Independer Forum

Intentieverklaring vraag

Reacties
2
  1. Anoniem12345

Hallo allemaal,

Mijn vriend (vast contract) en ik (tijdelijk contract voor 7 maanden) willen graag een huis kopen. Nu moet ik een intentieverklaring regelen.
    Ik ben net begonnen bij mijn baan en als ik goed presteer dan krijg ik waarschijnlijk een nieuw tijdelijk contract.
    Op de intentieverklaring staat 'In de intentieverklaring geeft jouw werkgever aan het voornemen te hebben om jou in vaste dienst te nemen. Als je je op hetzelfde niveau blijft presteren en de bedrijfsomstandigheden goed blijven tenminste.'.

Over tijdelijke contracten las ik dit: Uw tijdelijke contract gaat automatisch over in een vast contract in 2 gevallen: als u meer dan 3 opvolgende tijdelijke contracten heeft gekregen. Of als u al langer dan 2 jaar meerdere tijdelijke contracten bij uw werkgever heeft gehad.

Mocht ik dus goed blijven presteren dan krijg ik waarschijnlijk een nieuw tijdelijk contract. Kan de werkgever dan wel 'ja' op de intentieverklaring invullen? Aangezien ze zich bewust zijn van het feit dat mijn huidige tijdelijke contract overgaat naar een nieuw tijdelijk contract en in de intentieverklaring wordt gevraagd om een overgang naar vast contract.

Alvast bedankt voor uw reacties.

2. bunder
    Uiteraard moet je goed blijven presesteren op je werk. Zelf heb ik er niet veel verstand van. Toen ik ging Googelen over Intentieverklaring kwam ik op https://hypotheekberekenen.nl/tips-en-v ... verklaring
    Hier kun je wel je antwoordt vinden.
Plaats een reactie