Independer Forum

Hypotheek Nederlandse woning als je in het buitenland woont.

Reacties
38
  1. Joost Beijers
    Als. zzp er moet je oa beschikken over 3 jaarcijfers. Ik denk dat we wel een passende hypotheek
    kunnen vinden. Je kunt me bereiken via info@vastgoedhypotheker.nl of op 0654360111
  2. Hoezithetnou?
    Ik heb een hypotheek in NL, ik verblijf in het buitenland. Mijn huis heb ik al een paar jaar verhuurd. Ik heb sinds aankoop nooit een achterstand met betaling van de hypotheek gehad. De bank weet dat ik verhuur en in het buitenland verblijf (dat ik dus niet ingeschreven ben op mijn huisadres). Heeft geeist om het huis te koop te zetten en een tijdelijk verhuurvergunning vanwege leegstand bij de gemeente aan te vragen voor tijdelijke verhuur. Dat is dan met toestemming vd bank verhuren van mijn huis.
    Ik heb aangegeven dat ik het huis ooit weer ga bewonen en dus niet van plan ben het te verkopen. Aangezien ik nu zonder toestemming verhuur en ook in het buitenland woon, moet ik de regels van de bank volgen om zo iig met toestemming te kunnen verhuren, vind de bank.
    Het huis is te koop geplaatst, de huurder laat geen bezichtigingen toe (is ook een voorwaarde van de bank), want hij vind het een inbreuk op zijn privacy en ik heb aangegeven dat ik het huis niet wil verkopen, maar de regels vd bank opvolg. De huurder wilt ook geen tijdelijk huurcontract afsluiten (al is dat voor max. 5 jaar) omdat zijn huidig verhuurcontract dan nietig wordt verklaard. De tijdelijke vergunning is afgewezen door de gemeente, omdat het huis niet onbewoond/leeg staat

Mijn vraag: Wat kan de bank nu doen aangezien ik geen tijdelijke verhuurvergunning kan opleveren en daaraan verbonden een tijdelijk verhuurcontract met de huidige huurder.
  3. Gebruikersavatar
    Saskia Schravemade Berichten: 67
    Tijdelijke verhuur onder de leegstandswet wordt inderdaad wel toegestaan, mits de woning te koop staat en er een verhuurcontract conform de leegstandwet is. Als dat er niet is, kan de bank in het uiterste geval de woning verkopen door middel van het recht van parate executie. Maar dit is afhankelijk van de inhoud van de hypotheekakte, en dus een juridisch verhaal.

Vriendelijke groet,
    Saskia Schravemade
    Independer
  4. Eric in canada
    Hallo allemaal,

Heb een vraag, heb een huis in NL maar woon in Canada nu, over 3 jaar moet ik hyphotheek verlengen, maar heb inkomen in canada. weet iemand of ik een hyphoteek kan verlengen met buitenlands inkomen?

Groeten, vanuit Canada.
  5. Gebruikersavatar
    Hoi Eric,
    Het zou geen probleem moeten zijn om de hypotheek te verlengen terwijl je in het buitenland woont. Hoe dit fiscaal gaat heeft te maken met of je in Nederland belastingplichtig bent of niet. Je kunt hiervoor ook contact opnemen met je adviseur.
    Groet,
    Saskia Schravemade
  6. Hoezithetnou?
    Dank je wel, Saskia.
    Wat is het belang van de bank om in mijn situatie over te gaan tot parate executie?
    Ik heb nooit een betalingsachterstand van mijn maandelijkse hypotheeklast gehad, ook niet met de huurder. Hij betaalt de huur op tijd en ik draag de hypotheeklast tijdig af elke maand.

[quote=sschravemade post_id=13991 time=1497614388 user_id=841]
    Tijdelijke verhuur onder de leegstandswet wordt inderdaad wel toegestaan, mits de woning te koop staat en er een verhuurcontract conform de leegstandwet is. Als dat er niet is, kan de bank in het uiterste geval de woning verkopen door middel van het recht van parate executie. Maar dit is afhankelijk van de inhoud van de hypotheekakte, en dus een juridisch verhaal.

Vriendelijke groet,
    Saskia Schravemade
    Independer
  7. Gebruikersavatar
    Dit is afhankelijk van hoe de hypotheekaanbieder daarmee omgaat, en wat er hierover in de hypotheekakte staat. Wij kunnen hier helaas geen uitspraken over doen.
    Dank je wel, Saskia.
    Wat is het belang van de bank om in mijn situatie over te gaan tot parate executie?
    Ik heb nooit een betalingsachterstand van mijn maandelijkse hypotheeklast gehad, ook niet met de huurder. Hij betaalt de huur op tijd en ik draag de hypotheeklast tijdig af elke maand.

Vriendelijke groet,
    Saskia Schravemade
    Independer
  8. tsjongejonge
    [quote=Dieuwke post_id=13804 time=1487493891]
    Hallo forumbezoekers!
    Wij wonen en werken in Polen waar we een goed draaiende agrotoeristiek hebben. Over de inkomsten hieruit is in Polen geen belasting verschuldigd, wat mooi is, maar waardoor wij ook geen inkomstenbewijs hebben van bv de belastingen of een werkgever, behalve onze eigen boekhouding. Hiernaast ontvang ik een volledige WAZ uitkering uit Nederland. ik ben dus geheel arbeidsongeschikt. mijn man is 57 en ik 54. we hebben nog 1 minderjarig kind. Ons totale inkomen is zo'n 40000 per jaar, mijn uitkering is 12000 per jaar. Ik heb daarbij 20000 euro aan eigen geld. Ik wil me binnen nu en 3 jaar weer vestigen in Nederland. Nu zagen wij de perfecte pied a terre voor ons voor !! 30000 euro . Het liefst zou ik dit huisje met een hypotheek willen kopen, zodat we de financiële ruimte hebben om het direct grondig te verbouwen. Zou dat mogelijk zijn?
    Dieuwke
    [/quote]

wat een gore smeerlap ben jij dan, tyfuslijers zoals jullie betaal ik dan dikke belasting voor... je krijgt een verdomde uitkering, maar in het buitenland ook nog even flink geld trekken hé...

kapot schieten mensen zoals jullie, eerlijk waar.
Independer