoui
Plaats een reactie
Independer