Independer Forum

Lage energie tarieven

Reacties
6
  1. Marcel

Mijn contract loopt binnenkort af. Ik ben daarom opzoek naar een nieuwe energieleverancier. Op internet zie ik verschillende verhalen over dat de energieprijzen nu laag zijn. Ik zat er daarom aan te denken om een contract voor 3 jaar af te sluiten. Ik vroeg mij af of er mensen meer verstand van hebben. Of dat ik gewoon weer voor een 1 jarig contract moet kiezen?

2. anna
    [quote="Marcel"]Mijn contract loopt binnenkort af. Ik ben daarom opzoek naar een nieuwe energieleverancier. Op internet zie ik verschillende verhalen over dat de energieprijzen nu laag zijn. Ik zat er daarom aan te denken om een contract voor 3 jaar af te sluiten. Ik vroeg mij af of er mensen meer verstand van hebben. Of dat ik gewoon weer voor een 1 jarig contract moet kiezen?[/quote]

Ik vraag mij af of iemand daar überhaupt wat over kan zeggen, over de verwachtingen. Ik heb ook al rond gevraagd, maar niemand weet wat er gaat gebeuren. Ik heb nu ook 1 jaar gekozen en kijk per jaar wel wat er gebeurd. Als het nu steeds gaat stijgen kies ik volgend jaar misschien wel langer!
  3. Gebruikersavatar
    Wanda Eikens Berichten: 29
    Citaat van Marcel:Mijn contract loopt binnenkort af. Ik ben daarom opzoek naar een nieuwe energieleverancier. Op internet zie ik verschillende verhalen over dat de energieprijzen nu laag zijn. Ik zat er daarom aan te denken om een contract voor 3 jaar af te sluiten. Ik vroeg mij af of er mensen meer verstand van hebben. Of dat ik gewoon weer voor een 1 jarig contract moet kiezen?

Beste Marcel,
    Het is inderdaad lastig om in te schatten of de energietarieven de komende tijd nog meer zullen dalen, of weer gaan stijgen. Het is namelijk van veel factoren afhankelijk en verschilt per leverancier in hoeverre veranderingen van de prijs ook doorgevoerd worden naar de klant.
    Vergeleken met het verleden liggen de prijzen op dit moment inderdaad laag. Of dit zo blijft, of nog meer gaat dalen, is voor ons ook moeilijk in te schatten.
    We zien inderdaad dat de meeste mensen op dit moment voor een 1-jarig contract kiezen, omdat die momenteel het voordeligste is. Maar we zien ook genoeg mensen die het makkelijker vinden om een contract voor langere periode af te sluiten zodat ze er geen omkijken naar hebben. Het blijft daarbij een persoonlijke voorkeur.
  4. Anouk
    hoi, ik heb nu een vast contract bij essent van 3 jaar. nu las ik op internet dat de stroomprijzen en gasprijzen gaan dalen in juli, maar als ik dit goed heb maakt dit voor mij niet uit toch? omdat ik mijn prijzen voor 3 jaar vast heb staan of worden deze prijzen nu ook aangepast?
  5. Gebruikersavatar
    Wanda Eikens Berichten: 29
    Beste Anouk,

Het is inderdaad de verwachting dat de prijzen van de variabele contracten gaan dalen in juli. Op het moment dat u een vast contract heeft, staan deze prijzen vast voor de gekozen periode en zullen deze niet worden aangepast tijdens de duur van uw contract.
  6. anna
    [quote="Anouk"]hoi, ik heb nu een vast contract bij essent van 3 jaar. nu las ik op internet dat de stroomprijzen en gasprijzen gaan dalen in juli, maar als ik dit goed heb maakt dit voor mij niet uit toch? omdat ik mijn prijzen voor 3 jaar vast heb staan of worden deze prijzen nu ook aangepast?[/quote]
    het klinkt allemaal wel leuk dat de prijzen gaan dalen in juli, maar het is altijd toch nog beter om een vast contract te hebben dan met variabele tarieven die gaan dalen want die zijn sowieso veel duurder! ik heb ooit een tijd in een variabel contract gezeten maar dat scheelde echt heel erg veel tegenover de vaste prijzen.
Plaats een reactie
Independer