Independer Forum

Klacht Freo

Reacties
18
  1. Frank
    Ik had in 1997 een doorlopend krediet afgesloten bij fbto deze is afbetaald in 2005
    (In deze tijd twee nieuwe woon adres gehad) in 2011 heeft freo het overgenomen.
    Kom ik vorige maand erachter dat er weer een lening loopt.(oke mijn fout om mijn afschriften niet te checken)
    Ik gebeld met freo allen uitgelegd en gevraagd om het contract,deze hadden ze niet in hun bezit en moet fbto bellen.
    Fbto gebeld alle uitgelegd maar konden mij niet verder helpen,ik freo weer gebeld
    Weer alles uitgeleggen, en uiteindelijk zou het goed komen en werd mij belooft de rente van twee jaar terug te storten en afrekening en bkr verklaring toe testuren.
    Volgende dag belde freo en vertelde mij dat ze de helft van de rente terug betalen,en dus niet volledig?dacht het niet..
    Dus 1997 krediet lenning afgeloten, 2005 afbetaald in die tussen tijd opnul euro gestaan.en in 2011 is er zonder ennige toestemming van mij een nieuwe lenning geactieveerd....(dit blijkt gewoon te kunnen dmv 1belletje !!!!!!!!) of heeft freo dit zelf geactiveerd??? Al die tiijd had ik geen weet van freo ook waarschijnlijk door het feid dat de post al die tijd naar mijn oude adres is gestuurd.misschien ligt mijn telefoon daar nog en heeft die spondaan de freo gebeld voor het heractieveren van de krediet lenning.

Bedankt freo voor 3weken bellen 5uur telefoon rekening en geen juiste oplossing
  2. asli27
    Ik snap er helemaal niks van ik heb de toegezonde stukken verzonden naar freo uiteraard alles wat nodig is ik ben 18 jaar en bij freo kan je.lenen als je 18 bent dit is de reden dat ik bij freo ging aanvragen omdat bij andere plekken moet je 21 jaar zijn, ik verdien 2400.- bruto 2100 netto voor me zelf en het voelt alsof fteo me niet serieus heeft genomen want een afwijzing snap ik nu niet precies ben 2 weken mee bezig geweest en dan zo n antwoord accepteer ik niet.
  3. Freo
    Beste as27,

We betreuren het dat u het aanvraagproces zo heeft ervaren. Graag leg ik u meer uit over hoe wij te werk gaan.

Maandag heeft een collega van mij u telefonisch toegelicht waarom we de aanvraag niet kunnen goedkeuren. In verband met uw privacy kan ik daar hier niet inhoudelijk op in gaan.

Freo heeft verantwoord lenen hoog in het vaandel staan. We zien lenen als een tijdelijke oplossing en vinden het belangrijk dat iemand een lening kan dragen.

Ik hoop u hiermede voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
    Nicky
    Freo klantenservice
  4. daan
    We wachten nu al een week!
    Krijg ik net een mailtje....ze willen nog wat bank afschriften. Ik was het met een afschrijving niets eens en heb deze terug geboekt. dat heeft niks met de huur of andere belangrijke afschrijvingen. Nou daar doen ze bij Freo wel moeilijk over. Alles word netjes afgeschreven. we verdienen goed en hebben geen schulden.

Nu moet ik weer wachten, maar weet niet zo goed of ik dit nog wel wil.
  5. Freo
    Beste Daan,

Allereerst hartelijk dank voor uw interesse in Freo. We vinden het vervelend dat u twijfelt of u uw aanvraag door wilt zetten. Met Freo zien we lenen als een tijdelijke oplossing en vinden het belangrijk dat klanten de lening kunnen dragen. Om dit te kunnen beoordelen brengen wij uw financiële situatie zorgvuldig in kaart.
    Mocht u meer informatie wensen over uw aanvraag, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088 321 00 03, optie 1.
    Met vriendelijke groet,

Nicky
    Freo klantenservice
  6. alain
    Ik heb al 17 jaar een doorlopend krediet bij crediam zo af en toe gebruikte ik dit voor een grote uitgave. Al 17 jaar krijg ik maandelijks een overzicht in de brievenbus wat ik kan opnemen van mijn doorlopend krediet. Vorige week wilde ik weer eens wat opnemen maar kon dit niet omdat ik al langer dan 2 jaar niks opnam. Er werd me gevraagd een kopie salarisstrook te emailen. OK ik email mijn salarisstrook. Paar dagen later wordt ik gebeld of ik ook kopie ing. rekening waar salaris op gestort wordt wil emailen samen met mijn legitimatie. Zodra ik dat gedaan heb gaan ze een en ander opnieuw beoordelen en kan ik voor een half jaar een doorlopend krediet krijgen. Wat een onzin ze sturen me al 17 jaar elke maand een overzicht met de mededeling dat ik 6800 euro kan opnemen wat ik zo af en toe ook deed om vervolgens keurig af te lossen. Wil ik nu opnemen doen ze aan alle kanten moeilijk en moet ik me nog legitimeren ook. Begrijp er niks van een doorlopend krediet is er toch om zo af en toe te kunnen gebruiken. Willen ze extra gegevens moeten ze daar om vragen zodra ze een overzicht sturen en niet pas als ik wat wil opnemen. Verder vind ik het ook raar dat ik wel bij BKR vermeld sta met de betalingsverplichting van 160 euro per maand vanwege de mogelijkheid dat ik een doorlopend krediet van 6800 euro kan opnemen. Terwijl ik daar dus geen aanspraak op kan maken!! Hier kwam ik achter toen ik bij de ING een doorlopend krediet aanvroeg. Kortom slechte informatie voorziening dus en zeer klantonvriendelijk. Ze zoeken het maar uit. Ik zal ze wederom emailen dat ik geen krediet meer hoef en dat ik de BKR verplichting van 160 euro per maand verwijderd wil zien. Kijken hoe lang dat nou weer duurt
  7. Crediam
    Beste Alain,

Wil je contact met ons opnemen via (088) 020 2000, dan proberen we samen tot een oplossing te komen.

Bedankt.

Vivian
    Crediam klantenservice
  8. Donika
    Het enige wat ik kan zeggen: ik sta er met mijn mond van open. Vast contract, vast inkomen, bruto inkomen van 1600 (netto 1450), lening aangevraagd met een maandtermijn van 155 (!!) euro die gewoonweg wordt afgewezen omdat ik niet genoeg zou verdienen voor een lening van 5.000 euro, en omdat ik in maand juni een bedrag heb gestorneerd op mijn rekening???????????
    Dit slaat echt alles. Aan de telefoon heel hoopgevend, maar uiteindelijk geen resultaat. Freo, doet niet wat beloofd.
Independer