Independer Forum

Hypotheek en terugbetaling in geval van natuurrampen?

Reacties
2
  1. Jan90

Hallo,

Ik ben bezig met het afsluiten van een hypotheek. Nu staat er altijd in alle kleine lettertjes m.b.t. de opstalverzekeringen dat natuurrampen niet gedekt zijn.... dus mijn vraag:

1) Als de randstad onder water dreigt te lopen door de Noordzee wie neemt mijn hypotheek dan? Mijn huis is dan onverkoopbaar dus.... en de schade is niet te verzekeren..... en volgens mij dekt de Wet tegemoetkoming schade bij rampen alleen dekking voor zoetwater en aardbevingen dus daar heb je ook niets aan....

Ben benieuwd,

2. Gebruikersavatar
    Justin Wildschut Berichten: 12
    Beste Jan,

Slim om eens na te gaan waar je op mag rekenen bij een overstroming van zout water. Helaas is hiervoor vanuit de opstalverzekering en de Wet tegemoetkoming schade bij rampen geen dekking.

Dit betekent dat bij een dergelijke natuurramp de schade volledig voor eigen rekening komt. Per 1 januari 2020 biedt verzekeraar a.s.r. een opstalverzekering aan waarbij dergelijke natuurrampen wel zijn opgenomen in de dekking. Zij zijn hiermee de eerste verzekeraar en wij hopen uiteraard dat er later mee zullen volgen.
Plaats een reactie