Independer Forum

ING vergoedt wél nieuwwaarde tot 10 jaar

Reacties
2
  1. christiaan

In de vergelijking van woonverzkeringen wordt gesteld dat bij schadevaststelling ING woonverzekeringen van de dagwaarde uitgaat als deze 40% of minder is dan de nieuwwaarde. ING is echter de enige verzekeringsmaatschappij (voor zover ik weet) die pas van de dagwaarde uitgaat als de producten ouder zijn dan 10 jaar. Zie artikel 12.2 van ing.nl/Images/Polisvoorwaarden_Woonverzekering_tcm7-16302.pdf
    Als independer het op dit punt fout heeft, klopt het misschien wel bij meer verzekeringsmaatschappijen niet. Wie heeft hier ervaring mee?

2. Gebruikersavatar
    Suzan Samson Berichten: 40
    In de vergelijking van woonverzkeringen wordt gesteld dat bij schadevaststelling ING woonverzekeringen van de dagwaarde uitgaat als deze 40% of minder is dan de nieuwwaarde. ING is echter de enige verzekeringsmaatschappij (voor zover ik weet) die pas van de dagwaarde uitgaat als de producten ouder zijn dan 10 jaar. Zie artikel 12.2 van ing.nl/Images/Polisvoorwaarden_Woonverzekering_tcm7-16302.pdf
    Als independer het op dit punt fout heeft, klopt het misschien wel bij meer verzekeringsmaatschappijen niet. Wie heeft hier ervaring mee?
    Beste Christiaan,
    Bedankt voor je reactie op ons forum. Ik heb dit nagekeken en dit is inderdaad niet juist. Er staat wel dat je na 10 jaar dagwaarde krijgt. Maar er staat ook de regeling "40% van de nieuwwaarde". Die hoort daar niet te staan. Wij halen alle premies en voorwaarden uit een landelijke database waar verzekeraars hun gegevens aanleveren en ook controleren. Ik zal dit direct aangeven zodat ze dit kunnen aanpassen.
Plaats een reactie