Independer Forum

Internet spaarrekening voor in buitenland wonende NL's

Reacties
10
  1. AS

Veel internetspaarrekening/deposito aanbieders accepteren alleen klanten die in Nederland wonen...

Welke instituten accepteren ook Nederlanders die in het buitenland wonen?

H.Groet

2. Gebruikersavatar
    Marga Lankreijer-Kos Berichten: 36
    Er zijn inderdaad weinig banken die dit aanbieden. De bank Advanzia is de enige bank die dit in de voorwaarden heeft staan.

Sommige banken (zoals Rabobank, ING en Moneyou) zijn wel op de buitenlandse spaarmarkt actief, maar bieden daar meestal een lagere rente dan in Nederland.
  3. Victor
    Goededag, ik zat in exact dezelfde situatie: als Nederlander woon ik in het buitenland. Belangrijk is om minstens in Nederland een rekening-courant te hebben. Als je die niet (meer) hebt, kom je er niet omheen dat je naar Nederland moet. Banken zijn nl. verplicht je identiteit te controleren. Ik heb eenvoudig betaalrekeningen geopend bij ABN-Amro en ING. Pincode etc ontvang je per post op je (t)huisadres in het buitenland. Een Nederlandse betaalrekening, zgn "tegenrekening" is voorwaarde om bv. een deposito te kunnen openen.
    Mbt spaarrekeningen/ deposito-aanbieders: TEB, Anadolubank (heb ik niet gekozen) en o.a. Amsterdam Trade Bank accepteren Nederlanders die in het buitenland wonen, en bieden goede rentes. Spreid je spaargeld over een paar banken.

LeasePlan bank bv. weer niet, en Belgische Argenta voor zover ik weet ook niet. Goed lezen op de website's van de verschillende banken geeft uitkomst. Succes!
  4. Kees Opdam
    Maar weet iemand waar het überhaupt goed voor is, die beperking dat je Nederlands ingezetene moet zijn om een rekening te kunnen openen? We leven in de Europese Unie, hetgeen vrij verkeer van kapitaal hoort te garanderen. Ik heb een Nederlands paspoort, een postadres in Nederland, een burgerservicenummer, een Nederlands telefoonnummer, en een Nederlandse rekening courant. Ik ben volledig bereid Nederlands recht te accepteren bij mogelijke geschillen. Alle communicatie kan (bij voorkeur zelfs) in het Nederlands plaatsvinden. Het lijkt dus voor de bank van geen enkele consequentie dat ik in het buitenland woon. En toch willen ze me niet hebben. Ik heb een aantal banken de vraag gestuurd waarom dat is, maar daar kom je niet doorheen. Je krijgt antwoorden als "dat staat in onze voorwaarden". Geen wonder dat Mario Draghi zich bezwaart over beperkte monetaire transmissie. Iemand?
  5. Lynn
    Kijk eens hier voor een lijst van banken die geemigreerde spaarders accepteren:

http://www.vanspaarbankveranderen.nl/fa ... buitenland
  6. LeasePlan spaarder
    Woon zelf al enkele maanden in het buitenland. Nadat ik geblokkeerd raakte contact gehad met LeasePlan Bank. Deze geven nu aan dat rekening opgeheven moet worden omdat ik in het buitenland woon en beroepen zich hierbij op artikel 3.1 van de Productvoorwaarden Particulier Sparen: https://www.leaseplanbank.nl/klantenser ... arden.aspx.

Even ter informatie. Ik ben uitgeschreven maar heb in NL alles nog inclusief huis, 06-nr. etc. Kom over 2 jaar weer terug naar NL maar LPB wil dat ik een andere bank zoek (met veel lagere deposito rente).

Volgens mij kan LPB dit helemaal niet doen op basis van de voorwaarden. Wie weet raad?
  7. vanmarisoh@gmx.de
    1.ben al bijna 50 jaar lid van de rabobank
    ben geschrokken van de vragen en antwoorden
    van particulieren en medwekers van de bank
    2.krijg mijn pensioen uit nederland,heb een nedl.paspoort
    heb en bsn nummer,betaal indien nodig belasting,woon al twaalf jaar in het buitenland en binnen de eu
    heb dus al bijna 50 jaar een bankaccount etc. nooit een punt geweest heb ook de daarbij horende regels nooit overtreden,wat is dan het probleem bij de banken? welnu het antwoord is net zo makkelijk als moeilijk,men wil het niet men heeft niet het leiderschap goed bestuur te plegen en men is bang voor een naderende oorlog die door eu geschapen wordt
    vandaar dat banken zich terugtrekken en onder hun verantwoordelijkheid uit willen komen.
    de overheid doet hier ook aan mee,zie b.v de invoeringen van digid en andere internet programme,voor de steeds ouder wordende bevolking een doorn in het oog,creditcarten wil men niet meer uitgeven aan klanten die in het buitenland wonen
    bij de overheid is bekend dat internet en digid net over de grens van nederland makkelijk te hacken is maar wil net als de banken niet luisteren ook de grotere
    instanties,abp,svb,zorginstellingen,volksvert.tweede kamer is niet meer, helaas ben ik daarom een europeer,een beetje boel zwart wit,maar is daarom dat binnen de eu de bankregels naar hen alleen toe worden herzien.
    het wordt dus voor al die klanten een klus om daar uit te komen,geen overheid die daar in ondersteund,geen eu die daar wat aan kan doen,rond om europa heen staat de wereld in brand,maar wie gaat dat blussen,jazeker de bevolking en krijgt dus niet bij de banken wat het wenst en vraagt volgens de eu regelgeving,ja het moet gewoon mogelijk zijn een banrekening te hebben in nederland en wonend in de eu met de regels die normaal ook in nederland wordt gegeven. .punt uit en niets anders dat mogen alle nederlandse eu bewoners eisen.denk ik.hoop ik en anders moet ik gaan kiezen toch? hopelijk ben ik niet te negatief,maar van alleen positieve onderdelen in mijn zaklaterne stoppen gaat hij nog steeds niet branden.
  8. Simon
    Hoe zit het dan met de Nederlandse fiscus?
    Moet je als geemigreerde Nederlander die een spaarrekening bij een Nederlandse bank heeft, belasting over je spaargeld betalen!?
  9. Chadia el Barkaoui
    Via onderstaande link vindt u meer informatie over emigratie/ eigen vermogen.
    http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... belasting/
  10. dupre
    [quote=Simon post_id=11764 time=1460499195]
    Hoe zit het dan met de Nederlandse fiscus?
    Moet je als geemigreerde Nederlander die een spaarrekening bij een Nederlandse bank heeft, belasting over je spaargeld betalen!?
    [/quote]
Plaats een reactie
Independer