Independer Forum

Heeft u een vraag over een specifieke woonverzekeraar?

Reacties
12
  1. Gebruikersavatar
    forumAdmin Berichten: 97

In deze groep kunt u uw vraag over of ervaring met een specifieke woonverzekeraar plaatsen.

2. soraya
    geachte heer/mevrouw,

recent heb ik een verzekering afgesloten maar heb tot op heden nog niks van polissen ontvangen klopt dit?

Met vriendelijke groet,

Soraya
  3. Gebruikersavatar
    Hans de Bruin Berichten: 56
    Beste Soraya,

Kan je even contact met ons opnemen? We kunnen dit dan direct voor je checken.

Onze contactgegevens
  4. Aegonklant
    Beter nog: direct met de verzekeraar bellen. Independer is echt heel slecht met klantenservice.
  5. bernadette
    Geachte independer,

Ik ontving bij de post een folder van Aon-direct verzekeringen.
    Deze heeft echt prijsverschil met de bekende verzekeringen.
    Maar helaas komt deze verzekering niet bij u in het rijtje voor.
    Kunt u mij wat vertellen van deze verzekeringsmaatschappij?

alvast bedankt
  6. Gebruikersavatar
    Suzan Samson Berichten: 40
    Beste Bernadette,
    Wij zijn continue bezig het aanbod voor onze klanten verder uit te breiden. Zo blijven we ook proberen de verzekeringen van AON op te nemen.
    AON is een zogenaamde verzekeringsmakelaar. Zij kopen in bij verzekeraars en stellen zo zelf producten samen. Dat doen ze voor grote zakelijke risico’s maar onder het label AON direct voor de particulier. Vroeger zaten zij ook achter de verzekeringen van de HEMA.
  7. Martha
    Mijn buurvrouw woont in precies eenzelfde huis als ik, in hetzelfde postcodegebied. Sterker nog: wij wonen pal naast elkaar. Wij zijn even oud, hebben dezelfde gezinssamenstelling, enz.enz. We hebben onze inboedelverzekering in hetzelfde jaar en op dezelfde wijze afgesloten (via internet). Alles wat je maar bedenken kan is gelijk. Behalve de premie. Die verschilt 5 (!!!) euro per maand! Wie kan dat verklaren?
  8. Martha
    In mijn vorige bericht ontbreekt nog dat wij bovendien dezelfde verzekeraar hebben: SNS.
  9. CAT
    In het forum was een reactie geplaats over het wonderbaarlijke premie verschil bij een woonhuisverzekering bij (o.a) SNS bij onderling gelijke woningen.

Kan er nog een aan toevoegen:
    Ik heb bij een vergelijking steeds dezelfde gegevens ingevuld, ben vervolgens allen met verschillende huisnr's aan de slag gegaan. (betreft zelfde wonproject toenmalig prmie A woningen uit 1990)
    Wat blijkt, niet alleen voor de naaste buren wordt een minder bedrag getoont. De woning op de andere hoek van ons woningenblok blijkt een stuk voordliger uit te zijn (bijna 33 % !!!).
    Dit terwijl die woning (destijds een premie C woning):
    -een vrijstaande garage heeft (wij hebben helemaal geen garage)
    -een grotere inhoud heeft
    -op een groter stuk eigen grond staat
    -In 1990 30.000 gulden meer heeft gekost

Kortom, niet te snel de knop verzekering aanvragen gebruiken.
    Een goed gesprek met de verzekeraar lijkt mij op zijn plaats.

Voor de volledigheid het maakt niet uit of je op de site van Independer kijkt of die van de verzekeraar.
  10. Gebruikersavatar
    Suzan Samson Berichten: 40
    SNS en Reaal hebben de premies van de woonverzekeringen (inboedel en opstal) die inderdaad per huisnummer kunnen verschillen. Soms is dat heel logisch en soms ook wat minder logisch. Ze maken hiervoor gebruik van verschillende gegevens die beschikbaar zijn over zo'n adres.