Independer Forum

geen wegenbelasting betalen als je in het buitenland verblij

Reacties
70
  1. Tam
    Ja ja in welke gevallen ervan kan worden afgeweken staat er niet bij. Het blijft een schandelijk onduidelijke wetgeving. Rare is dat ik wel met een auto met Frans kenteken in Nederland mag rijden als ik maar wegenbelasting betaal. Het is erg tegenstrijdig er moet echt snel Europese regelgeving komen.
  2. Becanus
    Zo ik zit de discussie te volgen.
    Je kan al je auto in het buitenland is schorsen en toch rijden. Mits verzekerd !
    MAAR. Al je daar dan een verkeersovertreding begaat dus een proces verbaal krijgt , vragen ze je adres gegvens op bij de RDW. om de boete naar jouw toe te sturen .
    Bij de RDW. Zin ze dan dat je auto is geschorst. En hangen zij daar tevens de boete van het toch rijden aan. Ben j nog verder van huis.... denk ik. Dus het enige is je auto inporteren in het land waar je rondrijdt Of een auto bij kopen ...
  3. Becanus
    [quote=jusrist post_id=13099 time=1475388523]
    als de de regels van de RDW leest staat er:
    Een geschorst voertuig mag niet op de openbare weg rijden of staan.

Aangezien de nederlandse wetgever en diens " rijks dienst wegverkeer" slechts een bevoegdheid heeft in nederland, kan het slechts gaan om de nederlandse wegen!

De verzekering is een aparte kwestie die in principe losstaat van alle materie. Als je geschorst bent en dus niet rijdt, mag je deze schorsen. Mag, want als je hem in de garage verzekerd wil hebben tegen brand en diefstel en joyriding, mag dat natuurlijk wel.
    Schorsen is meestal niet in de polisvoorwaarden opgenomen van je verzekering. Dus geschorst rondrijden in het buitenland kan m.i. wel degelijk.

Mocht je in nederland rondrijden met een geschorst kenteken en gecontroleerd worden terwijl je gebruik maakt van de openbare weg ( dus ook parkeren!) dan vervalt simpelweg de schorsing. Geschorst rondrijden is in principe niet strafbaar. Na het vervallen van de schorsing moet hij op dat moment wel degelijk verzekerd zijn, en voorzien zijn van APK. Ben je dat niet krijg je daar een boete voor. En... en daar is alles om te doen; je moet de wegenbelasting weer betalen! aangezien je dat niet deed is de regel: de totale lengte van de schorsing keer 2 met wat opprocenten.

kortom: je kan gewoon in het buitenland rijden terwijl je geschorst bent. In nederland natuurlijk niet. Oplossing is net voordat je in nederland komt je schorsing ongedaan maken.
    [/quote]

Zo ik zit de discussie te volgen.
    Je kan als je auto in het buitenland is schorsen en toch rijden. Mits verzekerd !
    MAAR. Al je daar dan een verkeersovertreding begaat dus een proces verbaal krijgt , vragen ze je adres gegvens op bij de RDW. om de boete naar jouw toe te sturen . Gaat daar een lampje branden...
    Bij de RDW. Zien ze dan dat je auto is geschorst. En hangen zij daar tevens de boete van het toch rijden aan. Ben j nog verder van huis.... denk ik. Dus het enige is je auto inporteren in het land waar je rondrijdt Of een auto bij kopen ...
  4. rob jj
    ik woon in het buitenland . heb een Nederlandse auto . ben daar ook verzekerd met de auto . lag ik daarmee ook in nederland rijden . als ik naar Nederland zou gaan
  5. jvandijk Berichten: 5
    ik woon in het buitenland . heb een Nederlandse auto . ben daar ook verzekerd met de auto . lag ik daarmee ook in nederland rijden . als ik naar Nederland zou gaan
    Je mag gewoon in Nederland rijden, maar als je langer dan 6maanden woonachtend bent in het buitenland mag je geen Nederlandse verzekering hebben voor de auto. Je zou de auto dan moeten omzetten naar het land waar je staat ingeschreven en daar een verzekering afsluiten.
  6. keessie
    Polen in Nederland betalen helemaal NIKS , bij mij in de straat woont een gezin in een dikke koopwoning en rijden een mooie audi diesel , natuurlijk pools kenteken erop . Zo rijden er wel 100.000 rond als zgn toeristen , me hoela!
  7. Daangerb
    fred van kalsbeek schreef:
    > Wij zijn soms een half jaar in Kroatie. Wij betalen dan geen
    > wegenbelasting, wel gewonn verzekering. Is de verzekering wel geldig dan

In Nederland hebben we de optie om amper wegenbelasting te betalen, gewoon private lease nemen. Er zijn genoeg <a href="https://www.privatelease-kiezer.nl/">Private lease aanbiedingen</a> tegenwoordig..
  8. Bas
    In Nederland hebben we de optie om amper wegenbelasting te betalen, gewoon private lease nemen. Er zijn genoeg private lease aanbiedingen, zoals op https://www.privatelease-kiezer.nl/ bijvoorbeeld..
  9. Evert Onink
    jvanhoren schreef:
    > Beste Gast,
    >
    > Op de
    > [url=https://www.rdw.nl/SiteCollectionDocume ... nteken.pdf]website[/url]
    > van de RDW staat:
    > [i]"Als uw voertuig is geschorst mag u geen gebruik van de openbare
    > weg maken. Onder de openbare weg vallen ook paden, bermen, zijkanten van de
    > weg en openbaar toegankelijke parkeerterreinen en parkeergarages. Dat geldt
    > zowel in Nederland als in het buitenland. Uw voertuig mag ook niet op de
    > openbare weg geparkeerd staan."[/i]
    >
    > Wilt u uw auto in het buitenland gebruiken? Dan kunt u dit inderdaad het
    > beste met uw verzekeraar overleggen.
    >
    > Voor een paar maanden is dat meestal geen probleem. U bent dan gewoon
    > verzekerd door uw Nederlandse verzekeraar. Het is niet de bedoeling dat u
    > de auto schorst. U hoeft in het buitenland geen wegenbelasting te betalen
    > voor een Nederlands kenteken, dus u hoeft niet dubbel belasting te betalen.
    > U betaalt dan gewoon alleen wegenbelasting in Nederland.
    >
    > Verzekeraars hebben meestal een maximale periode gesteld dat u met de auto
    > in het buitenland mag verblijven. Deze kunt u vinden in de polisvoorwaarden
    > of navragen bij uw verzekeraar. Gaat u langer naar het buitenland? Dan is
    > het belangrijk om de auto uit te voeren en te zorgen voor een buitenlands
    > kenteken. Deze kunt u dan in het buitenland verzekeren. Uw Nederlande
    > verzekeraar hoeft niet uit te keren als u langer dan de maximaal toegestane
    > periode in het buitenland verblijft.
    >
    > Vriendelijke groet,
    >
    > Jen van Horen
    > Independer
  10. Gast
    jvanhoren schreef:
    > Beste Gast,
    >
    > Op de
    > [url=https://www.rdw.nl/SiteCollectionDocume ... nteken.pdf]website[/url]
    > van de RDW staat:
    > [i]"Als uw voertuig is geschorst mag u geen gebruik van de openbare
    > weg maken. Onder de openbare weg vallen ook paden, bermen, zijkanten van de
    > weg en openbaar toegankelijke parkeerterreinen en parkeergarages. Dat geldt
    > zowel in Nederland als in het buitenland. Uw voertuig mag ook niet op de
    > openbare weg geparkeerd staan."[/i]
    >
    > Wilt u uw auto in het buitenland gebruiken? Dan kunt u dit inderdaad het
    > beste met uw verzekeraar overleggen.
    >
    > Voor een paar maanden is dat meestal geen probleem. U bent dan gewoon
    > verzekerd door uw Nederlandse verzekeraar. Het is niet de bedoeling dat u
    > de auto schorst. U hoeft in het buitenland geen wegenbelasting te betalen
    > voor een Nederlands kenteken, dus u hoeft niet dubbel belasting te betalen.
    > U betaalt dan gewoon alleen wegenbelasting in Nederland.
    >
    > Verzekeraars hebben meestal een maximale periode gesteld dat u met de auto
    > in het buitenland mag verblijven. Deze kunt u vinden in de polisvoorwaarden
    > of navragen bij uw verzekeraar. Gaat u langer naar het buitenland? Dan is
    > het belangrijk om de auto uit te voeren en te zorgen voor een buitenlands
    > kenteken. Deze kunt u dan in het buitenland verzekeren. Uw Nederlande
    > verzekeraar hoeft niet uit te keren als u langer dan de maximaal toegestane
    > periode in het buitenland verblijft.
    >
    > Vriendelijke groet,
    >
    > Jen van Horen
    > Independer

In Frankrijk zit de belasting bij de brandstof. Daar betaal je dus wel degelijk dubbele belasting. Overigens: de Nederlandse wetgeving geldt alleen voor Nederland. In het buitenland blijf je gewoon als geregistreerd kentekenhouder te boek staan.