Independer Forum

klachtenregeling ABN AMRO verbijsterend

Reacties
2
  1. HanzK te Den Bosch

    Op 8-8-2018 hebben wij geprobeerd te achterhalen waarom een cliënt van de ABN AMRO bank niet langer afschriften kreeg van de bankrekening waarvoor hij tekeningsbevoegd was.
    Een gesprek op het plaatselijke kantoor leverde geen enkele informatie op.
    Dan maar via de klachtenregeling van de bank proberen wat wijzer te worden. Doch wat blijkt:
    De klacht kan alleen mondeling via het call center 0900-0024 ingediend worden. Schriftelijk stukken indienen wordt zo goed als onmogelijk gemaakt. Er bestaat geen klachtenreglement, zo blijkt dan.
    “Wat gebeurt er daarna” zo lezen wij vervolgens onder “klachtenregeling” op de website.
    Niets, helemaal niets zo hebben wij ervaren:
    -“zo snel mogelijk een reactie” ? Nou, vergeet u het maar.
    -“binnen 5 of desnoods 14 dagen werkdagen een ontvangstbevestiging” ? Dat kunt u maar beter vergeten !
    -“dossiernummer + degene die uw klacht behandelt” ? Nou, vergeet u dat maar.
    - “de datum waarop u uiterlijk antwoord krijgt” ? U raadt het al, vergeet het maar.
    -en tenslotte: het telefoonnummer voor eventuele vragen ? Wij hebben maar één telefoonnummer gekregen, het nummer van het call center van de ABN-AMRO Bank, te weten het nummer 0900-0024. Waar overigens – als je héél veel geluk hebt – ook medewerkers te vinden zijn – dat moeten wij erkennen – die wel proberen alles te doen om je verder te helpen.

    Uiteindelijk wordt je dan na drie weken gebeld door een medewerker van de MKB-afdeling van het ABN AMRO Bank kantoor in Zwolle, die je fijntjes laat weten dat je geen antwoord krijgt.
    "Fijne dag verder nog"

    Wij hebben hier zo genoeg van dat we alle wegen proberen te vinden en te gebruiken om deze verbijsterende ervaringen aan cliënten van de bank kenbaar te maken. Kunt u ons helpen ? Wat kunne we hier gezamenlijk aan doen ?

  2. Penningmr.
    Hetzelfde probleem:

    Ik krijg al geruime tijd geen bankafschriften meer van ABNAMRO. Toen ik dit controleerde via internetbankieren bleek dat dit was aangepast naar een Postbusnummer in Groningen, via Internet zag ik dat dit adres van een failliet bedrijf was. Bij navraag bleek dit tegenwoordig een Postbus adres van ABN AMRO te zijn. Via het 0900 nummer ga ik van het kastje naar de muur, maar krijg ik geen reden waarom ze dit hebben aangepast, ze gissen maar wat en via Whats App kom ik ook niet verder. Aanpassen naar het oude adres lukt ook niet, persoonlijk iemand van het kantoor aan de telefoon krijgen lukt ook niet. Loop alleen maar tegen een hele hoge en harde muur gaan, geen enkele persoonlijke service. Dan zijn de internetbanken Bunq en Knab toch wel 1000% persoonlijker, ondanks dat dit internetbanken zijn. Hoe krijg ik het goede adres toch weer op de bankafschriften en krijg ik weer afschriften.
Plaats een reactie