Independer Forum

Gevaarlijke sporten, fout in vergelijking

Reacties
2
  1. Raoul02

Voorbeeld van verkeerde voorlichting op Independer.nl

Als selectiecriterium voor reisverzekering kies ik buiten werelddekking ook voor 'gevaarlijke sporten'. Unive wordt dan aangeraden.

Na het lezen van de polisvoorwaarden van Unive op de website blijkt toch iets anders.

Lees hier:

Artikel 18 Wanneer betalen wij niet?
    Wij betalen niet als u bent overleden of blijvend invalide bent geraakt door:
    • bijzondere sporten
    • zelfmoord
    • poging tot zelfmoord

Wat bedoelen wij met...
    Bijzondere sporten
    Sporten die gevaarlijker zijn dan normale sporten. Zoals:
    • bergbeklimmen, vechtsporten, klettern, abseilen, speleologie, bungeejumping, parachutespringen,
    paragliding, hanggliding, ultralight-vliegen en zweefvliegen.
    • sommige wintersporten, zoals ijsklimmen, ijshockey, bobsleeën en skispringen. Onderwatersport is geen bijzondere sport.

Bijzondere/ gevaarlijke sporten worden dus niet mee verzekerd. Beetje jammer. Deze vergelijkingssites zijn toch juist bedacht zodat we die polis voorwaarden niet helemaal op eigen houtje hoeven door te spitten!? Zodat we snel en overzichtelijk een keuze kunnen maken!?

2. Gebruikersavatar
    Chantal Klomp Berichten: 230
    Beste Raoul,

Ik kan me heel goed voorstellen dat dit verwarring brengt, we gaan uitzoeken hoe we dit duidelijker kunnen maken op onze website. In de voorwaarden van Univé staat het volgende omschreven:

Gevaarlijke sporten – Zijn die meeverzekerd in de reisverzekering?

Ja, veel actieve sporten (zoals duiken met druklucht, snorkelen, kajakken, zeilen en paardrijden) zijn standaard verzekerd. Wel is bij sommige gevaarlijke sporten de ongevallendekking (indien meeverzekerd) uitgesloten. Dit is een financiële vergoeding als u blijvend letsel oploopt of overlijdt. Wintersporten, zoals skiën of snowboarden, zijn alleen verzekerd als u een wintersportdekking heeft afgesloten. U bent niet verzekerd voor schade die ontstaat doordat u met een motorvoertuig of -vaartuig meedoet aan snelheidswedstrijden.
Plaats een reactie
Independer